• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • stor grön drake
    pluppfamiljen skrev 2011-06-14 17:25:55 följande:
    hej jag heter Fru Plupp och jag är vagn missbrukare Emmaljunga... 
    Jag undrar vad de lägger i sina vagnar, jag var fast redan innan jag köpt min första...
  • Alexis mamma

nån här som vet om babyjogger city mini o ch babyjogger city micro är två olika vagnar eller om det bara är olika namn på samma vagn i olika nordiska länder?

• neele

Idag kunde jag äntligen hämta vagnen! Skrattande Jag är så glad! Skulle kunna ge mig iväg på en promenad just nu! De små hjulen skulle dock behöva bytas ut, och de stora sa hon att de var "skumfyllda". Jag vågade inte fråga vad det innebär, är de punkteringsfria eller vad?
    Nu är det enda jag funderar över om jag ska flyga med den till Sverige om tre veckor... Skulle ni göra det? Vi har ju en Emmaljunga hos mina föräldrar men den är ganska klumpig nu när dottern börjar bli lite större.

• Alexis mamma
    neele skrev 2011-06-14 21:40:04 följande:

Idag kunde jag äntligen hämta vagnen! Skrattande Jag är så glad! Skulle kunna ge mig iväg på en promenad just nu! De små hjulen skulle dock behöva bytas ut, och de stora sa hon att de var "skumfyllda". Jag vågade inte fråga vad det innebär, är de punkteringsfria eller vad?
    Nu är det enda jag funderar över om jag ska flyga med den till Sverige om tre veckor... Skulle ni göra det? Vi har ju en Emmaljunga hos mina föräldrar men den är ganska klumpig nu när dottern börjar bli lite större.

skumfyllda måste väl innebära att det varit punktering och att hon fyllt med sånt där "nödskum" som finns til både bil o cykel/barnvagn. Betyder att punkteringarna behöver lagas (eller köp nya slangar), annars blir det punktering igen tillslut...

• imsel
    Alexis mamma skrev 2011-06-15 21:12:29 följande:
    skumfyllda måste väl innebära att det varit punktering och att hon fyllt med sånt där "nödskum" som finns til både bil o cykel/barnvagn. Betyder att punkteringarna behöver lagas (eller köp nya slangar), annars blir det punktering igen tillslut...

Nä, Bugaboo har ju börjat (men jag har ingen aning om när) med såna hjul.

april 09 kom min bebbe
  • Jessika82

Hej har en av mina vagnar till salu.... Har nu fått ett bud på 1500kr är det ett bra bud??? Det gäller en sing?

• Mamma till Cleo och Abbe

Åh vilken rolig tråd:) Jag har för tillfället 3 vagnar (en p&t syskonvagn, en emmaljunga scooter och en teutonia Cosmo). Har hunnit med bugaboo cameleon, emmaljunga cutycross, brio sing och chicco liteway. Funderar redan på nästa Jessica82: vilken årsmodell? Är det en 07 à skulle jag säga att det är ett bra bud!

Cleo, min prinsessa, född 080604. Abbe, min prins, född 101213.
  • Mamma till Cleo och Abbe

Jessika82: menade 08, jag sålde en 08 utan något alls för 1300:-.

Cleo, min prinsessa, född 080604. Abbe, min prins, född 101213.
  • Alexis mamma

OOps, råkade visst oxå klicka hem en vagn på ebay, en peg perego pliko P3....verkade vara i fint skick men det var inga bra bilder så vi får väl se...den var ju billig iaf....maken kommer att bli galen haha...får väl sälja casualplay:en... ;)

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare