• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • MaammaL
    JaneDoe10 skrev 2011-10-03 21:06:41 följande:
    Kikar på den, den verkar rejäl! Ångrar sååå att jag inte köpte en emmaljunga från början när det var det jag ville ha...Brio kombi, vad tycker ni om den?
    haha jag gjorde samma misstag ;)

brio är allmänt usch enligt mig.
  • JaneDoe10
    MaammaL skrev 2011-10-03 21:14:18 följande:
    haha jag gjorde samma misstag ;)

brio är allmänt usch enligt mig.
    Okej! Ja, jag vill ha en vagn som är rejäl i sittdelen. Crescenten är ju bedrövlig. Få verkligen trycka ner jäntstackaren i vagnen om hon ska få plats med overall tex. Hon är 6månader! Hur ska det då gå i vinter med åkpåse och grejer?
    Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • Mille11

Hallå igen!
    Idag har jag haft med mig mannen o kollat vagnar och vi är faktiskt inne på BT Amsterdam båda två.
    Kan ki inte ösa på med lite + och - om den..? :)

• Uliise
    imsel skrev 2011-10-03 12:04:07 följande:
    Nu ska jag också slänga in en fråga förresten!
    Min kusin ska få barn i dec-jan och vet inte vad hon ska köpa för vagn.
    Hon bor ju också här i kiruna, och tror att hon vill ha en med 4 fasta däck.
    Jag har föreslagit Kronan, men hon verkar inte vilja ha en sån, inte heller Emmaljunga..men vad mer kan man rekommendera till henne?
    Sen vill hon helst köpa i butik (finns inte många vagnar att välja mellan då ska jag säga..), för här finns typ bara Emmaljunga och Brio.
    Hon vill att den ska vara ganska smidig också.
    Jag tror dock att hon kommer få avstå från nåt av kriterierna... Men jag frågar väl ändå er här vad ni skulle föreslå?      
    Men vilka är hennes kriterier?

Jag tror på Brio Happy eller Emmaljunga Edge med Classic chassi, då får hon en stor liggdel. Eller Classic sport med city korg om hon vill ha mindre liggdel.

MaammaL: Varför skulle Brios vagnar vara skit? Tar du inte i liite nu?
    Majken 100421
  • MaammaL
    Uliise skrev 2011-10-03 22:03:51 följande:
    Men vilka är hennes kriterier?

Jag tror på Brio Happy eller Emmaljunga Edge med Classic chassi, då får hon en stor liggdel. Eller Classic sport med city korg om hon vill ha mindre liggdel.

MaammaL: Varför skulle Brios vagnar vara skit? Tar du inte i liite nu?
    för det första är dom fula som fan, sen så är dom stora breda och klumpiga. går sönder hur lätt som helst.. osv.
  • MaammaL
    JaneDoe10 skrev 2011-10-03 21:26:34 följande:
    Okej! Ja, jag vill ha en vagn som är rejäl i sittdelen. Crescenten är ju bedrövlig. Få verkligen trycka ner jäntstackaren i vagnen om hon ska få plats med overall tex. Hon är 6månader! Hur ska det då gå i vinter med åkpåse och grejer?
    förstår dig.. min classic sport får dottern massor med plats i med åkpåse osv. hon är 8 månader..
  • MaammaL
    Mille11 skrev 2011-10-03 21:59:21 följande:
    Hallå igen!
    Idag har jag haft med mig mannen o kollat vagnar och vi är faktiskt inne på BT Amsterdam båda två.
    Kan ki inte ösa på med lite + och - om den..? :)
    har hört mycket dåligt  bla att den väldigt öppen, dåligt vindskydd man kan inte tvätta klädslen i maskin  utan bara torka med trasa, sen blir den blöt om den fått regn på sig så torkar inte stoppningen och barnet blir blöt om rumpan & sen att det inte är någon fjädring. den är krånglig och fälla ihop.

fördelar: den är lätt att köra, sittdelen är lång med ganska mycket plats, hjulen kan pumpas med bilpump osv.

(min källa en 2 av mina kompisar som har varsin, de är ganska överrens om vad de tycker om vagnen)
  • Mille11

MaammaL: Bra!
    Ja jag har läst det där också. Men förutom vindskyddet så ser inte jag de andra som så stora nackdelar. Eller mer att fördelarna väger över mer..

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare