• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-08-30 18:59:28 följande:
    Den här var väl liten och smidig?

www.blocket.se/stockholm/Tvillingvagn_vagn_fo...
    sett det konceptet förr, dock bara på retrovagnar (mycket äldre än denna) lite coolt tycker jag, men lite väl häftigt pris.
    imsel skrev 2011-08-29 22:46:37 följande:
    Wingtear: Kan du inte sätta i länken till Bildtråden i TS?
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
    fixat, trodde lixom jag hade gjort det innan
  • MammaaL

kan tillägga att min dotter är 7 månader jag har haft en mörkblå teutonia mistral S En emmaljunga city cross i färgen "silverstich" (den har jag iofs kvar) En emmaljunga scooter 2.0 som jag använt max 10 ggr i färgen "grey flowers" den ska säljas nu. & senast idag köpte jag en Svart emmaljunga classic sport.

• t0va

Ni galningar... är det någon som vet om man kan sy ett regnöverdrag av vaxduk? Sonen har börjat på förskola nu och vagnarna står utomhus utan tak, så idag när det regnade lite blev ju allt vått. Jag vill gärna att han har sulkyn där eftersom han är så liten, precis 1år så han kan behöva få sitta och vila och känna trygghet i sin vagn. Men det kan behövas något överdrag eller finns det vanligt regnskydd som tål massa regn som inte är svindyrt? 

För vi har bara 4min hem så även om det hällregnar och han inte har regnställ på sig så funkar ett vanligt skydd men just för att så ute behövs något så jag funderade på att göra ett eget med vaxduk bara så sitsen inte blir pissevåt.  

• stor grön drake
    t0va skrev 2011-08-30 22:06:52 följande:
    Ni galningar... är det någon som vet om man kan sy ett regnöverdrag av vaxduk? Sonen har börjat på förskola nu och vagnarna står utomhus utan tak, så idag när det regnade lite blev ju allt vått. Jag vill gärna att han har sulkyn där eftersom han är så liten, precis 1år så han kan behöva få sitta och vila och känna trygghet i sin vagn. Men det kan behövas något överdrag eller finns det vanligt regnskydd som tål massa regn som inte är svindyrt? 

För vi har bara 4min hem så även om det hällregnar och han inte har regnställ på sig så funkar ett vanligt skydd men just för att så ute behövs något så jag funderade på att göra ett eget med vaxduk bara så sitsen inte blir pissevåt.  
    själva görandet är inte svårt, men att få sömmarna vattentäta...
    teutonias allväderskydd hade vi, dyrt jo, men jag ångrade inte att jag visste att han var torr där ute.
  • Lindadjo
    t0va skrev 2011-08-30 22:06:52 följande:

Självklart kan man sy själv. Det finns dessutom speciell tejp som man tejpar på insidan av sömmarna med för att få de vattentäta. Eller så köper man begagnat regnskydd, så blir det inte svindyrt.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • JwJw

Ägare till en rosa ozone nu hehe=) går dock redan i bytartankar kan man inte bara känna sig helt nöjd för en gångsskull

• imsel

När vintern kommer så tror jag att jag kommer känns mig helt nöjd! Förvånad
    Nu under sommaren hade jag ju velat ha en brio spin, men när det är snö så funkar inte den, och typ inga andra med rörliga hjul, så då är jag nöjd med min Kronan sulky Skrattande
    Det är nog den bästa vagn jag haft.
    Får se sen till våren/sommaren vad jag tänker..
    För Noa lär ju åka vagn ibland fast han kommer vara över 3 då. Och då vill man ju ha smidigast möjligt Flört    

april 09 kom min bebbe
  • Uliise

Imsel: Jag är såå nära att köpa en kronan sulky men tvekar pga längden på sittdelen, det är aldrig något som stört dig eller din son?

Majken 100421
  • stor grön drake
    Lindadjo skrev 2011-09-01 15:02:47 följande:
    Självklart kan man sy själv. Det finns dessutom speciell tejp som man tejpar på insidan av sömmarna med för att få de vattentäta.
    VArt kan man få tag på det?
    Seriöst, jag har en unge med lite udda proportioner, och vi (jag och mamma) skulle gärna sy ytterkläder själva, men det finns inget här att täta sömmar med. Ibland blir man förvånad att sybutiken har vliseline nästan... de sattsar mer och mer på inredning, kläd-tygerna minskar varje år och priserna är hutlösa, billigare att köpa (och då menar jag märkeskläder typ Tutta, Esprit m.m.)

På vgnfronten är jag helt tillfredställd just nu. Eller... skulle gärna ha en annan färg på edgen, men det har jag velat hela tiden, svart/silver är lite för tråkigt för min smak, pro Forresten och framför allt apple/gray är de jag vurmar mest för. Men här går ju en edge från 2007 (använd av två barn) för 4000 utan att någon blinkar, de slåss typ om den... Sjukt, helt sjukt!
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare