• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Jenni Penni

halloj era galningar!!
    letar som en dåre efter bugaboos äldre åkpåse i offw. för jag hatar den nya modellen då den e galet stel o går inte att pula ner i liggdelen.

VET NI NÅGON SOM HAR EN TILL MIG SÅ HÖR AV ER!!!

kram på er!!

• Jenni Penni
    Lindadjo skrev 2011-07-20 23:27:26 följande:
    Roligt att jag snubblade över er. Jag har haft 21 vagnar till mina 2 barn... nu har jag köpt vagn nummer 22 för om 4 veckor kommer barn nummer tre. Vet inte hur många vagnar till jag kommer testa nu, men det får tiden utvisa Beror ju lite på hur nöjd jag är med sista vagnen jag köpt in nu.

Här är min barnvagnslista i köpesordning

1. Brio kombi -98
    2. Emmaljunga scooter -05
    3. Paraplyvagn av märke okännt. 
    4. Syskonparaplyvagn från mothercare
     5. Babytravel syskonjogger -05
    6.  Maclaren Techno XT -06 
    7. Maclaren Quest -04 
    8. Emmaljunga Cerox -05
    9. Phil and Teds E3 -06
    10. Urban Jungle -06
    11. Brio Sitty -07 
    12. Rollerbug -04 grå 
    13. Rollerbug -04 svart  
    14. Syskonsitty -90-slutet-nånting?
    15. Emmaljunga Kimi -90tal?
    16. Emmaljunga Kimi syskonvagn -90tal (Double trouble) 
    17. Emmaljunga sulky från 60-talet
    18. Brio Triumfh 90-tal
    19. Brio liggvagn från 1969
    20. Brio Sitty -03 eller -04 ?
    21. Emmaljunga sulky -90 tal
    22. Bugaboo frog -05 (Köpt till bebisen i magen)

Nummer 6 och nummer 21 har jag kvar... och nummer 22 är ju som sagt nyinförskaffad. Ska bli så roligt att äntligen få ägna mig åt min hobby igen, efter några år av uppehåll... det är jobbigt när barnen växer ifrån mina sina vagnar. Usch.
    galet värre du!!!
    har haft flera olika men du slår ju allt!! Guld i mun
    jag älskar min bugaboo över allt annat o hoppas att du blir nöjd för den kan du styla om varje dag flera ggr.
  • neele
    malo1234 skrev 2011-07-21 06:33:02 följande:
    neele: Ja, jag är också väldigt kär i min. Den är stabil som en pansarvagn fast så lättkörd!! :D

Har tittat längtansfullt på nya Plusmodellen, med nättare chassi och omdesignad sittdel. Ser fin ut, men känns onödigt.

Har en Sky -09 med solblekt grön klädsel. Har precis slaktat liggdelen och tänker klä om den och modifiera lite. Jag har ingen vidare syvana, så det blir spännande att se hur jag lyckas... ;) sonen har ju vuxit ur liggdelen nu, men jag tänker ändå försöka, som ett kul projekt. Har också planer på att göra detsamma med min sufflett till sittdelen. Den är ganska värdelös, skyddar varken mot sol eller vind. Men det är inte så bråttom, har ju min fina Frog nu. :) Har sett en bild på nån som sytt egen sufflett till sin Sky, och folk gör ju det hela tiden till sina buggor.

Vilken årsmodell har du?

Har du sett nya June som kommer? Den ser så himla fin ut, som en korsning mellan mina favvovagnar, EW och Bugaboo... :D Har förvarnat mannen om att vi kanske måste ha en sån sen, om den ser bra ut när den släpps. ;)
    Vi har också en 09:a. Jag älskar att den är så lättkörd och stabil. Visserligen är den lite mindre stabil nu när dottern börjat klättra i den. Men nu kör vi mest med buggan.

Har du några bilder på EW June? Den har jag inte sett och jag hittar inga när jag googlar.
    Suffletten på de nyare modellerna är ju helt klart bättre, samma sak med varukorgen! Jag tycker den nya loggan också är snyggare, de verkar även ha ändrat handtaget på Sky Plus.

Vi har den klassiska röda vagnen, finns bilder i mitt galleri Vi kommer behålla den EW:n vi har nu, så har vi ju buggan också. Så längtar jag lite efter en Brio Spin också Drömmer Den skulle i så fall stanna hos mina föräldrar och då är frågan bara om man verkligen kan köra den på grus, annars kan vi glömma den direkt.
    Igår var vi inne på Barnens Hus i Karlstad för att kolla om den fanns men nä. Å andra sidan är det inte direkt brådskande heller
  • Lindadjo
    Jenni Penni skrev 2011-07-21 15:49:57 följande:
    galet värre du!!!
    har haft flera olika men du slår ju allt!! Guld i mun
    jag älskar min bugaboo över allt annat o hoppas att du blir nöjd för den kan du styla om varje dag flera ggr.
    Ja, jag har inte ens börjat använda den och har redan iallafall 3 olika klädslar att välja på. Och det är bara liggdelen Gillar dessutom att sy själv, så det blir mycket eget här nu. Det är ju galet roligt att sy till en bugga, de är ju så där underbart enkla i designen = lätta att sy.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Alexis mamma
    neele skrev 2011-07-20 11:06:44 följande:
    Lägger in länken här som ni säkert även sett i retrovagnstråden

www.blocket.se/lund/OrbitBaby_Stroller_G2_Bas...

Vad tycker ni om denna? Ska det föreställa någon framtidsvagn?

Jag gillar den inte, tycker den är lika hemsk som Stokke. Skulle aldrig i livet betala det priset. Däremot är den "eko-vänlig" och har en del bra fuktioner
    Något annat som är väldigt bra är att den har paparazziskydd
    det är ju den nyaq innevagnen i hollywood ;) Står vad jag tycker om den på min blogg modefordeminsta.blogspot.com
    Går tydligen att rotera sittdelen helt bland annat, tycker dock att den e skitful.

• malo1234
    neele skrev 2011-07-21 16:11:52 följande:
    Har du några bilder på EW June? Den har jag inte sett och jag hittar inga när jag googlar.
    Suffletten på de nyare modellerna är ju helt klart bättre, samma sak med varukorgen! Jag tycker den nya loggan också är snyggare, de verkar även ha ändrat handtaget på Sky Plus.
    vognverden.blogspot.com/2011/02/arets-nyhet-easywalker-june.html

Enligt Easywalker Holland har de nu bättre bilder och lanseringsdatum "kommer snart". Så vi får väl se. Glad
  • Lindadjo

Här har det varit tyst ett tag, så jag passar på att bildbomba er lite

Först min den kommande bebisens frog i sina olika skepnader.
    Nya kläder till grodanI´m in looooove!Nu är den lilla gröna grodan helt komplett!

Och så en annan vagn jag vi har här hemma, yngsta sonens Emmaljunga sulky som han vuxit ur. Men som nästa barn ska få ta över när det blir dax. Jag håller på jobba på en ny klädsel till den här vagnen, men det är ingen brådska med den nu.
    Nysydd dyna i retro stil, till nysydda sulkyn.Andra sidan är i fleece, för det är klart att dynan ska vara vändbar!

och den tredje vagnen vi har är en maclaren Techno XT.  
    Våran pärla, maclaren Techno XT 2006.

De är de vagnar jag har kvar nu... hoppas alla mina tidigare vagnar fortfarande "lever" och mår bra.     

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Hej allihopa!
    Har hållt mig borta då jag trodde jag blivit frisk från mitt missbruk men nu börjar det klia i fingrarna igen. Vill köpa en scooter s i färgen black/pink! Men måste då sälja nitron eller city crossen. Tror jag behåller crossen då.

• IdAahoO

Hej Jag har inte haft så jättemånga vagnar än men känner på mig att det kommer bli fler så småningom, det är ju så kul! Har hittills haft:

Kronan Röd -09

Mountain Buggy Swift -10    

Hade en Crecent m300 ett kort tag men tyckte inte om den så den såldes. Mitt problem är att jag inte har hjärta att sälja vagnarna. Den första, Kronan, köpte vi när vi väntade lillan och det är så mycket minnen förknippat med den första tiden osv. Den är också i så fint skick att det känns synd att sälja den, speciellt liggdelen som bara användes 4 mån! Kronanvagnen används just nu som sovvagn på dagis, vilket den passar perfekt till förutom att en så pass fin vagn bara står.

Vagnen vi använder nu är Swiften vilken är het underbar och perfekt, så smidig och skön att köra! Till den fyndade jag en helt ny liggdel för 500 kr, den står uppe på vinden och väntar på ett framtida syskon. Vi har ju aldrig använt den då vi köpte vagnen då dottern var 14 mån. Dock är jag sugen på någon nytt helt enkelt, dottern är nu 2 år så det är ju egentligen omotiverat men det är ju så kul. MEN om jg ska köpa någon ny vagn måste jag definitivt sälja någon/båda av de andra. Kronan vet jag helt säker att jag aldrig mer kommer att använda då jag tycker den känns för klumpig efter att ha blivit van vid smidigheten av trehjuling/swirvelhjul, så den skulle jag absolut kunna sälja, men är för sentimental än så länge. 
    Swiften skulle jag också kunna sälja, känner inte lika sentimentalt för den men dock känns det synd att aldrig ens ha fått använda liggdelen... Men värdet blir väl lite högre, vad tror ni man skulle kunna få för en 10 mån gammal svart Swift i pedantskött skick med liggdel, regnsydd, myggnät osv.? Och en ca 3 år gammal Kronan i perfekt skick med alla tillbehör och öoppnat  paket med utbytsdelar? 

• Uliise

Idahoo: Jag tycker du ska behålla båda vagnarna eftersom de är så pass olika, sen är det aldrig kul att ångra en ev försäljning. Vad vill du ha ut av en ny vagn? Vill du ha en mindre fyrhjuling till vintern?

Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare