s07 skrev 2011-11-06 12:41:22 följande:
Då förstår jag varför kronan är ett bra altenativ! Jag har en billig joggingvagn från danska trille med stora luftdäck.
Ingen smidig stadsvagn för shopping men tar sig banne mig fram överallt o väger ynka 7 kg
Precis, är lite svårt att hitta vettiga saker tycker jag. Nitron var helt perfekt första året, funkade kanon förra året i snön när jag inte kunde gå så mycket utan det var korta promenader och sonen inte vägde så mycket men med 14kg unge så blir det jobbigare. Går att köra i skogen men jag undviker det enhel del. Där funkar softyn bättre men då kan han inte fortsätta sova i vagnen och lyfta ur honom är svårt för bågen är låg och det är trångt. Då vaknar han, sen sover han inte bra i den även om han inte tippar huvudet.
Känner att nu när jag blir mer rörlig och orkar ta buss/spårvagn till stan och gå på skogspromenader så vill jag så gärna göra det. Har varit sjuk i 6år och innan sonen föddes använde jag rullstol för att förflytta mig, så att kunna gå nu är underbart.
Har varit inne på att skaffa citycross chassi och ha våra sittdelar på men då blir det ju punkteringsfria hjul igen. Jag är inte jättesugen på att han ska sitta enbart frammåt men hellre det och något vi kan använda på våra små äventyr än att det blir tungt och jobbigt så vi inte går ut. Eftersom jag har balansproblem och behöver hålla mig i något så blir pulka också svårt.
Ska se vad hon säger men hon verkar inte vilja sälja. Har fått napp på en blocketannons en bra bit härifrån men de vill ha 1700 och suffletten har en skada. 1500 är nog min smärtgräns just nu och då blir det att sälja lite andra saker som ändå bara ligger men ändå.