• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma
    t0va skrev 2011-05-23 20:59:35 följande:
    Ni som också hänger på annonssidor och jagar vagnar hur ställer ni er till vagnar där priset är jättelågt? 

Jag fyndade en scooter efter tips härifrån för 100kr, den var visserligen möglig i klädseln men det gör inte mig något jag ska ändå sy om den. Nu har jag hittat en annan vagn för väldigt lite pengar, kanske 1/4 av vad den skulle kunna bli såld för. Men även den har sina defekter, troligen inget jag inte kan fixa men säljaren har varken tid eller lust eftersom dennes barn är stora.

Är så sugen på att köpa och fixa och kanske sälja vidare eller bara köra spara chassit och köra ihop med våran extra sittdel. Men ja det känns billigt men ändå. Den är ca 6år gammal och har både liggdelen och sittdelen så troligen inget som är snott men man funderar ju ändå ibland.

Ska kolla ifall vi kan åka och titta på den så det inte är mer fel. Men frågar ni om kvitto när ni köper vagn och kanske annat?  
    jag har köpt en hel del billiga vagnar, fixat o sålt vidare för dubbla priset typ :) Eller som en brio exclusive på årliga loppisen här för en femma, gick hem o gjorde rent o sålde för drygt 500 ;) Men nej, på så billiga vagnar frågar jag inte om kvitto, däremot om det är en väldigt fräsch typ ny vagn får orimligt lågt pris då skulle jag bli misstänksam o be om kvitto

• Mamilla
    Uliise skrev 2011-05-23 18:43:24 följande:
    En Quinny Zapp Xtra kanske?
    Oh ja! Jag har kollat in den vagnen ett tag nu, det känns som den är liten och smidig. Jag funderar på hur stöt tåliga de är och hur mycket de klarar av osv. Jag vill ju inte att den går sönder efter en flygresa. Fast om man köper en ny så finns det väl garanti och sånt?

Hur fungerar det med sånt egentligen, om vagnen går sönder när de "kastar" runt med dem vid incheckning osv? Är det flygbolag eller liknande som står för det eller är det affären? Ja ni fattar nog vad jag menar?
  • neele
    Mamilla skrev 2011-05-23 21:56:31 följande:
    Oh ja! Jag har kollat in den vagnen ett tag nu, det känns som den är liten och smidig. Jag funderar på hur stöt tåliga de är och hur mycket de klarar av osv. Jag vill ju inte att den går sönder efter en flygresa. Fast om man köper en ny så finns det väl garanti och sånt?

Hur fungerar det med sånt egentligen, om vagnen går sönder när de "kastar" runt med dem vid incheckning osv? Är det flygbolag eller liknande som står för det eller är det affären? Ja ni fattar nog vad jag menar?
    Ja, om vagnen går sönder när du flyger (du måste kunna bevisa det så ta foton för säkerhetsskull), då är det flygbolaget som står för det. En kompis flög med Lufthansa och deras vagn fick gick sönder på suffletten, handtaget och mest lite småsaker, de fick till och med en ersättningsvagn under tiden som de lagade den andra.

Med Quinny Zapp kan man ju i vissa fall få ha med som handbagage in på flyget eftersom den blir så liten när man fäller ihop den (beror på flygbolag). Vet inte om det är samma sak med Zapp Xtra.
  • Mamilla
    stor grön drake skrev 2011-05-23 20:48:22 följande:
    Bugaboo bee+ är väldigt smidig, även om jag personligen tycker illa om utseendet kan jag uppskatta funktionaliteten och alla smarta tillbehör som finns
    Jag tycker nog inte heller riktigt om utseendet på den vagnen även om den verkar vara jätte bra!  Känns som den kanske blir lite större när man fäller ihop den?
    neele skrev 2011-05-23 22:03:30 följande:
    Ja, om vagnen går sönder när du flyger (du måste kunna bevisa det så ta foton för säkerhetsskull), då är det flygbolaget som står för det. En kompis flög med Lufthansa och deras vagn fick gick sönder på suffletten, handtaget och mest lite småsaker, de fick till och med en ersättningsvagn under tiden som de lagade den andra.

Med Quinny Zapp kan man ju i vissa fall få ha med som handbagage in på flyget eftersom den blir så liten när man fäller ihop den (beror på flygbolag). Vet inte om det är samma sak med Zapp Xtra.
    Okej, bra så om det händer något med vagnen så ska jag ta kort!
    Ja, jag förstod det som att man kunde ta den som handbage med vissa flygbolag och det vore ju jätte bra, smidigt. Men vad är den stora skillnaden på Zapp och Zapp xtra?
  • neele
    Mamilla skrev 2011-05-23 22:30:52 följande:
    Jag tycker nog inte heller riktigt om utseendet på den vagnen även om den verkar vara jätte bra!  Känns som den kanske blir lite större när man fäller ihop den?

Ja, jag förstod det som att man kunde ta den som handbage med vissa flygbolag och det vore ju jätte bra, smidigt. Men vad är den stora skillnaden på Zapp och Zapp xtra?
    Kolla bilderna som Uliise lagt upp, det kan man göra med Zapp Xtra. Med den gamla Zapp kan man inte göra någonting, inte fälla ryggstödet eller vända den mot dig. Är inte heller säker på om det finns någon varukorg på den?
  • mia A

Jag är såld, hittade min tråd har haft minst 40 vagnar på mina två barn och kan impulsköpa en vagn fortfarande fasten de inte sitter i vagn nu.

• Uliise
    Ellabay skrev 2011-05-23 21:42:10 följande:
    gråbas med orange topset.
    det som skiljer dom är 5 cm i ramen smt att ramen inte är fodrad som cam/frog och geckon saknar bågen.
    sen är det nog inte så mkt mer som skiljer dem emellan. 
    Här kan du se vad som skiljer Frog, Gecko och Cameleon åt om du vill
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700p1165517.html

Här står det väldigt utförligt om skillnaderna
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/07/quinny-zapp-xtra.html

Här är de bredvid varandra:

Majken 100421
  • Equal

Är vagngalning jag med!

Har just nu en orange Ozone, en Design Urban Jungle och en rosatyp paraplysulky med liggläge. Men jag drömmer om en Brio Spin, men min tråkiga man tycker inte det behövs en vagn till. Hur övertalar man honom? :P

• Ellabay

Equal: har han nån dyr hobby? Min man är hockeyspelare och det kostar sig en liten summa per år för att han ska hålla på med sin hobby. ;) nu råkar det plötsligt vara så att barnvagnar har blivit min hobby och det kan han faktiskt köpa. :) fritt fram för mig nu att fynda tillbehör o klädsel till buggan :)

• Mamilla
    Uliise skrev 2011-05-23 23:06:45 följande:

Här står det väldigt utförligt om skillnaderna
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/07/quinny-za...

Här är de bredvid varandra:
    Oj! Hoppsan vilken skillnad det är på dem, det trodde jag ju inte alls att det var -kunde tänka mig en liten skillnad men absolut inte så här stor skillnad..
    Jag tror jag redan hare bestämt mig för att det blir en Quinny Zapp Xtra, tror faktiskt jag blev lite kär i den vagnen. Åh den finns ju även i fler färger :) Mumma!

Nu ska jag övertala sambon, får köra med "Meen Vincent säger att han behöver den, (redan nu)" Om inte det går så får jag väl muta honom med något eller kanske säga att vi får mer plats i förådet om jag säljer någon av de andra vagnarna ;P

Vad tycker era familjer, vänner och bekanta om erat "vagn missbruk" egentligen?
    Mina nära tycker jag är helt sjuk som bara byter, de kollar sentt och idiotförklarar mig när jag inte är med. "/
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare