• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Oliviahh

Här kommer jag! Verkar som om den här tråden passar mig perfekt! Min dotter är inte ens född än, men jag äger redan 5 vagnar.. Skäms

Ny. Orbit baby vit/svart ca 11000:- (Rea) (utan tillbehör)
    Tillbehör: Varukorgar 2st, regnskydd, myggnät, bilstolsadapter, åkpåse (allt nytt & i Orbits märke)

Ny. Emmaljunga city cross + citykorg creme leatherette ca 8000:- (utan tillbehör)
    Tillbehör: Exclusive madrass, bäddset box white cubes, footsack, genomskilnigt regnskydd, åkpåse, exclusive skötväska (allt nytt & i Emmaljungas märke)

Ny. Bugaboo Cameleon sandfärgad bas + topptyg canvas offwhite ca 11000:- (utan tillbehör)
    Extra topptyg: Special Edition ljusgrön, Special Edition ljusrosa, fleecesuflett, sommarsufflet offwhite
    Tillbehör: Mugghållare, skötväska vitt läder, parasoll, snöhjul, solskyddsnät, bilstolsadapter, åkpåse sandfärgad (allt nytt & i Bugaboos märke)

Ny. Brio sing + liggdel grassgreen (inkl. babyskydd + bas) ca 6000:- (Rea) (utan tillbehör)
    Tillbehör: Regnskydd sittvagn, parasoll, shiny åkpåse rosa, skötväska messenger style (allt nytt & i Brios märke)

Ny. Brio spin grön/svart ca 2500:- (Rea) (utan tillbehör)
    Tillbehör: solskärm, regnskydd (Allt nytt & i Brios märke)

Och detta är vad jag har NU, men kan inte låta bli att kolla efter fler på både blocket & nätbutiker, varje dag... Hoppas kunna hitta en bra paraplysulky också att ha på resor.. :)

• Oliviahh
    Oliviahh skrev 2011-11-04 03:43:01 följande:
    Här kommer jag! Verkar som om den här tråden passar mig perfekt! Min dotter är inte ens född än, men jag äger redan 5 vagnar.. Skäms

Ny. Orbit baby vit/svart ca 11000:- (Rea) (utan tillbehör)
    Tillbehör: Varukorgar 2st, regnskydd, myggnät, bilstolsadapter, åkpåse (allt nytt & i Orbits märke)

Ny. Emmaljunga city cross + citykorg creme leatherette ca 8000:- (utan tillbehör)
    Tillbehör: Exclusive madrass, bäddset box white cubes, footsack, genomskilnigt regnskydd, åkpåse, exclusive skötväska (allt nytt & i Emmaljungas märke)

Ny. Bugaboo Cameleon sandfärgad bas + topptyg canvas offwhite ca 11000:- (utan tillbehör)
    Extra topptyg: Special Edition ljusgrön, Special Edition ljusrosa, fleecesuflett, sommarsufflet offwhite
    Tillbehör: Mugghållare, skötväska vitt läder, parasoll, snöhjul, solskyddsnät, bilstolsadapter, åkpåse sandfärgad (allt nytt & i Bugaboos märke)

Ny. Brio sing + liggdel grassgreen (inkl. babyskydd + bas) ca 6000:- (Rea) (utan tillbehör)
    Tillbehör: Regnskydd sittvagn, parasoll, shiny åkpåse rosa, skötväska messenger style (allt nytt & i Brios märke)

Ny. Brio spin grön/svart ca 2500:- (Rea) (utan tillbehör)
    Tillbehör: solskärm, regnskydd (Allt nytt & i Brios märke)

Och detta är vad jag har NU, men kan inte låta bli att kolla efter fler på både blocket & nätbutiker, varje dag... Hoppas kunna hitta en bra paraplysulky också att ha på resor.. :)
    Just det! Jag glömde skriva vad vagnarna ska användas till :) Vi bor i stan, kan jag tillägga, & det är därför nästan alla vagnarna har svängbara hjul :)

Orbit - Vardagsvagn, till ärenden både med och utan bil
    Emmaljunga - Vintervagn, sovvagn dagis
    Bugaboo - Vardagsvagn, till ärenden både med och utan bil, vintervagn, sommarvagn
    Brio sing - Stan-vagn
    Brio spin - Extra-vagn, resevagn

Hoppas ni förstår vad jag menar, hehe! :)

Finns det ens någon som är lika galen i vagnar som jag!? Och så måste jag ju ha samma märke till skötväska & vagn, så har massa, och samma med åkpåsar...
  • Oliviahh
    Oliviahh skrev 2011-11-04 03:51:29 följande:
    Just det! Jag glömde skriva vad vagnarna ska användas till :) Vi bor i stan, kan jag tillägga, & det är därför nästan alla vagnarna har svängbara hjul :)

Orbit - Vardagsvagn, till ärenden både med och utan bil
    Emmaljunga - Vintervagn, sovvagn dagis
    Bugaboo - Vardagsvagn, till ärenden både med och utan bil, vintervagn, sommarvagn
    Brio sing - Stan-vagn
    Brio spin - Extra-vagn, resevagn

Hoppas ni förstår vad jag menar, hehe! :)

Finns det ens någon som är lika galen i vagnar som jag!? Och så måste jag ju ha samma märke till skötväska & vagn, så har massa, och samma med åkpåsar...
    och så glömde jag att skriva att jag har en skip hop dash deluxe skötväska och en simpleworld åkpåse också, som antagligen kommer användas till alla vagnar! :)
  • Oliviahh
    s07 skrev 2011-11-04 18:50:51 följande:
    Å herregud!!! VAR förvarar du alla
    Vagnar???
    Antar att du menar mig, hehe.. eller ?

Iaf, jag har nu..
    Emmaljungan - Ute/garaget
    Orbit - Inne
    Bugaboo - Inne
    Brio sing - Hos min mamma
    Brio spin - Garaget

;)
  • Lindadjo

Oliviahh. Jag som trodde jag var "knäpp". Men 5 vagnar innan barnet ens är född, det slår allt
    Jag har precis köpt vagn nummer 23 iallafall, ska dock tillägga att jag INTE har alla 23 vagnar kvar i min ägo hahaha.
    Vagn nummer 23 blev en liten bugaboo bee+. Och jag tror jag är kärHjärta

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Just nu har jag 4 vagnar i min ägo, men en av de är till salu.
    Det är bara 2 vagnar jag använder just nu, och det är bugaboo Frog (vardagsvagn, promenadvagn) och så den här lilla bee (resevagn, extravagn, åka till affärenvagn).

I garaget har vi en enkel gamal sulky som vi kommer ha sen, när bebisen blir stor nog.
    Tror inte jag kommer köpa fler vagnar nu, men det har jag ju sagt förr... trodde helt seriöst att vagn nummer 2 skulle bli den sista jag köpte hahahaha... det blev bara 21 vagnar till efter det

• Movieprincess
    Lindadjo skrev 2011-11-04 22:24:19 följande:
    Just nu har jag 4 vagnar i min ägo, men en av de är till salu.
    Det är bara 2 vagnar jag använder just nu, och det är bugaboo Frog (vardagsvagn, promenadvagn) och så den här lilla bee (resevagn, extravagn, åka till affärenvagn).

I garaget har vi en enkel gamal sulky som vi kommer ha sen, när bebisen blir stor nog.
    Tror inte jag kommer köpa fler vagnar nu, men det har jag ju sagt förr... trodde helt seriöst att vagn nummer 2 skulle bli den sista jag köpte hahahaha... det blev bara 21 vagnar till efter det
    Oj oj 23st! DÅ är jag kanske inte så konstig jag då...har "bara" haft 10st.... dock "bara" 4st nu
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Lindadjo
    Movieprincess skrev 2011-11-04 22:38:32 följande:
    Oj oj 23st! DÅ är jag kanske inte så konstig jag då...har "bara" haft 10st.... dock "bara" 4st nu
    Tja, men jag har haft nästan 8 år och 3 ungar på mig att testa dessa vagnar, och bara en bråkdel av de har varit helt nya. Så jag har inte gått så mycket back på min hobby
  • Lindadjo

Var tvungen att kolla upp det nu, och det är bara 6 stycken av dessa 23 vagnar som varit nyköp

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare