• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • kath

Oooo vill oxå ha mönster till sufletten till bugaboo. Ännu hellre till frogen! Eller ngn som syr

• Mille11

Hej alla vagngalningar! :)

Jag behöver tips!
    Har en Babytravel Rio som extravagn/shoppingvagn som jag är supernöjd med! MEN den kommer med största sannolikhet inte funka så bra i vinter. Vi bor ganska lantligt och senaste åren har det vart mycket snö, samt att vi gärna promenerar i skogen. Jag har även en crescent comfort som vi ska sälja då vi är trötta på den.
    Jag letar alltså efter en SITTVAGN som är ganska rejäl och klarar de flesta terränger. Framåt/bakåtvänd spelar mindre roll.
    Har tittat på Emmaljunga Scooter, men den känns trång? Med åkpåse och allt får nog inte min lilla klump så bra utrymme. I butiken rekommenderade hon Babytravel Amsterdam. Vad tror ni om det? Lufthjul är ju ett plus och den är ju rymlig samtidigt som den blir liten ihopfälld. Är den bra i terräng eller hur är det?
    Budgeten ligger väl runt 4000:- men gärna under. Vill däremot inte köpa nåt "skräp".

Så för att sammanfatta: Bra terrängvagn med bra gung, gärna liten ihopfälld. Ganska rymlig för barnet så man får plats med åkpåse, overall osv... Han är 8 mån nu och jag vill helst kunna ha vagnen ett bra tag.

Så... Kom igen och tipsa! :)

• yodi
    Mille11 skrev 2011-10-02 14:53:53 följande:

Jag behöver tips!
    Har en Babytravel Rio som extravagn/shoppingvagn som jag är supernöjd med! MEN den kommer med största sannolikhet inte funka så bra i vinter. Vi bor ganska lantligt och senaste åren har det vart mycket snö, samt att vi gärna promenerar i skogen. Jag har även en crescent comfort som vi ska sälja då vi är trötta på den.
    Jag letar alltså efter en SITTVAGN som är ganska rejäl och klarar de flesta terränger. Framåt/bakåtvänd spelar mindre roll.
    Har tittat på Emmaljunga Scooter, men den känns trång? Med åkpåse och allt får nog inte min lilla klump så bra utrymme. I butiken rekommenderade hon Babytravel Amsterdam. Vad tror ni om det? Lufthjul är ju ett plus och den är ju rymlig samtidigt som den blir liten ihopfälld. Är den bra i terräng eller hur är det?
    Budgeten ligger väl runt 4000:- men gärna under. Vill däremot inte köpa nåt "skräp".

Så för att sammanfatta: Bra terrängvagn med bra gung, gärna liten ihopfälld. Ganska rymlig för barnet så man får plats med åkpåse, overall osv... Han är 8 mån nu och jag vill helst kunna ha vagnen ett bra tag.

titta på blocket efter en äldre scooter, dom är betydligt mer rymliga än dom nya
  • Mille11

Ja, jag såg en äldre på stan igår och den var inte ett dugg lik den nya. Grejen är att jag köper helst av allt en ny vagn, plus att här på landet finns det inte så stort utbud av beggade vagnar... :(

• MaammaL

imorgon köpe jag min 6e vagn förhoppningsvis sista, det blir en bugaboo bee + som komplimentvagn till min classic sport.

• imsel

Bina lie: Jag skulle kollat närmare på en Kronan sulky om jag var du Skrattande
    Min tvååring sitter jättebra där.
    Han är inte av den större sorten, men inte smal heller. Mittemellan Tungan ute
    Men han satt förra vintern (1,-2 år) med overall och åkpåse (typ voksi) i den och det funkade alldeles utmärkt.
    Den går ju tyvärr inte att se live på så många ställen dock..

Men jag älskar våran.
    Den har gummi/luftdäck, blir jätteliten ihopfälld, lätt att fälla ihop, fullt liggläge.

april 09 kom min bebbe
  • Uliise
    Mille11 skrev 2011-10-02 14:53:53 följande:

Jag behöver tips!

Jag säger fortfarande: Kronan Sulky Och imsel håller med

Och om du vill ha bra gung - Brio Happy!
    Majken 100421
  • Mille11

Uliise: Kollade happy men den känns alldeles för stor.
    Vart köper man kronan då? Jag vill ju gärna provköra lite o så.

Den vagnen vi har är köpt på nätet o den har krånglat massa o det har vart skitjobbigt att den inte vart köpt i butik...

• Uliise
    Mille11 skrev 2011-10-02 20:28:43 följande:
    Uliise: Kollade happy men den känns alldeles för stor.
    Vart köper man kronan då? Jag vill ju gärna provköra lite o så.

Den vagnen vi har är köpt på nätet o den har krånglat massa o det har vart skitjobbigt att den inte vart köpt i butik...
    Tyvärr kan man bara köpa den på internet, provköra kan man göra i deras butik i Täby - så det är ett stort minus.

Men vill du har mått eller bilder eller info så bara skriv
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare