Inlägg från: MaammaL |Visa alla inlägg
  • MaammaL

"anonyma" vagnmissbrukare

Junie skrev 2011-09-05 19:19:49 följande:
    Mitt inlägg ovan ser lustigt ut ser jag nu, skriver från mobilen så det blev nog nåt fel :) kommer inte ihåg vad jag skrev dock :)
    Nu lutar det mest åt Emaljungas citycross, mycket på grund av priset.. Kan vara värt att "lyft-svänga" med vagnen då... Bugaboon verkade näst bäst (för oss) efter urban junglen, men aldeles för dyr! Vill inte betala 10-11 000 för en ny.. Då är 4-5 000 rimligare för en citycross. (har bara kollat pricerunner så rätta mig om jag har fel!). Urban junglen vi tittade på kostade 8500, det kändes också ok med tanke på att den pallade 35 kg..
    jag rekomenderar emmaljunga classic sport. :) Men city crossen är också bra, har en till salu nu :)
  • MaammaL
    Junie skrev 2011-09-05 21:49:57 följande:
    MaammaL; varför tycker du bättre om classic sporten?
    Imsel; samma fråga till dig :) Pris har jag ingen koll på. Begagnat vet jag inte ännu om vi vill ha. I så fall om man kan köpa/skära till ny madrass, man vet ju inte vilka olyckor som hänt däri annars :P

för att den är lite tyngre, funkar bättre på dåligt underlag eftersom det är lufthjul och sen tycker jag bättre om sufletten den är inte lika slapp som på city crossen, sen så har den ju också solskydd.
  • MaammaL
    imsel skrev 2011-09-05 21:39:53 följande:
    Jag hade också hellre valt classic sport än Citycrossen.. Är det mycket prisskillnad på dom?
    Du kan inte tänka dig begagnat då?
    Då kan man ju få typ precis vad man vill, och till ett bra pris Glad  

Classic sport är billigare den ligger på 4800 city crossen ligger på 5600.
  • MaammaL
    Junie skrev 2011-09-05 21:49:57 följande:
    MaammaL; varför tycker du bättre om classic sporten?
    Imsel; samma fråga till dig :) Pris har jag ingen koll på. Begagnat vet jag inte ännu om vi vill ha. I så fall om man kan köpa/skära till ny madrass, man vet ju inte vilka olyckor som hänt däri annars :P

Det är bättre broms på classic sporten och varukorgen tål mer.
  • MaammaL
    malo1234 skrev 2011-09-07 07:42:47 följande:
    Jag gillar min Easywalker Sky. Superlättrullad i skogen och går att fynda mkt billigt på Blocket.

men den där kan man ju inte springa med som madebyday vill kunna göra.
  • MaammaL
    Madebyday skrev 2011-09-06 17:34:16 följande:
    Behöver tips på 3-hjulingar som inte är några heavy-monster och inte för dyra.
    De ska ha stora hjul och låsbart framhjul.
    Vagnen skall användas vid skogspromenader men skall också fungera att springa med, därav inte för tunga och klumpiga.
    Så är det någon som har några bra tips?!

Ska du springa med den så ska du absolut ha en såndär fuling med cykel hjul, de är de ända vagnarna som är godkända för att springa med.

Jag har kollat runt mycket eftersom jag själv springer men springer nu själv eftersom att jag skulle skämmas och ha den vagnen haha.
  • MaammaL
    JwJw skrev 2011-09-08 08:21:10 följande:
    ska ju byta min ozone sittdel i pp happy pink..men tror ni vagnen blir värd mindre vid en försäljning om man går med på ett byte till en icke pp färg?

det tror jag absolut eftersom det inte är "hela vagnen"
  • MaammaL

imorgon köpe jag min 6e vagn förhoppningsvis sista, det blir en bugaboo bee + som komplimentvagn till min classic sport.

• MaammaL
    Mille11 skrev 2011-10-02 21:20:19 följande:
    Uliise: Har typ 45 mil till Täby så det får nog gå bort.. :(
    har bara hört bra om kronan sulky.  kan ju säga att den är 1 miljon gånger bättre än crescent..
  • MaammaL
    JaneDoe10 skrev 2011-10-02 21:23:12 följande:
    Hej! Tänkte höra med er i denna tråden om jag kan få ta del av er expertis! Jag har en sexmånaders tjej som sover väldigt mycket i vagn. Tyvärr har jag köpt en riktigt skitvagn till henne upptäckte jag när det var dags för sittdelen. Liggdelen var fin och bra. (Crescent comfort duo). Nu är jag på jakt på blocket efter en ny vagn, en som är rymlig! Vilka vagnar bör jag hålla utkik efter?

Supertacksam för svar!{#emotions_dlg.flower}
    säger bara emmaljunga classic sport, bättre vagn kan du inte få, liggdelen är stor och mysig, min dotter sov också mycket i sin vagn och gör fortfarande och hon har massor med plats osv..hon är 8 månader.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare