Inlägg från: Genuin |Visa alla inlägg
  • Genuin

"anonyma" vagnmissbrukare

JaneDoe10 skrev 2011-10-02 21:23:12 följande:
    Hej! Tänkte höra med er i denna tråden om jag kan få ta del av er expertis! Jag har en sexmånaders tjej som sover väldigt mycket i vagn. Tyvärr har jag köpt en riktigt skitvagn till henne upptäckte jag när det var dags för sittdelen. Liggdelen var fin och bra. (Crescent comfort duo). Nu är jag på jakt på blocket efter en ny vagn, en som är rymlig! Vilka vagnar bör jag hålla utkik efter?

Supertacksam för svar!{#emotions_dlg.flower}
    Här är en riktig vagnsmissbrukare så borde väl hålla till lite mer i den här tråden ;)

Köpte min 16e vagn idag, har två barn :) (tror inte jag glömt någon av vagnarna, har sålt 4 av dem (Maclaren quest sport, MacLaren Techno XT, Kronan ligg o sitt, ORA dubbelvagn), gett bort en till välgörenhet (Bebecar) och en gick sönder(Snoopy sulky), har kvar 5 brio (1 Happy,1 Duette, 1 Sitty, 1 Race (köpt idag), 1 retro), 2 bugaboo (Cam o Bee), 1 kronan sulky, 1 maclaren Quest sport, 1 babytravel dubbelvagn,)

Jag måste slå ett slag för Brio Happy, med lufthjul, bästa vagnen någonsin! Den kommer inte att säljas när jag säljer av mina andra vagnar :)
  • Genuin

Glömde säga, teleskopchassi till Happyn är bäst, mycket stadigare att bumpa nerför trappor än knäledschassi...

• Genuin
    JaneDoe10 skrev 2011-10-08 19:56:19 följande:
    Okej! Jag letar fortfarande vagn och det står mellan Emmaljunga och brio. Men jag gillar på nått sätt brio kombi bättre utseendemässigt. Den känns som "jag" på nått vis. Är dom verkligen så himla dåliga?
    Jag har haft ett antal Brio och tycker att de är toppen. Brio Happy är den bästa vagnen jag har! Har själv aldrig haft en Emmaljunga dock då jag inte tycker om dem utseendemässigt, Jag har/haft 16 andra vagnar hittills så har iaf lite att jämföra med.
  • Genuin
    JaneDoe10 skrev 2011-10-09 21:38:00 följande:
    Vad tycker ni om Teutonia?
    Har inte haft någon Teutonia. Jag var lite förtjust i Teutonia Fun (tror jag den hette), men jag tyckte att den var tung, man tror den ska vara lättare när den är relativt liten. Jag tyckte också att den kändes väldigt stum att köra.  Jag fördrar vagnar med bra balans som nästan kör av sig själva, ogillar skarpt tunga svårkörda vagnar som är jobbiga att ta sig upp och ner för trottoarkanter med, ett litet lätt tryck för att få upp framhjulen över trottoarkanter är vad man vill ha - som Brio Happy Glad

Men det är något som är viktigt för mig, andra har kanske andra prioriteringar.
  • Genuin
    nouvellen skrev 2011-10-16 09:57:48 följande:
    Hej!
    Det här verkar vara en bra tråd att ställa en fråga i!

Har en Nitro City som jag tycker är jättebra med det justerbara handtaget och de svängbara hjulen. Relativt låg vikt (ca 12 kg med sittdelen tror jag) MEN jag skulle vilja ha tag på en lättviktssulky med ovanstående egenskaper. Jag har sökt med ljus och lykta men hittar inte den perfekta sulkyn! Hade gärna köpt en Baby Jogger Mini om det inte varit för att den INTE har justerbart handtag. Jag är bara 158 cm lång (kort!) och vagnar som inte har justerbart handtag blir för höga för mig.

Någon som har ett bra tips?
    Bugaboo Bee? Har allt du efterfrågar verkar det som, dessutom vändbar sittdel Cool
  • Genuin
    Playing the angel skrev 2011-10-23 00:07:37 följande:

Skapade nyss en egen tråd, men lägger in min ts här också för ni om någon borde ju kunna hjälpa mig

Vår barnvagnshistoria är verkligen lång och på gränsen till pinsam, men jag känner nu igen (tyvärr) att det är dags för byte. Behöver verkligen era tips och erfarenheter.
    ...

Vad sägs om en Babytravel Amsterdam? Jag har en Babytravel Dublin (bland mina 14+ vagnar ;) och jag måste säga att den är otroligt rymlig. Använder den ibland fortfarande på extremt långa promenader och min son på 5.5 får gott och väl plats i den (om han blir trött och vill vila lite). Den är också extremt lättkörd.

Nu vet jag inte hur singelvagnen är men de brukar ju vara större än dubbelvagnar per barn.
  • Genuin
    Mille11 skrev 2011-10-24 21:36:47 följande:
    Engagerad: Är du nöjd med den? Funderar på en singel men hittar inte så mycket åsikter om den...
    Jag är jättenöjd med den. Så lättkörd, rymlig, stabil, enkel att låsa framhjulen, helt suverän. MEN jag har aldrig ens sett singelvagnen så om det är skillnader mellan dem vet jag inte hur de påverkar.

Jag köpte min 18e (eller ngt sådant) vagn för ett par veckor sedan så har gått igenom en del :) Det här är tredje dubbelvagnen...
  • Genuin

Jag tror att du behöver två vagnar, en tillo grus och skog och en i stan. Jag skulle satsa på en Brio Happy till skog och mark och Bugaboo Bee till stan :)

• Genuin
    imsel skrev 2013-05-10 23:56:14 följande:
    Nu håller jag på å glor vagnar halva dagarna igen Skäms

Ja, våran son är precis fyllda 4 år, och väger ca 18kg, men vagn behöver vi.
    Så lite tips från er tar jag gärna emot Glad

Vi har inte bil/körkort.
    Så vi promenerar mest, och åker buss. Får skjuts ibland.
    Samt att sonen fortfarande behöver sova en stund på dagen. (oftast bara 15-30min)

Vi har ju en Kronan sulky som vi alla älskar. (och en spin men den kändes inte lika smidig när han väger så mycket, och att vi inte orkar med att skorna fastnar när han ska i och ur vagnen. Så den ska vi sälja)
    Men det vore skönt med nån annan, smidigare och lättare vagn.

Helst en som man kan bära ibland. Så man slipper vänta på nästa buss om det redan är fullt med vagnar i bussen.
    Men det verkar inte finnas så mycket att välja bland om barnet väger mer än 15 kg..
    (Om man dessutom vill ha en lätt vagn)

(jag länkar till recensioner av vagnarna i barnvagnsbloggen)
    Har dock kollat på tex Babyzen yoyo , Quinny yezz
    Men de har båda en maxvikt på 15kg, och yoyo har väldigt kort ryggstöd (hittar dock ingenstans mått!) och yezz har ingen varukorg.

Sen har jag även kollat på bla Babyjogger city mini 3 hjul/ 4 hjul / GT, de väger något kg mindre än våran kronan, men de blir ungeför lika stora ihopfällda, men de har högre maxvikt.

Finns det ingen bra lätt vagn som klarar mer än 15 kg, som inte är för dyr?
    (Har kollat bugaboo bee+, men den är för dyr, och det finns inga såna beg. här)      
    Vet att du skrev att Bugaboo Bee är för dyr, men det är den ultimata vagnen, tål hur mycket som helst. Vi brukade köra bägge två i den när vi är på semester.. plus att jag har suttit i den på tex fotbollsträningar etc. Kanske du kan köpa en på blocket och få den skickad till er? Min nu 7-åring satt i den nyligen när vi var på semester, inte ens särskilt tung att köra (vi hade med vagnen till lillasyster innan alla börjar undra...)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare