• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Jessika82

Hej!
    Jag heter jessika och är vagnmissbrukare..... hihihihi

mitt senaste inköp var i måndags det blev en phil & ted nu står jag med 4 vagnar..... ops var inte riktigt meningen med det blev bara så.

• t0va
    Equal skrev 2011-05-25 08:39:49 följande:
    t0va, jag har för mig det. Ozonens sittdel tar ju en rätt stor plats, medans spin blir rätt platt
    Det hade du rätt i, det skiler 1cm i längd till spins fördel men 3cm i bredd och 15cm i höjd. 

Tror jag jämförde med nitron och den är 4cm  kortare men 3cm bredare och 12cm högre men det var längden som är det viktigaste för oss. För nitron går in rakt i bagaget medans ozone/city jet inte gör det, så för 1.3kg var det inte aktuellt.

Om nu bilen inte bråkar imorgon så ska vi iväg till ingenstans mitt i skogen och kolla på en vagn till. Blir nummer 5 i så fall, fast sonen är ju ändå 9månader och jag har lärt mig här att vi måste prova lite fler ;) 
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-05-26 21:58:20 följande:
    Hej!
    Jag heter jessika och är vagnmissbrukare..... hihihihi

mitt senaste inköp var i måndags det blev en phil & ted nu står jag med 4 vagnar..... ops var inte riktigt meningen med det blev bara så.

Hej

Vad har du mer för vagnar?
    Jag vill också ha en phil&ted..fast jag bara har ett barn än så länge :-P
    Och när vi (förhoppningsvis) får en till så kommer säkert sonen vara för stor för vagn..men en sån kan man ju använda som singelvagn också. Och nångång behöver säkert sonen sitta också fast han är lite större, för jag är väldigt anti ståbräda..

april 09 kom min bebbe
  • Jessika82

nu äger jag en  paraplysulky en brio race en brio sing (håller på att sälja den..) och phil & ted kiwi explorer

sen ser min vagn historia ut:
    Första vagnen var en brio sing helt ny...
    sen blev det en paraplysylky begagnad har jag fortfarande kvar ...
    sen en större paraplysulky carena en orange
    teutonia nästan trehjulig
    en trehjulig
    ytterligare en brio sing
    brio race
    phil & ted

och det är säkert inte den sista...

• neele
    imsel skrev 2011-05-27 19:27:09 följande:

Hej

Vad har du mer för vagnar?
    Jag vill också ha en phil&ted..fast jag bara har ett barn än så länge :-P
    Och när vi (förhoppningsvis) får en till så kommer säkert sonen vara för stor för vagn..men en sån kan man ju använda som singelvagn också. Och nångång behöver säkert sonen sitta också fast han är lite större, för jag är väldigt anti ståbräda..

Det är en myt att man måste ha två barn till en Phil&Teds Självklart kan du använda den som singelvagn! Bara att beställa
    Jag har gjort erfarenheten av en kompis P&T vagn att den är jättehemsk att köra när den inte är "fullastad", då svängde hjulet jättedåligt trots att det inte var låst. Tror ändå att det på något sätt är just hennes vagn som är så. Eller mera hoppas kanske, för jag blev ganska förvånad och lite besviken när jag körde den. Ändå tycker jag inte att det ser ut att vara så på andra P&T vagnar när jag ser dom, de behöver i alla fall inte lyfta vagnen när de ska gå runt hörnet.
  • Jessika82

Jag har sytt extra utrustning till min brio sing.
    Funderar på att även sy lite till min phil  ted då en del av den är solblekt...

• Uliise
    Jessika82 skrev 2011-05-27 19:37:50 följande:
    nu äger jag en  paraplysulky en brio race en brio sing (håller på att sälja den..) och phil & ted kiwi explorer

sen ser min vagn historia ut:
    Första vagnen var en brio sing helt ny...
    sen blev det en paraplysylky begagnad har jag fortfarande kvar ...
    sen en större paraplysulky carena en orange
    teutonia nästan trehjulig
    en trehjulig
    ytterligare en brio sing
    brio race
    phil & ted

och det är säkert inte den sista...
    Kiwi explorern är en äldre variant av phil and ted va? Kikade på google och den såg cool ut, mer som en Monutain buggy
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare