imsel skrev 2013-05-10 23:56:14 följande:
Nu håller jag på å glor vagnar halva dagarna igen
Ja, våran son är precis fyllda 4 år, och väger ca 18kg, men vagn behöver vi.
Så lite tips från er tar jag gärna emot
Vi har inte bil/körkort.
Så vi promenerar mest, och åker buss. Får skjuts ibland.
Samt att sonen fortfarande behöver sova en stund på dagen. (oftast bara 15-30min)
Vi har ju en Kronan sulky som vi alla älskar. (och en spin men den kändes inte lika smidig när han väger så mycket, och att vi inte orkar med att skorna fastnar när han ska i och ur vagnen. Så den ska vi sälja)
Men det vore skönt med nån annan, smidigare och lättare vagn.
Helst en som man kan bära ibland. Så man slipper vänta på nästa buss om det redan är fullt med vagnar i bussen.
Men det verkar inte finnas så mycket att välja bland om barnet väger mer än 15 kg..
(Om man dessutom vill ha en lätt vagn)
(jag länkar till recensioner av vagnarna i barnvagnsbloggen)
Har dock kollat på tex
Babyzen yoyo ,
Quinny yezz
Men de har båda en maxvikt på 15kg, och yoyo har väldigt kort ryggstöd (hittar dock ingenstans mått!) och yezz har ingen varukorg.
Sen har jag även kollat på bla Babyjogger city mini 3 hjul/ 4 hjul / GT, de väger något kg mindre än våran kronan, men de blir ungeför lika stora ihopfällda, men de har högre maxvikt.
Finns det ingen bra lätt vagn som klarar mer än 15 kg, som inte är för dyr?
(Har kollat bugaboo bee+, men den är för dyr, och det finns inga såna beg. här)
Vet att du skrev att Bugaboo Bee är för dyr, men det är den ultimata vagnen, tål hur mycket som helst. Vi brukade köra bägge två i den när vi är på semester.. plus att jag har suttit i den på tex fotbollsträningar etc. Kanske du kan köpa en på blocket och få den skickad till er? Min nu 7-åring satt i den nyligen när vi var på semester, inte ens särskilt tung att köra (vi hade med vagnen till lillasyster innan alla börjar undra...)