• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Vickan I

Sonen är 19 mån. Vilken av följande skulle ni välja. Brio go, versa eller Bee? Har en EL Edge och Mini GT nu, men vill ha ngt nytt . Vilken skulle ni välja och vilken skulle ni ev behålla osv? Maken köper inte att jag skaffar tre nya vagnar OCH behåller de vi har?! I minin åker även storebror fyra år ibland, typ när han är sjuk, så ngn av vagnarna vi har är bra om de fungerar till honom med, men han är lättviktare.

• Justi

Lista på vagnar jag har ägt:

Brio sing
    Brio happy
    Teutonia fun
    Teutonia s3 (x2)
    Phil and teds vibe
    Emmaljunga ozone city (x2)
    Emmaljunga scooter 2.0
    Emmaljunga spider. me brio sufflett
    Bugaboo cameleon (x2)
    Bugaboo donkey duo
    Babytravel rio
    Babytravel bombay
    2me sulky
    Zero2four breeze
    Chicco liteway

Säkert glömt massa haha

• trollefur

Har 3 stycken äldre modeller av emmaljunga, cerox scooter och en city jet.. Vill nog byta ut dem mot nyare fräschare vagnar.. Haha sambon kommer väl svimma

• Uliise
    Vickan I skrev 2013-05-25 08:04:58 följande:
    Sonen är 19 mån. Vilken av följande skulle ni välja. Brio go, versa eller Bee? Har en EL Edge och Mini GT nu, men vill ha ngt nytt . Vilken skulle ni välja och vilken skulle ni ev behålla osv? Maken köper inte att jag skaffar tre nya vagnar OCH behåller de vi har?! I minin åker även storebror fyra år ibland, typ när han är sjuk, så ngn av vagnarna vi har är bra om de fungerar till honom med, men han är lättviktare.
    Åk och PROBKÖR, köp den du tycker känns bäst :)
    Majken 100421
  • imsel
    Genuin skrev 2013-05-20 22:15:08 följande:
    Vet att du skrev att Bugaboo Bee är för dyr, men det är den ultimata vagnen, tål hur mycket som helst. Vi brukade köra bägge två i den när vi är på semester.. plus att jag har suttit i den på tex fotbollsträningar etc. Kanske du kan köpa en på blocket och få den skickad till er? Min nu 7-åring satt i den nyligen när vi var på semester, inte ens särskilt tung att köra (vi hade med vagnen till lillasyster innan alla börjar undra...)

Jaså :) Har hört så många säga att den känns så himla klen.. Har ju ingen butik här, hade annars klämt och provat vagnar. Jättesvårt att veta vilken man ska köpa när man inte kan kolla på den först..
    april 09 kom min bebbe
  • saal

Önskar lite tips från er som testat många modeller. Är det någon av er som vet om en UJ duo kommer in genom X2000 tågens dörrar utan att fälla ihop vagnen?

Funderar på om man ändå ska försöka hitta en syskonvagn på 2a hands marknaden. Tips om man har följande krav:
    -Syskonen ska sitta sidan om varandra
    - Höj och sänkbart hantag
    - Lätt körd i både stan och terräng
    -Lätt att åka med på buss men också lätt att packa i bilen.

Har en 2,5åring (liten för sin ålder) och en 2,5mån (STOR för sin ålder) och kör idag en UJ singel med ståbräda. Saknar lite att den stora inte längre kan sova middag i vagnen och att man måste planera sina utflykter så han kan sova sin middagslur på lämpligt ställe.

• Pampim

Oj oj vad jag har längtat att ansluta mig!

Jag har ett barn i skolålder och är äntligen gravid igen!! vecka 5, men knappast för tidigt att börja reka vagn, right?

Såg någons lista och måste ju bara lista vilka vagnar jag haft till mitt stora barn:

Emmaljunga Edge Duo (för tung!)
    X-lander XA duo (favorit som gick sönder på flyget, i utbyte fick jag:)
    Brio Sing (bra som liggvagn men inte bra som sittvagn till stort barn)
    Kronan Sulky (rätt bra, men fy för ej svängbara hjul)
    Emmalungas sulky (bläää)
    Quinny Zapp. (mja. cool och bra vid ett tillfälle när vi skulle åka i min lilla bil med två barnvagnar.)
    Urban Jungle 2005 med fast handtag. (Favorit!!)

Nu funderar jag på vad man vill ha här framöver.. Supersugen på en Bugaboo Buffalo. MEN jag MÅSTE bara ha en UJ. Och ex zapp xtra. Maken vill ha en Emmaljunga Edge.

Hm, det var visst fyra stycken det.. Men om man köper alla utom Buggan beg kanske det skulle gå på kanske... 16-17.000:-. Det är ju inte sååå farligt? Eller hur?

• Apotheosis

Jag får nog anmäla mig hit. Är bara uppe i tre och en halv vagn (har då bara räknat de som använts), men mitt enda barn är 4 månader idag så jag hinner väl med 25 till innan det är dags att sluta med vagn. Jag är Bugaboofrälst. Första gången jag körde en Bugaboo-vagn infann sig kärleken direkt. Är lite nyfiken på Bee+ men får nog sansa mig i alla fall ett par veckor. hihi...
    Jag är lite allergisk mot Emmaljunga. Vill att mina vagnar skall se moderna och minimalistiska ut, med stora möjligheter till egen kreativitet.

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare