• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • JaneDoe10

Hej! Tänkte höra med er i denna tråden om jag kan få ta del av er expertis! Jag har en sexmånaders tjej som sover väldigt mycket i vagn. Tyvärr har jag köpt en riktigt skitvagn till henne upptäckte jag när det var dags för sittdelen. Liggdelen var fin och bra. (Crescent comfort duo). Nu är jag på jakt på blocket efter en ny vagn, en som är rymlig! Vilka vagnar bör jag hålla utkik efter?

Supertacksam för svar!{#emotions_dlg.flower}

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • MaammaL
    Mille11 skrev 2011-10-02 21:20:19 följande:
    Uliise: Har typ 45 mil till Täby så det får nog gå bort.. :(
    har bara hört bra om kronan sulky.  kan ju säga att den är 1 miljon gånger bättre än crescent..
  • MaammaL
    JaneDoe10 skrev 2011-10-02 21:23:12 följande:
    Hej! Tänkte höra med er i denna tråden om jag kan få ta del av er expertis! Jag har en sexmånaders tjej som sover väldigt mycket i vagn. Tyvärr har jag köpt en riktigt skitvagn till henne upptäckte jag när det var dags för sittdelen. Liggdelen var fin och bra. (Crescent comfort duo). Nu är jag på jakt på blocket efter en ny vagn, en som är rymlig! Vilka vagnar bör jag hålla utkik efter?

säger bara emmaljunga classic sport, bättre vagn kan du inte få, liggdelen är stor och mysig, min dotter sov också mycket i sin vagn och gör fortfarande och hon har massor med plats osv..hon är 8 månader.
  • Mille11

JaneDoe10: Har samma vagn som du! Har bara vart strul med min så nu ska jag sälja den! :(

MaammaL: Classic Sporten tyckte jag var alldeles för stor.
    Kronan ser väl sådär ut tycker jag, men svårt att bilda nån uppfattning bara på bild ju.
    Min tanke är ju att jag inte ska byta vagn fler gånger så då vill jag ju gärna provköra innan så jag slipper byta igen liksom..

• Genuin
    JaneDoe10 skrev 2011-10-02 21:23:12 följande:

Här är en riktig vagnsmissbrukare så borde väl hålla till lite mer i den här tråden ;)

Köpte min 16e vagn idag, har två barn :) (tror inte jag glömt någon av vagnarna, har sålt 4 av dem (Maclaren quest sport, MacLaren Techno XT, Kronan ligg o sitt, ORA dubbelvagn), gett bort en till välgörenhet (Bebecar) och en gick sönder(Snoopy sulky), har kvar 5 brio (1 Happy,1 Duette, 1 Sitty, 1 Race (köpt idag), 1 retro), 2 bugaboo (Cam o Bee), 1 kronan sulky, 1 maclaren Quest sport, 1 babytravel dubbelvagn,)

Jag måste slå ett slag för Brio Happy, med lufthjul, bästa vagnen någonsin! Den kommer inte att säljas när jag säljer av mina andra vagnar :)
  • Genuin

Glömde säga, teleskopchassi till Happyn är bäst, mycket stadigare att bumpa nerför trappor än knäledschassi...

• MaammaL
    Mille11 skrev 2011-10-02 21:55:34 följande:
    JaneDoe10: Har samma vagn som du! Har bara vart strul med min så nu ska jag sälja den! :( MaammaL: Classic Sporten tyckte jag var alldeles för stor. Kronan ser väl sådär ut tycker jag, men svårt att bilda nån uppfattning bara på bild ju. Min tanke är ju att jag inte ska byta vagn fler gånger så då vill jag ju gärna provköra innan så jag slipper byta igen liksom..

det vet jag att du tycker, därför sa jag att kronan var ett bra altenativ.. brio race är bara skit, Emmaljunga scooter 2.0 är ingen bra vinter vagn.. sen finns det ju teutonia junior
  • MaammaL

Binalie: ett tips är att du kollar på blocket och hittar en kronan sulky, åker och tittar på den och sen beställer en ny.

• Mille11

MaammaL: Teutonia junior?
    Tänkte också kolla blocket men finns inte en enda i hela länet så det verkar kört.

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare