• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • vanligmamma75

Någon som provat om vinterhjulen till bugaboo passar på en Brio Go?

Jag väntar på min Go vagn men inser att det hade varit smidigt att ha vinterhjul på den när snön kommer.

• Uliise
    Junie skrev 2011-09-05 00:02:54 följande:
    Lindadjo; tack för tipset! Är det bara begagnade som det finns vinterdäck till eller går det att köpa till nya också?

Imsel; tack för alla tips! Ska kolla upp duon! Teutonia har jag hört flera som har sagt att den vält (!) så sån vågar jag inte köpa :) om citycrossen har plastiga däck så åker den också bort...

Men Bugaboon och duon ska absolut klämmas på! Tack så hemskt mycket hörni! *skriver lista* ;)
    Men alla däck som är punkteringsfria är ju plastiga (och värdelösa...) Satsa på luftdäck!
    Majken 100421
  • Uliise
    vanligmamma75 skrev 2011-09-05 07:39:04 följande:
    Någon som provat om vinterhjulen till bugaboo passar på en Brio Go?

Jag väntar på min Go vagn men inser att det hade varit smidigt att ha vinterhjul på den när snön kommer.
    Nej det tror jag knappast tyvärr!
    Majken 100421
  • MammaaL
    Uliise skrev 2011-09-05 08:09:36 följande:
    Men alla däck som är punkteringsfria är ju plastiga (och värdelösa...) Satsa på luftdäck!
    håller med, de bara glider i snön :/
  • Lindadjo
    Junie skrev 2011-09-05 00:02:54 följande:
    Lindadjo; tack för tipset! Är det bara begagnade som det finns vinterdäck till eller går det att köpa till nya också?

Imsel; tack för alla tips! Ska kolla upp duon! Teutonia har jag hört flera som har sagt att den vält (!) så sån vågar jag inte köpa :) om citycrossen har plastiga däck så åker den också bort...

Men Bugaboon och duon ska absolut klämmas på! Tack så hemskt mycket hörni! *skriver lista* ;)
    Självklart går det att köpa till nya oxå De nya bugaboo-vagnarna har dessutom inte lufthjul i de stora bakhjulen. Utan de är fyllda med annat. Men det är ändå gummidäck, alltså inte plastiga och så som många andra däck är.
    Vinterhjulen är däremot fortfarande med luftslang. Men jag har haft jättemånga vagnar med lufthjul i många års tid, och har aldrig hittills råkat ut för punktering. Peppar, peppar!
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • imsel

Vi fick punktering en gång på kronan sulkyn.. Ett häftstift i däcket var orsaken.. Vars den kommit från vet jag inte.. Tur att man inte bara har en vagn när sånt händer Jag skulle heller inte välja en vagn utan luftdäck (gummidäck) som ska användas på vintern.

april 09 kom min bebbe
  • Junie

Mitt inlägg ovan ser lustigt ut ser jag nu, skriver från mobilen så det blev nog nåt fel :) kommer inte ihåg vad jag skrev dock :)
    Nu lutar det mest åt Emaljungas citycross, mycket på grund av priset.. Kan vara värt att "lyft-svänga" med vagnen då... Bugaboon verkade näst bäst (för oss) efter urban junglen, men aldeles för dyr! Vill inte betala 10-11 000 för en ny.. Då är 4-5 000 rimligare för en citycross. (har bara kollat pricerunner så rätta mig om jag har fel!). Urban junglen vi tittade på kostade 8500, det kändes också ok med tanke på att den pallade 35 kg..

• MaammaL
    Junie skrev 2011-09-05 19:19:49 följande:
    Mitt inlägg ovan ser lustigt ut ser jag nu, skriver från mobilen så det blev nog nåt fel :) kommer inte ihåg vad jag skrev dock :)
    Nu lutar det mest åt Emaljungas citycross, mycket på grund av priset.. Kan vara värt att "lyft-svänga" med vagnen då... Bugaboon verkade näst bäst (för oss) efter urban junglen, men aldeles för dyr! Vill inte betala 10-11 000 för en ny.. Då är 4-5 000 rimligare för en citycross. (har bara kollat pricerunner så rätta mig om jag har fel!). Urban junglen vi tittade på kostade 8500, det kändes också ok med tanke på att den pallade 35 kg..
    jag rekomenderar emmaljunga classic sport. :) Men city crossen är också bra, har en till salu nu :)
  • imsel

Jag hade också hellre valt classic sport än Citycrossen.. Är det mycket prisskillnad på dom?
    Du kan inte tänka dig begagnat då?
    Då kan man ju få typ precis vad man vill, och till ett bra pris Glad  

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare