• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • simba77

Det visade sig att jag faktist har haft 17 vagnar , oj oj . Just nu står nummer 18 i hallen o jag har redan blivit kär i en annan. Vagnen som finns hemma nu är inköpt pga att storebror vill sitta ibland oxå (en syskonvagn) , har ingen bil så den var jag tvungen att köpa . Så nu till nya kärleken , en emmaljunga nitro city . Var lite tveksam först då de små hjulen nog e svåra på vintern men efter gjord efterforskning visade det sig att man nu kan köpa vinterhjul till den . Min förhoppning nu är att storebror aldrig vill åka vagn mer så jag har en ursäkt att sälja syskonvagnen  o köpa emmaljungan . Säljer en fin emmaljunga spider silversheck som är inköpt i dec 2011 just nu då maken tycker att syskonvagnen räcker i den lilla hall vi har . Jag blir tokig på mig själv .

• Egget13

Jag är INGEN vagnmissbrukar o kommer inte att bli nån heller :) Väntar mitt första barn är inne på att köpa en vagn som både fungerar som sitt o ligg-vagn. 

Ni  som verkar kunna en del o har erfarenheter vilket vagn hade ni föredragit?

De kraven jag har

# Den ska vara praktiskt
    # Enkel
    # Elegant
    # Stabil och säker

Bor i villa o har kombi bil men den ska ändå vara behändlig. 

• yodi
    Egget13 skrev 2012-08-21 23:18:45 följande:
    Jag är INGEN vagnmissbrukar o kommer inte att bli nån heller :) Väntar mitt första barn är inne på att köpa en vagn som både fungerar som sitt o ligg-vagn. 

Ni  som verkar kunna en del o har erfarenheter vilket vagn hade ni föredragit?

De kraven jag har

# Den ska vara praktiskt
    # Enkel
    # Elegant
    # Stabil och säker

Bor i villa o har kombi bil men den ska ändå vara behändlig. 
    kör du mest på tex grusvägar eller blir det ine i stan mest eller är det en blandning? vill du ha en med både sitt och liggdel eller bara sittdel?

dom märkena som dycker upp spontant är emmaljunga,brio och kronans barnvagnar 
  • Egget13

Både sitt och liggdel.

Kommer att köra på blandade vägar men mestadels asfalt.

Är det någon särskild modell du rekommenderar? Skicka gärna länk då jag är helt kass på vagnar. (kan ingenting) Gråter 

• Egget13

Väljer mellan emmaljunga edge o city cross o kan ej välja. Edgen med svängbara framhjul alltså :)

• Egget13

Tycker nitron är lite för lätt då jag även kommer att köra i terräng.. Har bestämt mig för riktig liggdel istället för lift iaf

• Egget13

Nån som har erfarenhet eller synpunkter på båda? Är edgen med svängbara framhjul lätt i terräng? Vilken är minst ihoppackad, tänker när man ska åka bil mm? Enligt instruktionen känns edgen mindre ihoppackad.

• stor grön drake

Hm, iom att duoS är så nytt är det nog svårt att hitta någon som provkört den ordentligt, men rent generellt gillar jag edge mer än city cross. Den stora liggdelen är ett plus om man har stort barn som gillar att sova i vagn.

• Egget13
    stor grön drake skrev 2012-12-02 20:17:18 följande:
    Hm, iom att duoS är så nytt är det nog svårt att hitta någon som provkört den ordentligt, men rent generellt gillar jag edge mer än city cross. Den stora liggdelen är ett plus om man har stort barn som gillar att sova i vagn.
    Jag är lite orolig att vagnen ska vara för stor... den är dock smalare än citycrossen, väger lika mkt (sittdelen väger fakiskt mindre) men liggdelen är större.. Jag är 157 cm och pappan till barnet är 174 cm.. Det jag gillar med duo s är punkteringsfria hjulen, svängbara hjul OCH funkar i terräng :) samt känns den väldigt stabil. 

skulle dock vilja ha olika färger på sitt resp liggdelen men det går inte ...

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare