• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Takpannan

Hej! Vilken skön tråd. Jag gillar också barnvagnar även om jag inte har haft så många (3 st) till 2 barn. Den minsta är 1 år och 2 mån och sitter i storebrors Bugga cameleon. Tyvärr bet storebror sönder "skumplasten" på handtaget samma dag vi kopplade på en ståbräda till honom på vagnen. Så nu känns handtaget gropigt och ena bromsen är paj så vagnen glider på ena sidan fastän jag bromsat. Körglädjen är borta. Men eftersom vagnen var så dyr så är det ju kul att den återanvänds, men jag gillar verkligen inte att handtaget är så fult... Har ni något tips vad man kan göra åt det. Nu när jag läser era trådar så vet jag att jag verkligen ska kosta på vagnen/bebben/mig själv en ny klädsel om det finns att köpa fortfarande. Jag har grå/svart från 2008. Och sen vill jag ha en ny sulky när hon blir större. Brio sitty är ingen höjdare att köra tycker jag. Tröga hjul.
    hej svejs

• Jessika82

Biltema har cykelstyrestejp.... 60kr har satt det på mina 2 phil o Ted då skumdelen var trasig. Rev bort den och satte dit denna som ny.

• Takpannan

Tack! Jag ska kolla på biltema!

• Lindadjo

Julgranen, vad gäller körglädjen. Varför är den borta? Har du pumpat hjulen och smort vagnen med silikonspray? Körglädjen ska ju inte behöva försvinna bara för att vagnen har något år på nacken. Ett till tips är att låta en cykelreparatör titta på bromsen, de brukar kunna fixa till sånt utan större problem.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Takpannan

Lindadjo, vagnen rullar på fint men det är min egen körglädje som är borta en aning. I början var jag så överlycklig över att äntligen få köra vagn efter flera års barnväntan och att sedan kunna köpa en lyxvagn var toppen. Nu är vagnen sönderbiten och lite trasig. Men jag ska försöka fixa bromsen och göra det bästa jag kan med handtaget. Och en ny klädsel piggar ju upp även om det allra finaste så klart är ungen som sitter i!

• Lindadjo
    Takpannan skrev 2011-08-07 22:52:02 följande:
    Lindadjo, vagnen rullar på fint men det är min egen körglädje som är borta en aning. I början var jag så överlycklig över att äntligen få köra vagn efter flera års barnväntan och att sedan kunna köpa en lyxvagn var toppen. Nu är vagnen sönderbiten och lite trasig. Men jag ska försöka fixa bromsen och göra det bästa jag kan med handtaget. Och en ny klädsel piggar ju upp även om det allra finaste så klart är ungen som sitter i!

Ja, klädslar kan man INTE ha för många av Jag köpte en begagnad frog till bebisen som jag ska få om 9 dagar (planerat snitt). Jag har 3 olika liggdelar till den redan Och 3 olika sittdelar sen... och för att inte tala om sufletter både såna jag har nu och såna som jag har på gång. Jag gillar att sy, och har en del tyger som ska förvandlas till sufflor Som sagt... man kan inte ha för många klädslar, det är ju som att man får en ny vagn för varje klädsel.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Takpannan

Lindadjo, oj så många klädslar du redan har fixat. Det blir säkert snyggt och tryggt för bebben att sova i mammastajlad vagn.

Nu ska jag sussa med mina gullepluttar. 

• malo1234
    stor grön drake skrev 2011-08-07 21:01:42 följande:
    Det blev en begagnad emmaljunga big star supreme i ganska taskigt skick för 650kr. Har limmat det trasiga gummit och tvättat all klädsel (och satt klorin på bananfläckarna...) och den ser genast ut att vara värd minst 4-siffrigt belopp imorgon ska jag kolla hur limningen håller (hoptejpat med målartejp nu), maken ska fixa punkteringen och så ska vi se om det går att göra något åt rostfläckarna.
    ska slänga in bild på dne i bildtråden när den är klar, körde den med mitt nitro chassi igår. Häftig känsla att svänga runt med 1meter liggdel (95-97cm i liggmått) på sviwelhjul
    Läste det här inlägget igår och drömde inatt att jag också köpte en retrovagn! Det här beroendet börjar gå överstyr. Nog för att jag visserligen bara har två vagnar själv just nu, men att jag t.o.m. drömmer om barnvagnar... Drömmer
  • stor grön drake
    malo1234 skrev 2011-08-08 10:03:26 följande:
    Läste det här inlägget igår och drömde inatt att jag också köpte en retrovagn! Det här beroendet börjar gå överstyr. Nog för att jag visserligen bara har två vagnar själv just nu, men att jag t.o.m. drömmer om barnvagnar... Drömmer
    Nu var ju inte supremen en retrovagn (den är en dansk liggvagn), men har du kikat i bildtråden förstår jag att du drömmer retrovagnar

det kostade 20kr att få punkan lagad (cykelverkstan bytte hela innerslangen och så blev det cykel istället för bilventil) så jag tror jag ska investera 60kr till och få de kvarvarande bytta med
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare