Inlägg från: RoseMj |Visa alla inlägg
  • RoseMj

"anonyma" vagnmissbrukare

Vi har en Nitro-09 som vi är nöjda med. Det är vagn nr.8 vagnstallet :D Lite krångligt att komma åt varukorgen är det och jag hade önskat att den hade "svängbart" styre så det gick att svänga över det så man har de stora hjulen fram när det är mkt snö som Teutonia har på en av sina vagnar med svängbara framhjul.
    Sufletten är bra mkt bättre än på Brios och ett plus att ha myggnätet i sufletten. För att nämna Teutonia igen så gillar jag deras suflett som vi hade på Timmy där det gick att ta av bakre delen av sufletten och bara ha myggnätet som satt innnaför. Bra när det är varmt ute.
    En kompis köpte en ny Nitro årsmodell 2010 och den har varit in på service ett antal gånger för att bromsen krånglat.
    Senaste och troligen sista vrålåket här blev en beg. Brio sitty-08. Svart och jättefin mörkare rosa. Har inte använt den så mkt men det är slagsmål om den om vem som ska åka. Jäkligt krånglig att fälla ihop, enkel konstruktion men hårt att trycka in den där metallgrejen som lossar på spärren. Sist slängde jag in vagnen som den var i bilen... :S

• RoseMj
    Mamman02 skrev 2011-06-22 12:28:29 följande:

Väntar mitt 3:e barn, och har inget kvar sen de två andra...
    Vill helst ha en ny vagn, för att vara säker på att chassit inte är skadat.
    Men vilken??
    Har en budget på max 6000 kr, vill nog helst ha en duovagn.

Förslag? Har funderat lite på Kronans, men velar hela tiden.

Behöver du använda en åkbräda till något av syskonen så tycker jag absolut du ska ha en vagn med svängbara framhjul. Så mkt smidigare. Jag röstar nog för en vagn med rejäla svängbara oavsett förressten... :D
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare