• imsel

"anonyma" vagnmissbrukare

Shit, en tråd för mig! Tungan ute
    Får man vara med? Glad

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    neele skrev 2011-05-16 10:09:15 följande:
    Självklart! {#emotions_dlg.flower} Vi är fler än vi tror! Skrattande
    Tackar Solig

Just nu blir det kanske inte så många vagnar köpta..Sonen är 2 år och har just nu en Kronan sulky.
    Har även en brun teutonia spirit som står i farstun. (används inte men har inte velat sätta den på kallvinden på vintern)
    På vinden har jag en brun liggvagn från 70-talet.
    Hos mamma finns en 80-talsliggvagn från emmaljunga och en till 70-talsvagn i blått med broderier.
    Tror jag har bilder på alla i mitt galleri om nån vill kolla Glad

Hade jag haft råd så hade det säkert funnits fler vagnar Flört
    Skulle gärna ha/prova en bugaboo cameleon..
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Uliise skrev 2011-05-16 23:18:41 följande:
    Åh vilka vfina retrovagnar du hade i galleriet
    Visst har jag

Jag har försökt sälja den blåa retrovagnen, men ingen har köpt (inte många här i min lilla stad som är så intresserade av sånt )
    Och funderat på att sälja teutoian..men dels så orkar jag inte tvätta den (lite små matfläckar här och var) och dessutom så är det inte ens vi som betalat för den, det har svärmor gjort :-P  Så jag tror hon skulle tycka det är lite fräckt att sälja den..
    Men jag skulle hellre vilja ha en bugaboo om/när vi får nästa barn..haha
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Min sambo är också lite anti till flera vagnar..men bara han får fundera ett tag när jag velat ha en ny vagn så brukar det gå bra :-P
    (har dock inte haft så många, mer än en till retrovagn..som typ aldrig blev använd för den skrangalde så mycket)

Men mina vänner och släkt tycker jag är helt knäpp. Min mamma blir nästan sur när jag ens pratar om att jag skulle vilja ha en ny vagn Obestämd
    Och det är inte kostnaden hon bryr sig om (för jag har köpt alla retrovagnar billigt, ja och teutonian fick vi ju, så det är bara Kronan som jag betalat en del för) .. jag fattar inte vad hon ens ska ha med det att göra..

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    stor grön drake skrev 2011-05-19 17:40:20 följande:
    UÄÄÄÄÄ!!!
    Fick veta igår att Graco har släppt en paraplysulky (Fusio) med vändbar sittdel, som har 170 grader liggläge, men som även går att bytas mot liggdel... VILL HA!!!! och det är precis vad vi skulle behöva om vi sålde Trekkon och paraplyvagnen... Men den kostar ju mer ny än vad trekkon gjorde...
    Vad kostar den?
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

En sånhär har min son

Det var var visserligen inte jag som köpte den, han fick den av mormor i julklapp.
    Han äälskar att köra omkring på grejer (ALLT som går att flytta typ )

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag letar också konstant efter en ny vagn fast jag precis köpt en

Först använde vi den bruna liggvagnen från -70, sen fick jag låna min kusins ljusrosa Kronan (hann bara ha liggdelen för sen ville hon ha tillbaka den).

Så då köpte vi (svärmor ) teutonian (och jag håller med er att sittytan inte är helt optimal).
    Men han började bli för stor för den (lite tråkigt att man bara kan ha den tills barnet är ca 1-1,5 år) och då köpte vi Kronan sulkyn.

Funderade på att köpa en bugaboo cameleon, (letade som en galning..hahaha) men det blev ingen ändå..

Lite för att jag inte tror den kommer passa hela vagnsperioden..
    Och nu kommer det nog inte bli nån mer vagn för sonen

Helst hade jag ju velat ha både sulkyn och bugaboo..

Tur att detta är första barnet, så man kanske kommer få fler barn
    Men då är det nog bäst att sälja dom jag har så jag får köpa nya!

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Min ena syster är näästan lika vagnsgalen som jag :-P

Men hon är lite för snål för att köpa nya vagnar

Resten av min familj och släkt skojar ofta om detta, och så fattar jag ju att dom säkert tycker jag är knäpp (inte på ett snällt skämtsamt sätt alltså)..

Kan ju säga att jag inte finner det särskilt roande när dom ska skoja om det..

Liksom vad rör det dem om jag byter vagn ofta (fast eg så gör jag det inte särskilt ofta.. bara det att jag hade 2 vagnar innan jag ens var gravid och det är efter det som dom tycker jag har sååå många vagnar)

Jag blir ju less på en vagn om jag haft den länge, precis som mycket annat. Jag är sån bara

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-05-26 21:58:20 följande:
    Hej!
    Jag heter jessika och är vagnmissbrukare..... hihihihi

mitt senaste inköp var i måndags det blev en phil & ted nu står jag med 4 vagnar..... ops var inte riktigt meningen med det blev bara så.

Hej

Vad har du mer för vagnar?
    Jag vill också ha en phil&ted..fast jag bara har ett barn än så länge :-P
    Och när vi (förhoppningsvis) får en till så kommer säkert sonen vara för stor för vagn..men en sån kan man ju använda som singelvagn också. Och nångång behöver säkert sonen sitta också fast han är lite större, för jag är väldigt anti ståbräda..

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jessika: förlåt men vad är en "teutonia NÄSTAN trehjuling :-P

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare