• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • imsel
    Uliise skrev 2011-09-01 18:02:56 följande:
    Imsel: Jag är såå nära att köpa en kronan sulky men tvekar pga längden på sittdelen, det är aldrig något som stört dig eller din son?

Nej inte alls. Jag tror hans huvud slutar precis där ryggstödet slutar, han är 2,5 år.
    Det bästa med kronan är att den har luftdäck, annars hade jag säkert lika gärna kunnat ha en scooter, för visst var den längre i ryggen?
    Så om du inte väldigt gärna vill ha luft/gummidäck så kan du ju köpa en scooter ist.
    Jag bara hatar såna plastdäck på snön.. och jag bor långt uppe i norr så det är snö halva året här.

Fast hur många cm skiljer det i ryggen på kronan vs scootern?     
    april 09 kom min bebbe
  • Lindadjo
    stor grön drake skrev 2011-09-01 21:29:38 följande:
    VArt kan man få tag på det?
    Seriöst, jag har en unge med lite udda proportioner, och vi (jag och mamma) skulle gärna sy ytterkläder själva, men det finns inget här att täta sömmar med. Ibland blir man förvånad att sybutiken har vliseline nästan... de sattsar mer och mer på inredning, kläd-tygerna minskar varje år och priserna är hutlösa, billigare att köpa (och då menar jag märkeskläder typ Tutta, Esprit m.m.)

På vgnfronten är jag helt tillfredställd just nu. Eller... skulle gärna ha en annan färg på edgen, men det har jag velat hela tiden, svart/silver är lite för tråkigt för min smak, pro Forresten och framför allt apple/gray är de jag vurmar mest för. Men här går ju en edge från 2007 (använd av två barn) för 4000 utan att någon blinkar, de slåss typ om den... Sjukt, helt sjukt!
    Du kan tex beställa det från stoff och stil. http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode.aspx?group_id=5760&articleid=24124
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Höll på att köpa en Happy pink ozone men de hann sälja den innan jag kom och tittade på den. Kanske var lika bra det så nu får ajg behålla min vita nitro!

Hur många här har en ozone? Gillar ni den?

• Tröttimössan

Igår kunde jag inte låta bli att köpa en Teutonia Toni för 400:- i jättebra skick  Har dock inga barn än men de kommer Tungan ute

• JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-02 16:41:47 följande:
    Höll på att köpa en Happy pink ozone men de hann sälja den innan jag kom och tittade på den. Kanske var lika bra det så nu får ajg behålla min vita nitro!

gillar min =) dock blir det varmare i dom än andra vagnar=) vid ryggen men det är ju på både gott och ont..ska antagligen byta min happy pink mot en nitro just för att ljusa färger blir så lätt smutsiga
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    JwJw skrev 2011-09-02 17:42:50 följande:
    gillar min =) dock blir det varmare i dom än andra vagnar=) vid ryggen men det är ju på både gott och ont..ska antagligen byta min happy pink mot en nitro just för att ljusa färger blir så lätt smutsiga
    Hur har din happy blivit vid fotstödet? För det går väl inte att vända på tyget där? Varför vill du byta till nitro från ozone då?
  • MammaaL

Hej ni som köpter vagnar hej vilt, tycker ni 5000 kr är mycket för en emmaljunga city cross 2011, som är inköpt i maj 2011 inkl åkpåse och skötväska???

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Ngn som vet vad tyget till en nitro kostar? Skulle vilja ha en en Happy pink. Köper jag bara tyg så får jag ju ha kvar min vita också

• MammaaL
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-02 18:14:59 följande:
    Ngn som vet vad tyget till en nitro kostar? Skulle vilja ha en en Happy pink. Köper jag bara tyg så får jag ju ha kvar min vita också

Ring till dom och fråga ;)
  • jobbel
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-02 16:41:47 följande:

Jag gillar också min :)  Tycker den har allt som jag vill ha (just nu iaf)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare