• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • RoseMj

Vi har en Nitro-09 som vi är nöjda med. Det är vagn nr.8 vagnstallet :D Lite krångligt att komma åt varukorgen är det och jag hade önskat att den hade "svängbart" styre så det gick att svänga över det så man har de stora hjulen fram när det är mkt snö som Teutonia har på en av sina vagnar med svängbara framhjul.
    Sufletten är bra mkt bättre än på Brios och ett plus att ha myggnätet i sufletten. För att nämna Teutonia igen så gillar jag deras suflett som vi hade på Timmy där det gick att ta av bakre delen av sufletten och bara ha myggnätet som satt innnaför. Bra när det är varmt ute.
    En kompis köpte en ny Nitro årsmodell 2010 och den har varit in på service ett antal gånger för att bromsen krånglat.
    Senaste och troligen sista vrålåket här blev en beg. Brio sitty-08. Svart och jättefin mörkare rosa. Har inte använt den så mkt men det är slagsmål om den om vem som ska åka. Jäkligt krånglig att fälla ihop, enkel konstruktion men hårt att trycka in den där metallgrejen som lossar på spärren. Sist slängde jag in vagnen som den var i bilen... :S

• Mamma till Cleo och Abbe

Åh jag kikade också in, vilken fin dyna! Jag har en dyna från bojakika som ligger och väntar på att bli uthämtad på Ica... Ska bara komma ihåg att hämta den Tänkte ha den i min Cosmo!

Cleo, min prinsessa, född 080604. Abbe, min prins, född 101213.
  • imsel

Annars finns det ju många som syr bla sittdynor på beställning, så får man precis dom mått man vill

Har sett en sida för ett tag sen..men minns inte vars jag hittade den och har inte den i mina favoriter..
    Det fanns en läng i..ja den här eller nån annan vagnstråd

Googlade och hittade bla den här sidan: Edenvi

Googlade på sittdyna+beställning

april 09 kom min bebbe
  • ss24
    t0va skrev 2011-06-21 21:17:47 följande:
    jo hålen för axelremmarna är lägre än på emmaljungas orginaldyna, så den är perfekt för små barn men har man större så behöver man kanske ett hål till högre upp fast om du ska beställa så kanske hon kan sy ett hål till. Vi använder inte axelremmarna så för oss är det inget problem. har några bilder i mitt galleri men kan lägga upp på skillnaden i längd på sittdelen. www.familjeliv.se/Hem/t0va/galleri.php?cur_al...
    Ser ju jättefint ut! Du får jättegärna lägga upp bild på skillnaden! Såg att du hade axelremmarna i översta hålet. Hur långt är barnet på bilden?
    RoseMj skrev 2011-06-21 21:25:24 följande:
    Vi har en Nitro-09 som vi är nöjda med. Det är vagn nr.8 vagnstallet :D Lite krångligt att komma åt varukorgen är det och jag hade önskat att den hade "svängbart" styre så det gick att svänga över det så man har de stora hjulen fram när det är mkt snö som Teutonia har på en av sina vagnar med svängbara framhjul.
    Håller med om varukorgen. För övrigt är jag helnöjd med vagnen och det är ju milsvid skillnad mot Crescent classicen vi använt hittills....!
    imsel skrev 2011-06-21 21:48:54 följande:

Annars finns det ju många som syr bla sittdynor på beställning, så får man precis dom mått man vill

Har sett en sida för ett tag sen..men minns inte vars jag hittade den och har inte den i mina favoriter..
    Det fanns en läng i..ja den här eller nån annan vagnstråd

Googlade och hittade bla den här sidan: Edenvi

Googlade på sittdyna+beställning

Tack! Ska kolla den länken också.
  • t0va
    ss24 skrev 2011-06-21 22:45:03 följande:
    Ser ju jättefint ut! Du får jättegärna lägga upp bild på skillnaden! Såg att du hade axelremmarna i översta hålet. Hur långt är barnet på bilden?
    Sådär nu ligger en bild på glappet emellan om man viker dynan där den är sydd för att vikas och sen hur högt upp den går. Mätte och från översta hålet upp till axelremmarna går in till baksidan är det 10cm. 

På bilden är sonen ca 9månader och 75cm, han har dock ha remmarna på mellersta hålet när vi använder axelremmarna, på emmaljungas quadrodyna så blir det ungefär som i lägsta hålet. 
  • imsel

Finns det ingen Brio-tråd?

Vill veta lite om Brio spin från nån som har.. Eller är det nån här som har/haft en sån?

april 09 kom min bebbe
  • Mamman02

Väntar mitt 3:e barn, och har inget kvar sen de två andra...
    Vill helst ha en ny vagn, för att vara säker på att chassit inte är skadat.
    Men vilken??
    Har en budget på max 6000 kr, vill nog helst ha en duovagn.

Förslag? Har funderat lite på Kronans, men velar hela tiden.

• RoseMj
    Mamman02 skrev 2011-06-22 12:28:29 följande:

Väntar mitt 3:e barn, och har inget kvar sen de två andra...
    Vill helst ha en ny vagn, för att vara säker på att chassit inte är skadat.
    Men vilken??
    Har en budget på max 6000 kr, vill nog helst ha en duovagn.

Förslag? Har funderat lite på Kronans, men velar hela tiden.

Behöver du använda en åkbräda till något av syskonen så tycker jag absolut du ska ha en vagn med svängbara framhjul. Så mkt smidigare. Jag röstar nog för en vagn med rejäla svängbara oavsett förressten... :D
  • Mamman02
    RoseMj skrev 2011-06-22 13:01:34 följande:
    Behöver du använda en åkbräda till något av syskonen så tycker jag absolut du ska ha en vagn med svängbara framhjul. Så mkt smidigare. Jag röstar nog för en vagn med rejäla svängbara oavsett förressten... :D
    Kommer inte behöva åkbräda.

Men hur klarar svängbara framhjul snö och slask?
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare