• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • IdAahoO

Uliise: Det är det jag allra helst vill, men jag vet inte om det är rimligt att ha ev tre vagnar till ett barn som börjar trappa ner på vagnåkandet. Egentligen behöver vi inte någon ny vagn, Swiften fyller alla funktioner vi behöver och fungerar utmärkt även på vintern, till och med här uppe i Jämtland. Det är bara att jag är sugen på något nytt, ren omväxling. Till nästa barn (som inte ens är planerad än) har jag bestämt mig för en Orbit, de verkar riktigt häftiga, och praktiskt med bilstol och allt i ett. Om det blir så hade det varit perfekt att ha kvar Swiften som hemmavagn som är lite regälare och ha Orbit som borta/bil vagn. Men det känns lite långsökt (och dyrt) att köpa den redan nu.
    Är sugen på en EL Ozone eller något liknande men det känns egentligen lite omotiverat att köpa en helt ny "riktig" vagn till en 2-åring, speciellt om jag inte ska sälja någon av de andra...  

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    IdAahoO skrev 2011-07-31 13:09:12 följande:
    Uliise: Det är det jag allra helst vill, men jag vet inte om det är rimligt att ha ev tre vagnar till ett barn som börjar trappa ner på vagnåkandet. Egentligen behöver vi inte någon ny vagn, Swiften fyller alla funktioner vi behöver och fungerar utmärkt även på vintern, till och med här uppe i Jämtland. Det är bara att jag är sugen på något nytt, ren omväxling. Till nästa barn (som inte ens är planerad än) har jag bestämt mig för en Orbit, de verkar riktigt häftiga, och praktiskt med bilstol och allt i ett. Om det blir så hade det varit perfekt att ha kvar Swiften som hemmavagn som är lite regälare och ha Orbit som borta/bil vagn. Men det känns lite långsökt (och dyrt) att köpa den redan nu.
    Är sugen på en EL Ozone eller något liknande men det känns egentligen lite omotiverat att köpa en helt ny "riktig" vagn till en 2-åring, speciellt om jag inte ska sälja någon av de andra...  
    Bor också i Jämtland
  • Madebyday

Någon som vet vad det är för vagnsmärke som haft små-randigt innertyg (i suffletten bl.a)? Såg en vagn här om dagen, den såg inte ny ut och jag kunde inte urskilja vad det var för märke..

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • MayCai
    Madebyday skrev 2011-08-03 09:54:15 följande:
    Någon som vet vad det är för vagnsmärke som haft små-randigt innertyg (i suffletten bl.a)? Såg en vagn här om dagen, den såg inte ny ut och jag kunde inte urskilja vad det var för märke..

Kan det inte vara Hesba? De har i alla fall haft små randigt innertyg i sina vagnar och kromat chassi.
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-08-07 17:23:26 följande:
    det blev en phil &ted sport priset var oslagbart..

Får stora barnet bra med plats i vagnen?
    Jag vet inte riktigt vad alla modeller heter..
    Har bara sett en där stora barnet är..tja 3 kanske och hon satt väldigt konstigt i den, iaf där längst fram, vet inte om det gick ens att fälla fram sufletten, men det är kanske meningen att stora barnet ska sitta bak?

Tur att det snart är vinter så jag slipper tråna efter en Brio spin..

Wingtear: Vad blev det för vagn för dig då? Ny eller begagnad?      
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare