• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • imsel

Jessika: förlåt men vad är en "teutonia NÄSTAN trehjuling :-P

april 09 kom min bebbe
  • Jessika82

Det är fyra hjul men de sitter jätte tätt fram så det blir nästan en trehjuling....

• neele
    Jessika82 skrev 2011-05-28 22:03:51 följande:
    Det är fyra hjul men de sitter jätte tätt fram så det blir nästan en trehjuling....
    Menar du någon av Fun, Spirit, Cosmo eller Lambda? De har små svängbara hjul framme. Annars kan jag inte komma på nån Teutonia som har hjul som sitter jättetätt fram?
  • Uliise
    neele skrev 2011-05-28 22:44:28 följande:
    Menar du någon av Fun, Spirit, Cosmo eller Lambda? De har små svängbara hjul framme. Annars kan jag inte komma på nån Teutonia som har hjul som sitter jättetätt fram?
    Det finns en tidig version av Spirit som har två hjul tätt längst fram
    Majken 100421
  • neele
    Uliise skrev 2011-05-28 23:29:23 följande:
    Här: www.blocket.se/stockholm/Teutonia_Spirit_X4_b...
    Och här en annan variant: www.blocket.se/jamtland/Teutonia_kombivagn_33...
    Ja just det! Den första har jag inte sett, men den andra däremot. Den skulle jag nog säga är en trehjuling ändå Tungan ute

På tal om gamla teutoniamodeller, jag hittade en annons med en "Teutonia Pixxel" häromdan.
    http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=74543875 någon som vet  mellan vilka år den tillverkades? Det måste väl vara föregångaren till Fun, eller? Hade aldrig sett den modellen förut.
  • Uliise
    neele skrev 2011-05-29 00:54:54 följande:
    Ja just det! Den första har jag inte sett, men den andra däremot. Den skulle jag nog säga är en trehjuling ändå Tungan ute

På tal om gamla teutoniamodeller, jag hittade en annons med en "Teutonia Pixxel" häromdan.
    www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=74543875 någon som vet  mellan vilka år den tillverkades? Det måste väl vara föregångaren till Fun, eller? Hade aldrig sett den modellen förut.
    Jo det ser ut som en Fun-föregångare.
    Majken 100421
  • JwJw

När ni ändå pratar om teutonia ;) ska göra mig av med  min sittvagn med skötväska,fotsack o regnskydd köpt 31/3 och använd en månad vad är rimligt tror ni?=)

• neele
    JwJw skrev 2011-05-29 14:17:57 följande:
    När ni ändå pratar om teutonia ;) ska göra mig av med  min sittvagn med skötväska,fotsack o regnskydd köpt 31/3 och använd en månad vad är rimligt tror ni?=)
    Oj, har du bara använt den i en månad? Köpte du den ny? Är det Fun-vagnen som du inte gillade så mycket Flört
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare