• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Mille11

Alltså jag testade ju cc i butiken och med liggdelen var det jättemycket gung och med sittdelen typ inget alls. hon sa att det var för att sittdelen var tyngre.

Classicen såg ju superstor ut..

• MaammaL
    Mille11 skrev 2011-10-03 11:30:50 följande:
    Alltså jag testade ju cc i butiken och med liggdelen var det jättemycket gung och med sittdelen typ inget alls. hon sa att det var för att sittdelen var tyngre. Classicen såg ju superstor ut..

Det stämmer inte, du kan ändra fjädringen beroende på hur tungt barnet är, den är super lätt med sittdelen om man inte har ryggstödet nerfällt.. Classicen är lika stor som city crossen det ända som skiljer är större tum men smalare lufthjul & den är lite tyngre men inte mycket.
  • imsel

Jag förstår inte citycross-hetsen (om jag får kalla den så Tungan ute)
    Jättemånga vill ha eller har en citycross, men vad är så bra med den egentligen?
    Fast det är kanske den som är bäst om man vill ha punkteringsfria hjul samt att den ska vara lätt, och ja, ha 4 fasta hjul.
    Jag skulle hellre valt en classic än den. Mest pga gummidäcken. Plast går så dåligt på snö.
    Fast den vagn jag skulle rekommendera mest är ändå Kronan sulkyn, om man inte har en liten som behöver vara vänd mot en.
    Och innan barnet kan sitta framåt, en Kronan duo.
    Om man nu vill ha 4 fasta hjul och inte dom där plasthjulen förstås Flört      

april 09 kom min bebbe
  • MaammaL
    imsel skrev 2011-10-03 12:00:34 följande:
    Jag förstår inte citycross-hetsen (om jag får kalla den så ) Jättemånga vill ha eller har en citycross, men vad är så bra med den egentligen? Fast det är kanske den som är bäst om man vill ha punkteringsfria hjul samt att den ska vara lätt, och ja, ha 4 fasta hjul. Jag skulle hellre valt en classic än den. Mest pga gummidäcken. Plast går så dåligt på snö. Fast den vagn jag skulle rekommendera mest är ändå Kronan sulkyn, om man inte har en liten som behöver vara vänd mot en. Och innan barnet kan sitta framåt, en Kronan duo. Om man nu vill ha 4 fasta hjul och inte dom där plasthjulen förstås       
    april 09 kom min bebbe

håller med city crossen är inte bra, hade min i 3 månader sen sålde jag skiten..
  • imsel

Nu ska jag också slänga in en fråga förresten!
    Min kusin ska få barn i dec-jan och vet inte vad hon ska köpa för vagn.
    Hon bor ju också här i kiruna, och tror att hon vill ha en med 4 fasta däck.
    Jag har föreslagit Kronan, men hon verkar inte vilja ha en sån, inte heller Emmaljunga..men vad mer kan man rekommendera till henne?
    Sen vill hon helst köpa i butik (finns inte många vagnar att välja mellan då ska jag säga..), för här finns typ bara Emmaljunga och Brio.
    Hon vill att den ska vara ganska smidig också.
    Jag tror dock att hon kommer få avstå från nåt av kriterierna... Men jag frågar väl ändå er här vad ni skulle föreslå?      

april 09 kom min bebbe
  • MaammaL

binalie: classicen väger ca 2½ kg mer än city crossen. city crossen är 1 cm bredare än classicen & classicen är lite större ihop fälld.. skiljer några få cm.

• MaammaL
    imsel skrev 2011-10-03 12:04:07 följande:
    Nu ska jag också slänga in en fråga förresten! Min kusin ska få barn i dec-jan och vet inte vad hon ska köpa för vagn. Hon bor ju också här i kiruna, och tror att hon vill ha en med 4 fasta däck. Jag har föreslagit Kronan, men hon verkar inte vilja ha en sån, inte heller Emmaljunga..men vad mer kan man rekommendera till henne? Sen vill hon helst köpa i butik (finns inte många vagnar att välja mellan då ska jag säga..), för här finns typ bara Emmaljunga och Brio. Hon vill att den ska vara ganska smidig också. Jag tror dock att hon kommer få avstå från nåt av kriterierna... Men jag frågar väl ändå er här vad ni skulle föreslå?      
    april 09 kom min bebbe

alltså emmaljunga classic sport är ju överlägsen på vinter, brios duo vagnar är skit. Sen finns det väl inte så många kända märken kvar.. iaf inte som finns i de butiker som barnenshus & babyproffsen som är vanligast och finns på flest ställen.
  • MaammaL

Imsel: alltså emmaljunga classic sport är ju överlägsen på vinter, brios duo vagnar är skit. Sen finns det väl inte så många kända märken kvar.. iaf inte som finns i de butiker som barnenshus & babyproffsen som är vanligast och finns på flest ställen. håller med city crossen är inte bra, hade min i 3 månader sen sålde jag skiten.. binalie: classic sporten är betydligt lättare än crescenten.

• JaneDoe10
    MaammaL skrev 2011-10-02 21:25:17 följande:
    säger bara emmaljunga classic sport, bättre vagn kan du inte få, liggdelen är stor och mysig, min dotter sov också mycket i sin vagn och gör fortfarande och hon har massor med plats osv..hon är 8 månader.
    Kikar på den, den verkar rejäl! Ångrar sååå att jag inte köpte en emmaljunga från början när det var det jag ville ha...Brio kombi, vad tycker ni om den?
    Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare