En tråd för mig, ser jag!
(Min man håller på att bli galen på mig ibland.)
Började vagnkarriären med en Akta Graco shoppingvagn/travelsystem-vagn som medföljde babyskyddet som vi köpte av en kompis. "Bra, då har vi vagn nu då", sa maken. Ja, ni fattar - han har noll koll på det här med vagnar...
Efter en hel del undersökande köpte jag en begagnad Teutonia Fun, eftersom en annan kompis hade en sån och varmt rekommenderade den. Funkade finfint till en början, vi bodde i stan när sonen föddes. Men efterhand så tyckte jag att den blev väldigt liten, vi har en lång kille. Bytte från liggdelen till mjuklift i sittdelen, men var ändå inte nöjd. Sen flyttade vi och Fun:en visade sig typ omöjlig på mina skogspromenader. Började reka annan vagn.
Köpte hastigt och lustigt en superbillig Easywalker sky på Blocket och blev helnöjd. Inte världens vackraste vagn, men lättkörd och stabil. Och stor och bra liggdel!! Men endast framåtvänd sittdel, så där fick jag ju börja reka ännu en ny vagn när sonen började tröttna på liggdelen...
Blev ytterligare ett hastigt impulsköp, en trehjuling (Quenette) med vändbar sittdel. Ranglig och plastig och oerhört tungstyrd. Yikes!!
Hade egentligen varit sugen på en Bugaboo från början, men avskrivit den pga olika saker, främst för att det kändes så nördigt att köpa en sån trendvagn. Men ju mer jag nu läste om den, desto mer förälskad blev jag. Provkörde en Cam i barnbutiken, men tyckte den var lite ranglig och efter att ha läst här på FL om Frogen, så köpte jag idag en sån på Blocket.
Och jag är SÅ NÖJD!!!
Har sålt Teutonian och nu återstår bara att sälja av Akta Gracon (ska köpa adapter till babyskyddet till Bugaboon) och Quenetten. Easywalkern tänker jag behålla som komplement till Frogen.