Inlägg från: Mamilla |Visa alla inlägg
  • Mamilla

"anonyma" vagnmissbrukare

åh, en tråd för mig! hahaha.

Har en son på 7 månader och har "redan" haft 4 olika vagnar, är inne på den femte nu.
    Jag blir så trött på mig själv när jag kommer på mig själv att sitta på blocket eller typ tradera och kolla efter andra vagnar. Jag har vagnar så det räcker men ändå kollar jag efter nya. "bra och ha" tänker jag..

Nu sitter jag och letar efter en vagn som vi kan ta med oss utomlands i slutet av december... Sonen är då ca 14 månader, tips? :D

• Mamilla

Uliise: Ja, någon budget har jag ju inte haft för mina tidigare vagnar så kom med förslag! Behöver ju antagligen en som han kan sova lite i och som skyddar honom mot solen. Enkel och smidig är ju ett plus! :)

• Mamilla
    Uliise skrev 2011-05-23 18:43:24 följande:
    En Quinny Zapp Xtra kanske?
    Oh ja! Jag har kollat in den vagnen ett tag nu, det känns som den är liten och smidig. Jag funderar på hur stöt tåliga de är och hur mycket de klarar av osv. Jag vill ju inte att den går sönder efter en flygresa. Fast om man köper en ny så finns det väl garanti och sånt?

Hur fungerar det med sånt egentligen, om vagnen går sönder när de "kastar" runt med dem vid incheckning osv? Är det flygbolag eller liknande som står för det eller är det affären? Ja ni fattar nog vad jag menar?
  • Mamilla
    stor grön drake skrev 2011-05-23 20:48:22 följande:
    Bugaboo bee+ är väldigt smidig, även om jag personligen tycker illa om utseendet kan jag uppskatta funktionaliteten och alla smarta tillbehör som finns
    Jag tycker nog inte heller riktigt om utseendet på den vagnen även om den verkar vara jätte bra!  Känns som den kanske blir lite större när man fäller ihop den?
    neele skrev 2011-05-23 22:03:30 följande:
    Ja, om vagnen går sönder när du flyger (du måste kunna bevisa det så ta foton för säkerhetsskull), då är det flygbolaget som står för det. En kompis flög med Lufthansa och deras vagn fick gick sönder på suffletten, handtaget och mest lite småsaker, de fick till och med en ersättningsvagn under tiden som de lagade den andra.

Med Quinny Zapp kan man ju i vissa fall få ha med som handbagage in på flyget eftersom den blir så liten när man fäller ihop den (beror på flygbolag). Vet inte om det är samma sak med Zapp Xtra.
    Okej, bra så om det händer något med vagnen så ska jag ta kort!
    Ja, jag förstod det som att man kunde ta den som handbage med vissa flygbolag och det vore ju jätte bra, smidigt. Men vad är den stora skillnaden på Zapp och Zapp xtra?
  • Mamilla
    Uliise skrev 2011-05-23 23:06:45 följande:
    Mamilla skrev 2011-05-23 22:30:52 följande:
    Jag tycker nog inte heller riktigt om utseendet på den vagnen även om den verkar vara jätte bra!  Känns som den kanske blir lite större när man fäller ihop den?

Okej, bra så om det händer något med vagnen så ska jag ta kort!
    Ja, jag förstod det som att man kunde ta den som handbage med vissa flygbolag och det vore ju jätte bra, smidigt. Men vad är den stora skillnaden på Zapp och Zapp xtra?
    Här står det väldigt utförligt om skillnaderna
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/07/quinny-za...

Här är de bredvid varandra:
    Oj! Hoppsan vilken skillnad det är på dem, det trodde jag ju inte alls att det var -kunde tänka mig en liten skillnad men absolut inte så här stor skillnad..
    Jag tror jag redan hare bestämt mig för att det blir en Quinny Zapp Xtra, tror faktiskt jag blev lite kär i den vagnen. Åh den finns ju även i fler färger :) Mumma!

Nu ska jag övertala sambon, får köra med "Meen Vincent säger att han behöver den, (redan nu)" Om inte det går så får jag väl muta honom med något eller kanske säga att vi får mer plats i förådet om jag säljer någon av de andra vagnarna ;P

Vad tycker era familjer, vänner och bekanta om erat "vagn missbruk" egentligen?
    Mina nära tycker jag är helt sjuk som bara byter, de kollar sentt och idiotförklarar mig när jag inte är med. "/
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare