• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • stor grön drake

Hittar du en inte llt för omöjlig säljare går det, men det blir inte billigt. Då betäller du duoS chassit som reservdel, och city cross sittdel som reservdel och liggdel+suflett som reservdel. Alt city korgen supreme. Det går att göra så (jag kommer göra så med nästa barn) men tyvärr finns det återförsäljare som inte vill.

Egget13 skrev 2012-12-03 19:50:49 följande:
    Jag är lite orolig att vagnen ska vara för stor... den är dock smalare än citycrossen, väger lika mkt (sittdelen väger fakiskt mindre) men liggdelen är större.. Jag är 157 cm och pappan till barnet är 174 cm.. Det jag gillar med duo s är punkteringsfria hjulen, svängbara hjul OCH funkar i terräng :) samt känns den väldigt stabil.  skulle dock vilja ha olika färger på sitt resp liggdelen men det går inte ...  

• Egget13

Aha så du menar att city crossens ligg och sittdel passar med duo s chassit??? Skrattande

• imsel

Hallåj! Vet inte om jag ställt frågan här.. Har frågar i Fb-gruppen för längesen men jag minns inte om jag fick något bra svar.. Är det någon som vet vilka slags hjul som passar Brio sitty? Ev så kommer vi köpa en ny eller beg sitty, men jag skulle helst vilja hitta andra hjul till den. Helst gummihjul men det är ganska svårt att få tag på va? Men om jag vet vilka hjul, både nya och gamla, som kan passa på en sitty så skulle det bli enklare att hitta, eller så jag vet vad jag ska titta efter.

april 09 kom min bebbe
  • moto

Några tips till mig? Det var länge sedan jag hade barnvagn nu och jag hade några st under tiden vagn behövdes. Vi funderar på syskon och jag som älskar vagnar är redan igång och funderar på vagn! :) jag hatar(!) vagnar med 4 fasta hjul, gillar inte Kronan och EL tex! Vill gärna kunna fästa ett babyskydd på chassit och gärna att sittdelen går att ha mot sig. Tycker om Bugaboo, kanske mest Buffalo då eftersom de små små hjulepå donkey verkar svåra. Men den verkar man inte kunna ha så länge? Till 2-årsåldern eller? Joolz är snygg men varukorg!? Brio smile kanske? Hjälp!

• stor grön drake
    moto skrev 2013-03-17 12:45:17 följande:
    Några tips till mig? Det var länge sedan jag hade barnvagn nu och jag hade några st under tiden vagn behövdes. Vi funderar på syskon och jag som älskar vagnar är redan igång och funderar på vagn! :) jag hatar(!) vagnar med 4 fasta hjul, gillar inte Kronan och EL tex! Vill gärna kunna fästa ett babyskydd på chassit och gärna att sittdelen går att ha mot sig. Tycker om Bugaboo, kanske mest Buffalo då eftersom de små små hjulepå donkey verkar svåra. Men den verkar man inte kunna ha så länge? Till 2-årsåldern eller? Joolz är snygg men varukorg!? Brio smile kanske? Hjälp!

Både kronen, brio och emmaljunga har vagnar med rörliga framhjul. Bugaboo donkey har störst framjul av alla buggor. De flesta vagnar numera har adapter för babyskydd till chassit, men det är då till vissa märken.
  • t0va
    donkey och buffalo har stora hjul, donkeyns framhjul är luftfyllda, buffalons är punkteringsfria.

Tror du menar cameleon den har små framhjul.

Smile är kort, jag testade med min 2.5åring och den var liten, donkey har han plats kvar i. Buffeln är lite kortare i ryggen.

Ska vagnen lyftas in och ur bil och vart ska den köras, bara i stan, i skogsterräng, grus osv?
  • moto

Menade att jag inte gillar 4 fasta hjul OCH vagnar som Kronan och EL, designen mer tycker de känns så klumpiga, sen vet jag att de har chassit med svängbara hjul ;) men de tilltalar mig inte. Och ja jag menade såklart CAM inte donkey, behöver inte syskonvagn. Ja den ska lyftas i och ur bilen och det är i huvudsak på asfalt sen är det klart att när man är ute och går så kan man ju hamna både i skogen och grusvägar :)

• Genuin

Jag tror att du behöver två vagnar, en tillo grus och skog och en i stan. Jag skulle satsa på en Brio Happy till skog och mark och Bugaboo Bee till stan :)

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare