• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • jobbel

visst var det nån här som köpt Coops cykelvagn? Vad kostade den? Går den att göra om till barnvagn?  Blir galen på butiker som inte visar sitt utbud sina priser på  hemsidor :)

• Mamma matte hustru
    Nathaliiiie skrev 2011-08-18 10:49:24 följande:

vad är det för märke? och hur mycket hade du tänkt dig? Skrattande

Brio twin sitty med viloläge år 03 tror jag.. Ej höj och sänkbart handtag men det är lägre än 110 som de nya modellerna är. Ställbart gemensamt fotstöd en 600 vid avhämtning. Suflett med två små fickor och en stor varukorg i stål. Punkteringsfria däck men jag vet ej ännu jag funderar på att ha kvar den över vintern pga snön...  
  • Mamma matte hustru
    Lindadjo skrev 2011-08-18 11:00:42 följande:
    Det ska väl inte vara några problem att sälja en vagn bara för att den saknar regnskydd?

nytt regnskydd kostar ju typ 250 kr sura pengar...

Har lagt bud på ett på tradera dock för en vagn utan sufflett men våra barn hatar sufletter vi får inte ha dem uppfällda så för vår del är det utmärkt.  
  • Mamma matte hustru

Har en bri race med en grå med teleskophandtag som säljes för 700:- en grå med regnskydd...

• EmmaKlemma
    Lindadjo skrev 2011-08-18 11:05:20 följande:

Jag hoppas att min sonens frog ska bli den sista... det är vagn nummer 22 i köpesordning. Men faktiskt den enda jag köpt till nya bebisen. Så de 21 vagnarna innan är det mina 2 äldre söner som använt
    Maken är skepiskt till att jag ska kunna hålla mig till en vagn den här gången, men den är ju väldigt lätt att variera så man vet ju aldrig. Dessutom har jag ju 2 andra vagnar kvar i min ägo.
    Time will show.
    Jag hoppas detta ska bli min sista, den verkar toppen än så länge =) min sambo säger att han hört detta förr att det är sista vagnen hehe.
  • Louisidora
    Nathaliiiie skrev 2011-08-12 19:16:00 följande:
    Nej, den ska inte vara röd. Jag har själv beställt en all black och bromsen på den är vit.
    Fast min har dock inte kommt än eftersom leveransen inte kommer förrens i september...  
    Den röda bromsen ska sitta på en Bugga "red edition".
    Hej, ville bara meddela att jag fått kontakt med en svensk kille på bugaboo som skall kolla serienummert till mig, för att se vad det är för vagn och var den kommer ifrån. Känns skönt!

Så du har fått leverans datum först i september?
    Hoppas verkligen dom kan ordna en original till mig om det nu visar sig att det är "fel" vagn jag fått.

September kan bli tight, jag är beräknad den 24:e och vill helst ha allt klart innan dess ( med tanke på att jag beställde vagnen för 6 månader sedan) :).. Det löser sig säkert!
  • Nathaliiiie
    Louisidora skrev 2011-08-18 15:35:19 följande:
    Hej, ville bara meddela att jag fått kontakt med en svensk kille på bugaboo som skall kolla serienummert till mig, för att se vad det är för vagn och var den kommer ifrån. Känns skönt!

Så du har fått leverans datum först i september?
    Hoppas verkligen dom kan ordna en original till mig om det nu visar sig att det är "fel" vagn jag fått.

September kan bli tight, jag är beräknad den 24:e och vill helst ha allt klart innan dess ( med tanke på att jag beställde vagnen för 6 månader sedan) :).. Det löser sig säkert!

Åhh va skönt! Hoppas det löser sig nu då :) 

Ja, jag har ringt och frågat efter exakt leveransdatum, men de visste dom inte
    exakt. September-Oktober fick jag till svar.. så jag kommer tyvärr inte att få min
    vagn innan lill knodden kommer ut :/ lite trist!

Ja, men absolut! Och hoppas du inte behöver vänta lika länge som mig!
    Jag är beräknad 4 oktober, men har "prematura sammandragningar"
    så det blir troligvis en september bebis här också..

Men som du säger, det löser sig alltid :)

• Jessika82

Funderar om jag ska sälja min brio race då jag har pot sport eller ska jag behålla den?

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare