Inlägg från: Mille11 |Visa alla inlägg
  • Mille11

"anonyma" vagnmissbrukare

Hej alla vagngalningar! :)

Jag behöver tips!
    Har en Babytravel Rio som extravagn/shoppingvagn som jag är supernöjd med! MEN den kommer med största sannolikhet inte funka så bra i vinter. Vi bor ganska lantligt och senaste åren har det vart mycket snö, samt att vi gärna promenerar i skogen. Jag har även en crescent comfort som vi ska sälja då vi är trötta på den.
    Jag letar alltså efter en SITTVAGN som är ganska rejäl och klarar de flesta terränger. Framåt/bakåtvänd spelar mindre roll.
    Har tittat på Emmaljunga Scooter, men den känns trång? Med åkpåse och allt får nog inte min lilla klump så bra utrymme. I butiken rekommenderade hon Babytravel Amsterdam. Vad tror ni om det? Lufthjul är ju ett plus och den är ju rymlig samtidigt som den blir liten ihopfälld. Är den bra i terräng eller hur är det?
    Budgeten ligger väl runt 4000:- men gärna under. Vill däremot inte köpa nåt "skräp".

Så för att sammanfatta: Bra terrängvagn med bra gung, gärna liten ihopfälld. Ganska rymlig för barnet så man får plats med åkpåse, overall osv... Han är 8 mån nu och jag vill helst kunna ha vagnen ett bra tag.

Så... Kom igen och tipsa! :)

• Mille11

Ja, jag såg en äldre på stan igår och den var inte ett dugg lik den nya. Grejen är att jag köper helst av allt en ny vagn, plus att här på landet finns det inte så stort utbud av beggade vagnar... :(

• Mille11

Uliise: Kollade happy men den känns alldeles för stor.
    Vart köper man kronan då? Jag vill ju gärna provköra lite o så.

Den vagnen vi har är köpt på nätet o den har krånglat massa o det har vart skitjobbigt att den inte vart köpt i butik...

• Mille11

JaneDoe10: Har samma vagn som du! Har bara vart strul med min så nu ska jag sälja den! :(

MaammaL: Classic Sporten tyckte jag var alldeles för stor.
    Kronan ser väl sådär ut tycker jag, men svårt att bilda nån uppfattning bara på bild ju.
    Min tanke är ju att jag inte ska byta vagn fler gånger så då vill jag ju gärna provköra innan så jag slipper byta igen liksom..

• Mille11

MaammaL: Teutonia junior?
    Tänkte också kolla blocket men finns inte en enda i hela länet så det verkar kört.

• Mille11

MaammaL: Det finns två kronan duo i "angränsande län" så det ser hopplöst ut.

Nej Teutonian var ju inte så kul...

• Mille11

Uliise: Jag såg den när jag var inne, men kollade inte så noga..

Men är det ingen som har åsikter om Babytravel Amsterdam??

• Mille11

MaammaL: Vi har ju inte köpt nån UJ ännu.. :)
    Vi har ju bara crescenten och det är den vi ska ha nåt annat istället för...

• Mille11

MaammaL: Vi kommer inte få nån ny vagn för crescenten så Rion köpte jag.
    Men behöver ju då en mer allroundvagn att komplettera med.. Vill väl helst ha en UJ men den är ju lite dyr.. :(

• Mille11

Jag har ju aldrig haft 3 hjul å vintern så jag vet ju inte.. Grejen är att jag inte riktigt gillar nån av de med 4 hjul jag tittat på... Gillade iofs sitsen o allt i city crossen men den verkade väldigt tung och inte så mycket gung i... Sen är ju dom så himla dyra..

• Mille11

Alltså jag testade ju cc i butiken och med liggdelen var det jättemycket gung och med sittdelen typ inget alls. hon sa att det var för att sittdelen var tyngre.

Classicen såg ju superstor ut..

• Mille11

Hallå igen!
    Idag har jag haft med mig mannen o kollat vagnar och vi är faktiskt inne på BT Amsterdam båda två.
    Kan ki inte ösa på med lite + och - om den..? :)

• Mille11

MaammaL: Bra!
    Ja jag har läst det där också. Men förutom vindskyddet så ser inte jag de andra som så stora nackdelar. Eller mer att fördelarna väger över mer..

• Mille11

MaammaL: Ja alla är ju så olika, så det är därför jag undrar om fler har den vagnen.. Finns inte jättemycket om den vad jag kan hitta, men ändå ser jag ju folk dagligen som har den..

• Mille11

Engagerad: Är du nöjd med den? Funderar på en singel men hittar inte så mycket åsikter om den...

• Mille11

Engagerad: ja men det låter ju bra! :) Tror inte det är så mycket skillnad...

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare