• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • MaammaL
    Uliise skrev 2011-10-04 20:10:35 följande:
    Men nu överdriver och generaliserar du ju! De är då definitivt inte större än en Classic sport, och fina är de men det sitter väl i betraktaren.
    Och de går då inte sönder hur lätt som helst, det skulle jag inte ens säga om udda sk skräpmärken som ofta går sönder.
    straw2008 skrev 2011-10-04 10:17:11 följande:
    Sorry men då jag tänker BRIO tänker jag ful stor klumpig 16 kg skötväska på styret osv... hemska vagnar som tar upp en hiss ensam typ.
    Oj, ja då borde du revidera dina fördomar en aning.
    det har jag inte sagt. i mina ögon är brios vagnar ett skämt..
  • JaneDoe10
    t0va skrev 2011-10-04 21:20:32 följande:
    Jag har en emmaljunga nitro och det är en stor sittdel där. Min stora ettåring har gott om plats och får plats med åkpåse och kunna klättra runt. Brio har jag inte koll på men emmaljungas sittdel är trevlig tycker jag. :) 
    Men den finns inte med barnet vänt mot sig va?
    Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • t0va
    JaneDoe10 skrev 2011-10-04 21:59:49 följande:
    Men den finns inte med barnet vänt mot sig va?
    Jo det är som classicen och man kan lyfta av och vrida sittdelen. Är inte helt 100 på om det är samma sittdel på de 2 vagnarna, innermåttet är i alla fall samma. Trots att jag har en 14kg ettåring så har han plats att sitta skräddare på snedden i vagnen. Han har en förkärlek för att sitta och åka i sidled ;) 
  • MaammaL
    t0va skrev 2011-10-04 22:11:33 följande:
    Jo det är som classicen och man kan lyfta av och vrida sittdelen. Är inte helt 100 på om det är samma sittdel på de 2 vagnarna, innermåttet är i alla fall samma. Trots att jag har en 14kg ettåring så har han plats att sitta skräddare på snedden i vagnen. Han har en förkärlek för att sitta och åka i sidled ;) 
    jo det är samma sittdel, dock är sufletten mer stabil och bättre på classicen än nitro/city cross.
  • JaneDoe10

Är Emmaljungan större då än Brion? Jag tycker brion ser större ut nämligen...

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • t0va
    JaneDoe10 skrev 2011-10-05 09:10:10 följande:
    Är Emmaljungan större då än Brion? Jag tycker brion ser större ut nämligen...
    Tänkte du sittstolek? Emmaljungas sittbredd är 32cm och brio happy har tex. 27cm och Go 32cm.  
  • ss24

Har också en nitro och en Emmaljunga nitro och en stor ett-åring (bytte vagn från crescent classic) och är supernöjd med storleken på sittdelen. Gillar dessutom att det är lite högre "kanter" på sidan än en del andra vagnar.

• stor grön drake

min stora 2-åring får bra plats i en emmaljunga sittdel (alla utom ozone har samma stomme), han väger runt 15kg, är över 90cm lång (14,56kg samt 89,5cm vid 21 månader) och jag skulle nog säga att bara han får rum i åkpåsen får den nog plats i vagnen, vi kör dock fårskinn+footsack mest för han är så varm av sig

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare