Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

"anonyma" vagnmissbrukare

Roligt att jag snubblade över er. Jag har haft 21 vagnar till mina 2 barn... nu har jag köpt vagn nummer 22 för om 4 veckor kommer barn nummer tre. Vet inte hur många vagnar till jag kommer testa nu, men det får tiden utvisa Beror ju lite på hur nöjd jag är med sista vagnen jag köpt in nu.

Här är min barnvagnslista i köpesordning

1. Brio kombi -98
    2. Emmaljunga scooter -05
    3. Paraplyvagn av märke okännt. 
    4. Syskonparaplyvagn från mothercare
     5. Babytravel syskonjogger -05
    6.  Maclaren Techno XT -06 
    7. Maclaren Quest -04 
    8. Emmaljunga Cerox -05
    9. Phil and Teds E3 -06
    10. Urban Jungle -06
    11. Brio Sitty -07 
    12. Rollerbug -04 grå 
    13. Rollerbug -04 svart  
    14. Syskonsitty -90-slutet-nånting?
    15. Emmaljunga Kimi -90tal?
    16. Emmaljunga Kimi syskonvagn -90tal (Double trouble) 
    17. Emmaljunga sulky från 60-talet
    18. Brio Triumfh 90-tal
    19. Brio liggvagn från 1969
    20. Brio Sitty -03 eller -04 ?
    21. Emmaljunga sulky -90 tal
    22. Bugaboo frog -05 (Köpt till bebisen i magen)

Nummer 6 och nummer 21 har jag kvar... och nummer 22 är ju som sagt nyinförskaffad. Ska bli så roligt att äntligen få ägna mig åt min hobby igen, efter några år av uppehåll... det är jobbigt när barnen växer ifrån mina sina vagnar. Usch.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Jessika82 skrev 2011-07-21 08:18:43 följande:
    Jag är sugen på en bugaboo men inte till mina barn... Utan till mig... Gillar att sy .... Men kan man och får man köpa en vagn till sig själv.... Det är frågan :)
    Varför kan du inte ha den till barnen oxå då? Det ena utesluter väl inte det andra.
  • Lindadjo
    Jenni Penni skrev 2011-07-21 15:49:57 följande:
    galet värre du!!!
    har haft flera olika men du slår ju allt!! Guld i mun
    jag älskar min bugaboo över allt annat o hoppas att du blir nöjd för den kan du styla om varje dag flera ggr.
    Ja, jag har inte ens börjat använda den och har redan iallafall 3 olika klädslar att välja på. Och det är bara liggdelen Gillar dessutom att sy själv, så det blir mycket eget här nu. Det är ju galet roligt att sy till en bugga, de är ju så där underbart enkla i designen = lätta att sy.
  • Lindadjo

Här har det varit tyst ett tag, så jag passar på att bildbomba er lite

Först min den kommande bebisens frog i sina olika skepnader.
    Nya kläder till grodanI´m in looooove!Nu är den lilla gröna grodan helt komplett!

Och så en annan vagn jag vi har här hemma, yngsta sonens Emmaljunga sulky som han vuxit ur. Men som nästa barn ska få ta över när det blir dax. Jag håller på jobba på en ny klädsel till den här vagnen, men det är ingen brådska med den nu.
    Nysydd dyna i retro stil, till nysydda sulkyn.Andra sidan är i fleece, för det är klart att dynan ska vara vändbar!

och den tredje vagnen vi har är en maclaren Techno XT.  
    Våran pärla, maclaren Techno XT 2006.

De är de vagnar jag har kvar nu... hoppas alla mina tidigare vagnar fortfarande "lever" och mår bra.     

• Lindadjo
    Uliise skrev 2011-08-07 21:02:29 följande:
    Lindadjo: En rollerbug, är det typ en Mountain Buggy med två hjul där fram istället för ett? Såg ut som ett riktigt terrängmonster Glad
    Yes, det är en mountain buggy... en rätt så härlig vagn faktiskt. Och ja, terrängmonster delux
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2011-08-07 21:07:29 följande:
    Yes, det är en mountain buggy... en rätt så härlig vagn faktiskt. Och ja, terrängmonster delux
    Förvånansvärt lättkörd, trots fasta framhjul.
  • Lindadjo
    imsel skrev 2011-08-07 19:50:25 följande:
    Får stora barnet bra med plats i vagnen?
    Jag vet inte riktigt vad alla modeller heter..
    Har bara sett en där stora barnet är..tja 3 kanske och hon satt väldigt konstigt i den, iaf där längst fram, vet inte om det gick ens att fälla fram sufletten, men det är kanske meningen att stora barnet ska sitta bak?

Tur att det snart är vinter så jag slipper tråna efter en Brio spin..

Wingtear: Vad blev det för vagn för dig då? Ny eller begagnad?      
    Hoppar in och berättar att just Phil and teds har den rymligaste (högsta under sufletten) sittdelen jag varit med om, typ någonsin!
    Det blir dock lite trångt under suffletten när man sätter syskonsätet ovanpå huvudsittdelen, för att ha ett liggande barn under. Då blir det lite trångt.
  • Lindadjo
    neele skrev 2011-08-07 22:02:52 följande:
    Åhh vad kul med en bildtråd! Ska bidra med lite bilder jag också

Jag såg bilder på en rollerbug för några veckor sen, tillverkas de än? Jag tycker den ser väldigt bred ut men det är säkert en "synvilla" eftersom man är van att se den med tre hjul.

Vad heter förresten det där medlet som man kan ha på sufletten när den har blivit solblekt?
    Rollerbug slutades tillverkas 2005 tror jag, och de är faktiskt smalare än UJ. De behöver inte vara lika breda över bakhjulen för den är 4-hjulig. Så att den ser bred ut är en synvilla Den är dessutom mycket lägre i sitsen än uj, och det kan ju göra att det ser bredare ut oxå.. Tyckte det var jättebra att den var så låg, barnen kunde lätt klättra i vagnen själv, och man behövde inte lyfta i de. Bra för ryggen med andra ord
  • Lindadjo

Julgranen, vad gäller körglädjen. Varför är den borta? Har du pumpat hjulen och smort vagnen med silikonspray? Körglädjen ska ju inte behöva försvinna bara för att vagnen har något år på nacken. Ett till tips är att låta en cykelreparatör titta på bromsen, de brukar kunna fixa till sånt utan större problem.

• Lindadjo
    Takpannan skrev 2011-08-07 22:52:02 följande:
    Lindadjo, vagnen rullar på fint men det är min egen körglädje som är borta en aning. I början var jag så överlycklig över att äntligen få köra vagn efter flera års barnväntan och att sedan kunna köpa en lyxvagn var toppen. Nu är vagnen sönderbiten och lite trasig. Men jag ska försöka fixa bromsen och göra det bästa jag kan med handtaget. Och en ny klädsel piggar ju upp även om det allra finaste så klart är ungen som sitter i!

Ja, klädslar kan man INTE ha för många av Jag köpte en begagnad frog till bebisen som jag ska få om 9 dagar (planerat snitt). Jag har 3 olika liggdelar till den redan Och 3 olika sittdelar sen... och för att inte tala om sufletter både såna jag har nu och såna som jag har på gång. Jag gillar att sy, och har en del tyger som ska förvandlas till sufflor Som sagt... man kan inte ha för många klädslar, det är ju som att man får en ny vagn för varje klädsel.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare