Inlägg från: JaneDoe10 |Visa alla inlägg
  • JaneDoe10

"anonyma" vagnmissbrukare

Hej! Tänkte höra med er i denna tråden om jag kan få ta del av er expertis! Jag har en sexmånaders tjej som sover väldigt mycket i vagn. Tyvärr har jag köpt en riktigt skitvagn till henne upptäckte jag när det var dags för sittdelen. Liggdelen var fin och bra. (Crescent comfort duo). Nu är jag på jakt på blocket efter en ny vagn, en som är rymlig! Vilka vagnar bör jag hålla utkik efter?

Supertacksam för svar!{#emotions_dlg.flower}

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • JaneDoe10
    MaammaL skrev 2011-10-02 21:25:17 följande:
    säger bara emmaljunga classic sport, bättre vagn kan du inte få, liggdelen är stor och mysig, min dotter sov också mycket i sin vagn och gör fortfarande och hon har massor med plats osv..hon är 8 månader.
    Kikar på den, den verkar rejäl! Ångrar sååå att jag inte köpte en emmaljunga från början när det var det jag ville ha...Brio kombi, vad tycker ni om den?
  • JaneDoe10
    MaammaL skrev 2011-10-03 21:14:18 följande:
    haha jag gjorde samma misstag ;)

brio är allmänt usch enligt mig.
    Okej! Ja, jag vill ha en vagn som är rejäl i sittdelen. Crescenten är ju bedrövlig. Få verkligen trycka ner jäntstackaren i vagnen om hon ska få plats med overall tex. Hon är 6månader! Hur ska det då gå i vinter med åkpåse och grejer?
  • JaneDoe10

Men det jag är intresserad av är: Vilken barnvagn har störst och bekvämast sittdel? Jag är inne på både brio kombi och emmaljunga classic sport

• JaneDoe10

I vagnen jag gjorde misstaget att köpa får man ju knappt plats med en femmånaders + overall. Åkpåse är otänkbart=(

• JaneDoe10
    t0va skrev 2011-10-04 21:20:32 följande:
    Jag har en emmaljunga nitro och det är en stor sittdel där. Min stora ettåring har gott om plats och får plats med åkpåse och kunna klättra runt. Brio har jag inte koll på men emmaljungas sittdel är trevlig tycker jag. :) 
    Men den finns inte med barnet vänt mot sig va?
  • JaneDoe10

Är Emmaljungan större då än Brion? Jag tycker brion ser större ut nämligen...

• JaneDoe10

Okej! Jag letar fortfarande vagn och det står mellan Emmaljunga och brio. Men jag gillar på nått sätt brio kombi bättre utseendemässigt. Den känns som "jag" på nått vis. Är dom verkligen så himla dåliga?

• JaneDoe10
    Genuin skrev 2011-10-09 21:03:13 följande:
    Jag har haft ett antal Brio och tycker att de är toppen. Brio Happy är den bästa vagnen jag har! Har själv aldrig haft en Emmaljunga dock då jag inte tycker om dem utseendemässigt, Jag har/haft 16 andra vagnar hittills så har iaf lite att jämföra med.
    Ja, jag kan fortfarande inte bestämma mig. Men jag har lagt ut min vagn på blocket nu iallafall, så när den blir såld så får jag försöka hitta någon blixtsnabbt!
  • JaneDoe10
    Uliise skrev 2011-10-09 21:52:39 följande:
    Alldeles för små sittdelar: korta och med väldigt låga "sidostycken" samt väldigt låg bygel över benen. De har grymma chassin till sina modeller med svängbara hjul, men jag skulle tyvärr aldrig köpa en med tanke på sittdelarna! Åk till affär och jämför med tex Emmaljungas så ser du skillnaden.
    Okej, då behöver jag inte ens fundera på dem. Det är ju en stor sittdel jag vill ha! Har hittat en knallgul Brio Happy (som man bokstavligen blir glad av att se) men allt ligger så långt borta!

förlåt för att jag kapat er tråd med massor av frågor förresten!
  • JaneDoe10

Det verkar ju vara olika hjul på brio happyn, vilka är det man ska hålla utkik efter?

• JaneDoe10

www.blocket.se/gavleborg/Rosa_Brio_kombi_happy_09_35862710.htm&w=1

Lite trist att denna är den enda brio happy som är i rimligt avstånd från mig. Gillar inte det "fyrkantiga" i tyget....

Älskar denna www.blocket.se/dalarna/Brio_Happy_35798211.htm&w=2  ,men det känns lite långt att åka för en vagn. Visserligen är den billig, men då blir jag orolig att det beror på något också.

• JaneDoe10

Tänkte bara meddela efter allt mitt tjat i tråden att jag nu har en svart/rosa Emmaljunga citycross från 07 eller 08 (hon var osäker). ! Tack för all hjälp :)

• JaneDoe10
    stor grön drake skrev 2011-10-11 06:10:57 följande:
    Det finns en "plåt" på chassit, nere runt hjulen, där det står tillverkningsdatum
    Det måste jag leta reda på! :D
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare