• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Oliviahh
    Lindadjo skrev 2011-11-04 22:19:45 följande:
    Oliviahh. Jag som trodde jag var "knäpp". Men 5 vagnar innan barnet ens är född, det slår allt
    Jag har precis köpt vagn nummer 23 iallafall, ska dock tillägga att jag INTE har alla 23 vagnar kvar i min ägo hahaha.
    Vagn nummer 23 blev en liten bugaboo bee+. Och jag tror jag är kärHjärta
    Haha ja... jag kan ju inte bestämma mig!! ;)

Jag är kär i Emmaljungans färg, allt som har med Bugaboon att göra & Orbiten är skitsnygg! ;)
    Haha, jag måste vara galen... :)
  • Syster Norr

Behöver er hjälp. Hur stor blir mountain buggy när den fälls ihop?
    Vilken vagn med liggkorg blir minst ihopfälld? Kommer ha barnstol plus babyskydd i baksätet och halva skuffen är upptagen av en hundbur.

• stor grön drake
    Norrlandssyster skrev 2011-11-05 06:47:15 följande:
    Vilken vagn med liggkorg blir minst ihopfälld? Kommer ha barnstol plus babyskydd i baksätet och halva skuffen är upptagen av en hundbur.
    begagnad eller ny?
    snabbt vet jag at emmaljunga city jet chassit blir litet ihopfällt, och på den passar citykorgen som inte heller är stor
  • Syster Norr

Wingtear: det funkar både beg och ny, det viktiga är att vagnen ryms. Har varit bortskämd med lättstyrda vagnar, tack för tips om emmaljunga, ska spana in.

• Syster Norr

Wingtear: då skulle den funka i vår ena bil iallafall. Hur blir buggan när man fäller ihop den?

• Lindadjo
    Norrlandssyster skrev 2011-11-05 08:01:25 följande:
    Wingtear: då skulle den funka i vår ena bil iallafall. Hur blir buggan när man fäller ihop den?
    Bugaboo måste man dela i 2 delar för att fälla ihop den, det tycker jag är lite bökigt, men annars blir den ganska liten. Liggdelen förblir ju som den är, chassit blir ganska litet. Båda hjulen och styret fälls in åt samma håll. 
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • t0va

Någon här som har erfarenhet av kronan sulky, jag ska iväg och kika på en på måndag och är jättesugen. Fick tom. ok från sambon. Förvånad 

Hur funkar bee med de små bakhjulen, jag är lite allergisk mot så små hjul men inomhus antar jag att det funkar finfint.  

• Lindadjo
    t0va skrev 2011-11-05 23:46:52 följande:
    Någon här som har erfarenhet av kronan sulky, jag ska iväg och kika på en på måndag och är jättesugen. Fick tom. ok från sambon. Förvånad 

Hur funkar bee med de små bakhjulen, jag är lite allergisk mot så små hjul men inomhus antar jag att det funkar finfint.  
    Det är ingen vagn jag väljer för att gå på promenad med, men att ha som extravagn, eller i affärer, då är den helt perfekt. Upplever inte bakhjulen som så små som de ser ut att vara. Det är ganska bra fjädring på de, så det blir rätt behagligt att köra med vagnen.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • t0va

fy fan... skulle få köpa en kronan sulky vi hade bestämt oss för den och skulle komma imorgon, kunde inte igår som säljaren kunde som första dag. Så får jag mail nu om att hon ändrat sig för dotterns ben ligger i luften när hon har liggläge på nya vagnen. Är så ledsen och förbannad, jag som läst på massor nu för att komma fram till att det kan funka och säljaren hade reserverat vagnen och visste att jag var väldigt intresserad. Hon letade fram kvitto åt mig. Är en jag träffat tidigare och köpt saker ifrån. 

Hur ska jag nu hitta något liknande innan snön kommer, det blir för jobbigt att ta sonen i nitron i massa snö till och från förskolan och lekplatserna, går inte bilen igenom besiktningen så måste jag kunna gå och handla också. Softyn är kanon nu men han kan inte sova bra och med alla vinterkläder och skor är det trångt att få ner honom under bygeln. Jag är inte så stark. pga min sjukdom så lufthjul måste det nog vara iår när sonen är så tung. 

Ska ta och maila tillbaka sen när jag inte är lika förbannad, i den köpgruppen som det gäller så får man inte dra tillbaka på det sättet. Klart att man vill kolla på en sådan dyr vara också innan man bestämmer sig helt.  

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare