• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • ss24

En liten fråga: någon som har testat att tvätta emmaljunga-klädsel i maskin? Står ju handtvätt, men tycker det är svårt att få ordentligt rent då... Vågar man testa tro?

• stor grön drake
    ss24 skrev 2011-10-05 18:11:28 följande:
    En liten fråga: någon som har testat att tvätta emmaljunga-klädsel i maskin? Står ju handtvätt, men tycker det är svårt att få ordentligt rent då... Vågar man testa tro?
    40 grader, skontvätt eller fintvätt, om du har kan du för säkerhets skull använda flytande tvättmedel så är du säker på att inga "korn" fastnar i klädseln. Inget sköljmedel.

Har tvättat 5 olika emmaljunga klädslar (vissa fler gånger) utan minsta bekymmer
  • t0va
    ss24 skrev 2011-10-05 18:11:28 följande:
    Jag körde det i maskin på skonsam-program, gick jättebra. Endel rekomenderar att man har flytande tvättmedel men jag körde på pulver. Sonen är allergisk så jag orkade inte prova något flytande som han tål förutom till suffletten men det var grumme tror jag som luktar illa. 
  • ss24
    stor grön drake skrev 2011-10-05 19:44:13 följande:
    40 grader, skontvätt eller fintvätt, om du har kan du för säkerhets skull använda flytande tvättmedel så är du säker på att inga "korn" fastnar i klädseln. Inget sköljmedel.

Har tvättat 5 olika emmaljunga klädslar (vissa fler gånger) utan minsta bekymmer
    t0va skrev 2011-10-05 19:44:19 följande:
    Jag körde det i maskin på skonsam-program, gick jättebra. Endel rekomenderar att man har flytande tvättmedel men jag körde på pulver. Sonen är allergisk så jag orkade inte prova något flytande som han tål förutom till suffletten men det var grumme tror jag som luktar illa. 
    Perfekt - då ska jag testa det :)
  • JaneDoe10

Okej! Jag letar fortfarande vagn och det står mellan Emmaljunga och brio. Men jag gillar på nått sätt brio kombi bättre utseendemässigt. Den känns som "jag" på nått vis. Är dom verkligen så himla dåliga?

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • Uliise
    JaneDoe10 skrev 2011-10-08 19:56:19 följande:
    Okej! Jag letar fortfarande vagn och det står mellan Emmaljunga och brio. Men jag gillar på nått sätt brio kombi bättre utseendemässigt. Den känns som "jag" på nått vis. Är dom verkligen så himla dåliga?
    Brio är absolut inte dåliga! Superfina vagnar och happyn är en riktigt bra 4-hjuling. Om du gillar den bäst så satsa på den
    Majken 100421
  • Genuin
    JaneDoe10 skrev 2011-10-08 19:56:19 följande:
    Jag har haft ett antal Brio och tycker att de är toppen. Brio Happy är den bästa vagnen jag har! Har själv aldrig haft en Emmaljunga dock då jag inte tycker om dem utseendemässigt, Jag har/haft 16 andra vagnar hittills så har iaf lite att jämföra med.
  • JaneDoe10
    Genuin skrev 2011-10-09 21:03:13 följande:
    Jag har haft ett antal Brio och tycker att de är toppen. Brio Happy är den bästa vagnen jag har! Har själv aldrig haft en Emmaljunga dock då jag inte tycker om dem utseendemässigt, Jag har/haft 16 andra vagnar hittills så har iaf lite att jämföra med.
    Ja, jag kan fortfarande inte bestämma mig. Men jag har lagt ut min vagn på blocket nu iallafall, så när den blir såld så får jag försöka hitta någon blixtsnabbt!
    Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare