• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • t0va
    imsel skrev 2011-11-13 15:01:00 följande:
    köpte en sån för några veckor sen men den passar inte..
    och att det ska finnas överallt?
    jag har letat på mackar och claes o, men hittar inte en enda..  
    Skruvade du fast delen på slangen på ventilen? Jag köpte en idag eftersom det passade och man får skruva fast änden på slangen på ventilen och se till så det är hårt åtdraget då gick det finfint att få i luft. Jag provade på de små standardhjulen för att se om det gick och det var inga problem. 

Har du kvar pumpen så testa igen.  
  • imsel
    t0va skrev 2011-11-13 15:12:01 följande:
    Skruvade du fast delen på slangen på ventilen? Jag köpte en idag eftersom det passade och man får skruva fast änden på slangen på ventilen och se till så det är hårt åtdraget då gick det finfint att få i luft. Jag provade på de små standardhjulen för att se om det gick och det var inga problem. 

Har du kvar pumpen så testa igen.  

Vilken del har du i då?
    Slangen hade jag i men..sen då?
    Det måste ju liksom vara en "pigg" inne i pumpdelen..  
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Sen vågar jag inte pumpa ifall det inte går för då åker luften ur och vad gör jag då?

april 09 kom min bebbe
  • t0va

Såhär ser min ventil ut. 

Den silvriga saken skruvar man fast i ventilen, först pyser lite luft ut men man skruvar tills det tar stopp och sen är det bara att pumpa och skruva av fort när man är färdig :) 
  • imsel

Jag skulle prova det, men det är för trångt för att jag ska kunna skruva dit den. Åh så irriterande.. Går säkert om jag lyckas böja ventilen på hjulet, men jag hade så dåligt tålamod när jag höll på så jag gav upp Flört
    men då vet jag att det funkar när jag väl får punka iaf. TackGlad 

april 09 kom min bebbe
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-11-13 11:19:43 följande:
    ha, ha... ja så kan man ju också göra, fast jag måste nog ha en pump på vagnen, jag får allergiska utslag när jag ser folk med lufthjul där man inte har luft i. Samma med cyklar, varför ens försöka ta sig fram. Eller alla äldre som har rullstolar där det inte finns luft i så gnälls det om att det är svårt att knuffa. 

Förra våren kliade det i fingrarna, jag var så sugen på att sätta mig på gården här utanför med pumpen och pumpa ungarnas cyklar.

Vinterhjulen tror jag det går att pumpa med vanlig pump men de små sulkyhjulen är trångt, var lite krångligt att bara köra med slangen till bilpumpen.  
    ja, edgen har punkteringsfria/slanglösa däck, så de håller formen endå, jag missar när luften förvinner, men jädrar vad lätt den rullar när man pumpat
    Cykel och rullstol håller jag helt med. Just denna årstid är dock lömsk, luften i däcken "krymper" så fast det var fullt i däcken när man var i cykelrummet...
  • t0va
    imsel skrev 2011-11-13 21:10:42 följande:
    Jag skulle prova det, men det är för trångt för att jag ska kunna skruva dit den. Åh så irriterande.. Går säkert om jag lyckas böja ventilen på hjulet, men jag hade så dåligt tålamod när jag höll på så jag gav upp Flört
    men då vet jag att det funkar när jag väl får punka iaf. TackGlad 
    men om du sticker in slangen genom några ekrar längre upp på hjulet så du kommer rakt emot ventilen funkar inte det? Jag lyckades på det lilla hjulet där ventilen var rakt upp och inte sne som den är på den här bilden. 

Fast jag har skruvat på enhel del sådana tidigare när jag pumpat rullstolsdäck så det kanske behövs lite träning också. Du får sätta dig en kväll och prova om och om igen så du får in snitsen ;)  
  • imsel

Nä för ventilen pekar rakt mot mittengrejen på hjulet Obestämd

april 09 kom min bebbe
  • t0va
    imsel skrev 2011-11-13 23:25:25 följande:
    Nä för ventilen pekar rakt mot mittengrejen på hjulet Obestämd
    måste testa imorgon, minns inte om den jag pumpade var sned. Det är riktigt trångt i alla fall, man borde ha någon som är vriden. 

Men kronans pump ser väl likadan ut med en snabel eller är den lättare att få fast?  
  • imsel
    t0va skrev 2011-11-13 23:30:09 följande:
    måste testa imorgon, minns inte om den jag pumpade var sned. Det är riktigt trångt i alla fall, man borde ha någon som är vriden. 

Men kronans pump ser väl likadan ut med en snabel eller är den lättare att få fast?  

Den ser likadan ut, men jag tror att metalldelen som är runt slangen är lite kortare.
    Inte mycket för jag minns att det var lite knepigt med den men, men inte så trångt som med denna pumpen.
    Alltså att delen mot ventilen blir kortare när man böjer än på den pumpen.
    Om det är nån som förstår hur jag menar    
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare