• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • stor grön drake
    Nika10 skrev 2011-06-22 16:39:35 följande:
    hallo tjejer.
    ni verkar ju ha koll på allt ang barnvagn! Hjälp mig.. första barnet i oktober.. har kollat runt på BRIO happy, vill ha en lätt vagn (den kanske inte är lätt ?!) min kompis har en urban jungel och säger att hon är såååå nöjd med den. Undrar om man kan ha "sviffel hjul", som jag kallar dom :) till BRIO ? vill kunna svänga lätt utan att göra knycket ni vet.. Emmaljunga kan också tänkas, men som sagt en lätt vagn.. hjälp.... snö? små hjul tre hjul? åhh! tar tacksamt emot tips.. :D från en velig snurrig blivande mamma :)
    var bor ni? stad, landet, teräng, grus, asfalt, trottoar.
    ska den mycket i/ur bilen?
  • Nika10

jag kommer köra på allt du skrev, vi bor utanför stan men på asfaltsvägar och trottoarer men kommer köra en del på landet på grusvägar hos mamma o pappa oxå. lyfta in och ut ur bil ja..

• yodi

då är en emmaljunga nitro city i färgen forest beställd

• t0va
    yodi skrev 2011-06-22 17:10:38 följande:
    :) 
    Och jag håller på att sälja av för fullt, kommer en och ska titta på sulkyn och förhoppningsvis köper den. Imorgon ska jag åka och lämna paraplysulkyn, scootern gick i förrgår. :D 
  • yodi
    t0va skrev 2011-06-22 17:53:10 följande:
    :)
    Och jag håller på att sälja av för fullt, kommer en och ska titta på sulkyn och förhoppningsvis köper den. Imorgon ska jag åka och lämna paraplysulkyn, scootern gick i förrgår. :D
    ett av sambons krav för en ny vagn var att jag skulle göra mig av med någon av de gammla, så jag ska börja fota och lägga ut på blocket.
  • t0va
    yodi skrev 2011-06-22 18:18:46 följande:
    ett av sambons krav för en ny vagn var att jag skulle göra mig av med någon av de gammla, så jag ska börja fota och lägga ut på blocket.
    mm... jag försöker göra honom glad så jag kanske kan få en scooter s i höst ;) 
    Blev av med sulkyn, så nu har jag bara 2 vagnar kvar hade 5 förut. Fast de här 2 är ju de som används, sen har jag city jet sittdelen också så 2.5vagn kanske man kan säga. 
  • yodi

nyfiken fråga

hur mycket tycker ni är rimligt för ett city cross chassi årsmodel 06?

• Uliise
    Nika10 skrev 2011-06-22 16:39:35 följande:
    hallo tjejer.
    ni verkar ju ha koll på allt ang barnvagn! Hjälp mig.. första barnet i oktober.. har kollat runt på BRIO happy, vill ha en lätt vagn (den kanske inte är lätt ?!) min kompis har en urban jungel och säger att hon är såååå nöjd med den. Undrar om man kan ha "sviffel hjul", som jag kallar dom :) till BRIO ? vill kunna svänga lätt utan att göra knycket ni vet.. Emmaljunga kan också tänkas, men som sagt en lätt vagn.. hjälp.... snö? små hjul tre hjul? åhh! tar tacksamt emot tips.. :D från en velig snurrig blivande mamma :)
    Tips, kolla först på deras hemsidor eller ta med kataloger från barnvagnsbutikerna, så kan du i lugn och ro go igenom alla alternativ.

Brio Happy har faktiskt från och med senaste årsmodellen ett chassi med svängbara hjul, man har lite olika design på sittdelen att välja på. Annars finns Brio Go och Sing med svängbara också.

Men som sagt, iväg till en butik, prova och ta med massa kataloger och LÄS PÅ!

www.brio.se/sv-SE/To_Go_Stroller.aspx

www.emmaljunga.com/se/
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2011-06-22 17:10:38 följande:
    Inte alls avundsjuk.

Inte alls.

Majken 100421
  • Uliise
    imsel skrev 2011-06-22 14:34:08 följande:

Ja tyvärr

Annars hade jag absolut föreslagit den till Mamman02

Bara detta årets har det alltså, dom äldre har 3 lägen.

Men!! Det som verkade vara en så bra och fin vagn, gud så snålt...
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare