Uliise skrev 2011-11-12 09:21:06 följande:
t0va: Ja när man ser dina bilder ser orginalhjulen pluttiga ut! Vilken himla tur du hade som fick dem med sulkyn, har aldrig sett nån som sålt sulkyn tillsammans med de hjulen.
nej inte jag heller, men vi fick med en massa saker. Det var deras sista vagn så regnskydd, dyna, hjulskydd osv. fick vi med utan kostnad. så 2000kr för allt tycker jag är ett riktigt bra pris, är lite sugen på att se hur ekonomin ser ut i vår och köpa en ny, men terränghjulen behåller jag då.
Tänkte testa med de stora hjulen nu ett tag och sen ta på de mindre och se om det känns någon skillnad, jag tror faktiskt det gör enhel del.
Fast jag förstår mig inte på folk som säljer vagnar utan att tvätta och smörja innan, ena hjulaxeln var kruttorr så det var svårt att få av den. Jag älskar att det är riktiga hjulaxlar som sitter i hjulet och inte i chassit. Vi åker enhel del bil och packar fullt, då fastnar alltid axlarna i alla prylar och vi måste packa ur en massa saker för att få ur vagnen. Är samma axlar till kronans vagn som till rullstolar så att man kan ta loss axlarna är så smart. Tar mycket mindre plats. Fattar inte varför inte fler kör så, men det kräver ju lite mer service och är dyrare.