• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-08-22 22:25:06 följande:
    En sådan vill jag ha. Är den bra?

Cykelvagnen eller city elite? Tungan ute
    april 09 kom min bebbe
  • Madebyday

Till Angie75; Håller med om City Elite!!
    Sen är jag också hemligt kär i Baby Travel Amsterdam, den senast utkomna modellen, med förbättrad sufflet och justerbart fotstöd...men kanske mest kär i den för att den finns i en sjukt snygg lila färg :D Inte heller så dyr vid nyköp!!

• imsel
    Madebyday skrev 2011-08-22 23:16:20 följande:
    Till Angie75; Håller med om City Elite!!
    Sen är jag också hemligt kär i Baby Travel Amsterdam, den senast utkomna modellen, med förbättrad sufflet och justerbart fotstöd...men kanske mest kär i den för att den finns i en sjukt snygg lila färg :D Inte heller så dyr vid nyköp!!

Hur funkar det justerbara fotstödet?
    april 09 kom min bebbe
  • Madebyday

Ny; www.google.se/m/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=safari&q=babytravel%20amsterdam&sa=N#i=52 Gammal; www.google.se/m/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=safari&q=babytravel%20amsterdam&sa=N#i=51 Den nya har en extra del vid fotstödet som går att vinkla upp (så att det står rakt ut) och ner precis som ett knäleds handtag/styre. Och suffletten har en dragkedja där det är en ljus rand (på nya bilden) så att suffletten går att dra fram mera över barnet.

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • imsel
    Madebyday skrev 2011-08-23 00:22:57 följande:
    Ny; www.google.se/m/search?site=images&source=mog...#i=52 Gammal; www.google.se/m/search?site=images&source=mog...#i=51 Den nya har en extra del vid fotstödet som går att vinkla upp (så att det står rakt ut) och ner precis som ett knäleds handtag/styre. Och suffletten har en dragkedja där det är en ljus rand (på nya bilden) så att suffletten går att dra fram mera över barnet.

Jag får bara upp samma bilde... men jag vet vilken del du menar Glad
    Ska man fälla upp den delen när barnet blir större, eller är det när barnet är mindre?...Oskyldig 
    april 09 kom min bebbe
  • Madebyday
    imsel skrev 2011-08-23 00:32:07 följande:
    Jag får bara upp samma bilde... men jag vet vilken del du menar Glad
    Ska man fälla upp den delen när barnet blir större, eller är det när barnet är mindre?...Oskyldig 
    Jag trodde jag skulle lyckas när jag gick in via Safari, men inte det heller :/ Tur att du förstod ändå :)

Det är en smaksak om när man "ska" vinkla upp fotstödet, men jag skulle nog vinkla upp/ut det när mitt barn var så pass lång att fötterna/vaderna sticker utanför sittdelskanten, alltså innan barnet är så stort att det har knävecken utanför sittkanten och kan böja benen själv, så att det slipper sitta med dem i luften.
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Lindadjo
    Angie75 skrev 2011-08-22 17:24:27 följande:
    Hello, ni verkar vara hejjare på vagnar Flört och vill då bara bolla med er.
    Till min snart 1-åriga tös har vi en Brio happy som vi är väldigt nöjda med även om den är tung och ibland lite klumpig, nu har jag börjat fundera lite på en framåtvänd vagn och då funderat på en UJ istället för sulky.
    Mina argument är att vi bor lantligt då vill gärna ha en vagn som tar sig fram över stock å sten å snö, gärna med snurrhjul fram så man slipper "lyfta" när man skall svänga, samt fullt liggläga då hon ofta sover ute i vagnen, samt att jag tycker den är snygg, hade valt den från början om den hade haft vändbar sittdel.
    Tror ni jag är på rätt bana med en UJ el finns det andra alt?
    Easy Walker är också ett trevligt alternativ till UJ, tror den ska vara något smalare över bakhjulen. Sen finns det ju mindre varianten av UJ. Swiften.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare