• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    JaneDoe10 skrev 2011-10-09 21:38:00 följande:
    Vad tycker ni om Teutonia?
    Alldeles för små sittdelar: korta och med väldigt låga "sidostycken" samt väldigt låg bygel över benen. De har grymma chassin till sina modeller med svängbara hjul, men jag skulle tyvärr aldrig köpa en med tanke på sittdelarna! Åk till affär och jämför med tex Emmaljungas så ser du skillnaden.
    Majken 100421
  • JaneDoe10
    Uliise skrev 2011-10-09 21:52:39 följande:
    Alldeles för små sittdelar: korta och med väldigt låga "sidostycken" samt väldigt låg bygel över benen. De har grymma chassin till sina modeller med svängbara hjul, men jag skulle tyvärr aldrig köpa en med tanke på sittdelarna! Åk till affär och jämför med tex Emmaljungas så ser du skillnaden.
    Okej, då behöver jag inte ens fundera på dem. Det är ju en stor sittdel jag vill ha! Har hittat en knallgul Brio Happy (som man bokstavligen blir glad av att se) men allt ligger så långt borta!

förlåt för att jag kapat er tråd med massor av frågor förresten!
    Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • Genuin
    JaneDoe10 skrev 2011-10-09 21:38:00 följande:
    Vad tycker ni om Teutonia?
    Har inte haft någon Teutonia. Jag var lite förtjust i Teutonia Fun (tror jag den hette), men jag tyckte att den var tung, man tror den ska vara lättare när den är relativt liten. Jag tyckte också att den kändes väldigt stum att köra.  Jag fördrar vagnar med bra balans som nästan kör av sig själva, ogillar skarpt tunga svårkörda vagnar som är jobbiga att ta sig upp och ner för trottoarkanter med, ett litet lätt tryck för att få upp framhjulen över trottoarkanter är vad man vill ha - som Brio Happy Glad

Men det är något som är viktigt för mig, andra har kanske andra prioriteringar.
  • JaneDoe10

Det verkar ju vara olika hjul på brio happyn, vilka är det man ska hålla utkik efter?

• JaneDoe10

www.blocket.se/gavleborg/Rosa_Brio_kombi_happy_09_35862710.htm&w=1

Lite trist att denna är den enda brio happy som är i rimligt avstånd från mig. Gillar inte det "fyrkantiga" i tyget....

Älskar denna www.blocket.se/dalarna/Brio_Happy_35798211.htm&w=2  ,men det känns lite långt att åka för en vagn. Visserligen är den billig, men då blir jag orolig att det beror på något också.

• imsel

Alltså vaad ska man ha för pump till kronan (sulkyn)!?
    Tänker inte beställa med den fraktkostnaden det är på hemsidan Obestämd  
    Min mamma har 2 större pumpar som passar, men då ska man klämma åt med en grej på ventilen och det går inte att göra pga att det är så lite med utrymme på däcken..

vanlig cykelpump passar ju inte..
    Har kollat Coop men dom hade ju inte ens vanlig cykelpump!
    Men det finns kanske på mackar? Typ Statoil, OKQ8 va?     

april 09 kom min bebbe
  • Uliise
    JaneDoe10 skrev 2011-10-09 22:34:00 följande:
    www.blocket.se/gavleborg/Rosa_Brio_kombi_happ...

Lite trist att denna är den enda brio happy som är i rimligt avstånd från mig. Gillar inte det "fyrkantiga" i tyget....

Älskar denna www.blocket.se/dalarna/Brio_Happy_35798211.ht...  ,men det känns lite långt att åka för en vagn. Visserligen är den billig, men då blir jag orolig att det beror på något också.
    Håll utkik efter luftdäck! Punkteringsfria (som den rosa har) är inge vidare att köra med, breda och trögstydra. Den gula vagnen har luftdäck men däremot ett chassi där man fäller handtaget, och de brukar tyvärr vara ganska tunga. Dessutom är det ett ganska gammalt chassi.
    Majken 100421
  • JaneDoe10

Tänkte bara meddela efter allt mitt tjat i tråden att jag nu har en svart/rosa Emmaljunga citycross från 07 eller 08 (hon var osäker). ! Tack för all hjälp :)

• stor grön drake
    JaneDoe10 skrev 2011-10-10 19:51:27 följande:
    Tänkte bara meddela efter allt mitt tjat i tråden att jag nu har en svart/rosa Emmaljunga citycross från 07 eller 08 (hon var osäker). ! Tack för all hjälp :)
    Det finns en "plåt" på chassit, nere runt hjulen, där det står tillverkningsdatum
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare