• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma
    aprilbebis skrev 2011-04-09 11:03:12 följande:
    så tänker jag också, jag använder mest vagnen vid hämtning på dagis och då går vi bara på lugna småvägar i villaområden. Oftast så hänger det dessutom väskor på sidan så han ser inte mycket alls.
    Det händer att mina ben tar i syskonsitsen men jag har hängt en åkpåse över nu som sticker ut lite extra, vet inte om det är därför. Åkpåsen gör iallafall att det blir mjukt, både för mina ben och för lillebror (tror inte han känner nått faktiskt).
    Önskar dock att jag hade fått min nya vagn idag, storebror är hos farmor och det känns inge bra att gå ut med bara lillebror i P&T även om han ligger ner i huvudsitsen och bara ser mig.... Jag är aldrig nöjd men vagnarna :)
    haha inte jag heller - min man blir galen på mig. Vi har en emmaljunga edge nu, begagnad som jag eg är nöjd med men hjulen "hoppar ur led" hela tiden (vänster hjul hoppar ur staget eller vad man ska säga) o sen har vi ju en retropärla men den är inte vidare smidig att slänga in i bilen direkt ;)
  • lilla sandra

För några månader sen hade jag "bara" buggan.
    Nu står det plötsligt en teutonia *nånting* o en PT OXÅ utanför dörren.... Vad hände?

• neele

Är det bara jag som inbillar mig, eller är det faktiskt så att sitsen är lägre på vissa Bugaboovagnar än andra? Tänker på Cameleon, gecko och frog... När jag ser vissa på stan slår det mig att det ser ut som att barnet nästan åker på marken (har även sett det på vissa liggdelar)... Är det nån monteringsgrej? (Eller mina ögon)
    "Måste" ju veta eftersom det kliar i fingrarna att beställa hem en cameleon Frågan är vad mannen kommer tycka...

• stor grön drake

Nu står bara en vagn i garagen (emma paraplyvagnen som är underbar på grusvägar men ett satskap på trottoar och i köpcenter) samt två i vagnrummet (emmaljunga edge och softy) och av dem ska ena (edgen) flytta hem till farmor och farfar när maken kommer hem nästa vecka. Då har vi bara två, och paraplyt hör egentligen till båten. Och om vi mot förmodan behöver m"mer" vagn kan vi alltid ta hem edgen som står på dagis... återstår bara att bära upp den av våra två edge liggdelar som är i garaget, occh jet sitsen, till vinden...

vaddå mycket vagnar (orsaken till minskningen i garaget är att trekkon flyttat till mormor, sonen är mycket borta när pappan är på sjön)
  • neele
    http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.ennen-classics.de/images/product_images/thumbnail_images/puppenwagen_antik.jpg&imgrefurl=http://www.ennen-classics.de/puppenwagen/&usg=__kisfY3jJhc5Gc-nohSlL86jWfok=&h=97&w=100&sz=4&hl=de&start=202&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=ZrXVNUn29msNHM:&tbnh=80&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dpuppenwagen%2Bretro%26start%3D200%26um%3D1%26hl%3Dde%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbm%3Disch&ei=Y_OhTZ65EY_5sgau_rCqBA

En sånhär retrodockvagn såg jag på lekplatsen idag!!! Tycker den är jättevacker! Jag själv skulle nog använda den bland prydnadssakerna och inte vid sandlådan, särskilt när man ser priset också.
  • neele

Oj vilken lång länk... Lägger in en bild på den istället

• Tozzis

Jisses! Finns det en tråd för mig? Jag trodde jag var ensam! Vi har tre vagnar nu fast lillen är fyra....vår Emmaljunga citycross är nästan oanvänd då den har blivit utbytt del efter del..ett rikitgt måndagsexemplar..en paraplyvagn och en grönblå vagn med liggläge och ordentlig korg...det finns fortfarande situationer då vagn behövs även om det inte är dagligen längre. EN vagn har vi sålt men jag skulle kunnat skaffa fler om jag hade fått för mig själv ;)!

• Alexis mamma
    Sundri skrev 2011-04-10 20:08:25 följande:
    Följer denna tråden lite ibland och tänkte på Alexis mamma när jag såg denna även om den inte har suflett och är svart www.blocket.se/vastmanland/Unika_barnvagnar_3...
    Wow vilken härlig! Skulled dock inte använda den till vardags tror jag men den skulle göra sig fint i sovrummet eller vardagsrummet fylld med gamla nallar eller en docka :)
  • Boudicea

Vi har en Emmaljunga Citycross, en brio sulky, en mountainbuggy duo och nu även en Chariot. Kul att se att det finns fler än jag som har dille på vagnar :)

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare