• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • MaammaL
    Mille11 skrev 2011-10-03 22:37:54 följande:
    MaammaL: Bra!
    Ja jag har läst det där också. Men förutom vindskyddet så ser inte jag de andra som så stora nackdelar. Eller mer att fördelarna väger över mer..
    Okej men dåså :) det är ju upp till dig, alla måste ju skaffa sin egen uppfattning :) om jag hade lyssnat lite mer på andra iofs så hade jag nog bara haft 2 vagnar.
  • Mille11

MaammaL: Ja alla är ju så olika, så det är därför jag undrar om fler har den vagnen.. Finns inte jättemycket om den vad jag kan hitta, men ändå ser jag ju folk dagligen som har den..

• straw2008
    Uliise skrev 2011-10-03 22:03:51 följande:
    MaammaL: Varför skulle Brios vagnar vara skit? Tar du inte i liite nu?
    Sorry men då jag tänker BRIO tänker jag ful stor klumpig 16 kg skötväska på styret osv... hemska vagnar som tar upp en hiss ensam typ.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MaammaL
    straw2008 skrev 2011-10-04 10:17:11 följande:
    Sorry men då jag tänker BRIO tänker jag ful stor klumpig 16 kg skötväska på styret osv... hemska vagnar som tar upp en hiss ensam typ.
    hahahaha
  • DoJ

Vad jag blev lycklig nu när jag hittade hit :) trodde jag va ensam.

• stor grön drake
    bara 16kg... lättviktare
  • Uliise
    MaammaL skrev 2011-10-03 22:19:30 följande:
    för det första är dom fula som fan, sen så är dom stora breda och klumpiga. går sönder hur lätt som helst.. osv.
    Men nu överdriver och generaliserar du ju! De är då definitivt inte större än en Classic sport, och fina är de men det sitter väl i betraktaren.
    Och de går då inte sönder hur lätt som helst, det skulle jag inte ens säga om udda sk skräpmärken som ofta går sönder.
    Oj, ja då borde du revidera dina fördomar en aning.
    Majken 100421
  • JaneDoe10

Men det jag är intresserad av är: Vilken barnvagn har störst och bekvämast sittdel? Jag är inne på både brio kombi och emmaljunga classic sport

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • JaneDoe10

I vagnen jag gjorde misstaget att köpa får man ju knappt plats med en femmånaders + overall. Åkpåse är otänkbart=(

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • t0va
    JaneDoe10 skrev 2011-10-04 21:08:19 följande:
    Men det jag är intresserad av är: Vilken barnvagn har störst och bekvämast sittdel? Jag är inne på både brio kombi och emmaljunga classic sport
    Jag har en emmaljunga nitro och det är en stor sittdel där. Min stora ettåring har gott om plats och får plats med åkpåse och kunna klättra runt. Brio har jag inte koll på men emmaljungas sittdel är trevlig tycker jag. :) 
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare