• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-04-25 21:59:30 följande:
    om han satt bra i båda och avr nöjd hade jag tagit Bj eliten, de har helt fantastisk suflett, samt högre viktgräns (dvs längre användingstid) än många vagnar.
    Är rejält sugen på den själv, men just den har vi inget "behov av" annat än just "jag vill ha" vi har ju en trekko, även den trehjulig, inte lika bra suflett, men den är istället vändbar (sufletten alltså) så vagnen går att använda som liggvagn samt att den blev grymt liten i vår förra bild där den passade perfekt längs ena sidan.
    oj o jag som tycker den ser så stor ut, trekkon. Jo, vi hittade en till riktigt bra pris idag men måste vänta lite just nu. Men vet du om det går att ha ståbräda till? Det är en förutsättningom det ska funka annars får det bli p&t med syskonsits, fast jag tyckte bj var lättare att fälla ihop och allmänt smidigare o dessytom massa fack o bättre suflett m tanke på att han kommer vara framåtvänd oxå

• Alexis mamma

men eliten kan väl knappast ha högre viktgräns än p& t eftersom maxvikten för syskonsitsen på p&t är 20 kg och den totala maxvikten på bj 22,5 kg? 

• stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-04-25 22:22:09 följande:
    men eliten kan väl knappast ha högre viktgräns än p& t eftersom maxvikten för syskonsitsen på p&t är 20 kg och den totala maxvikten på bj 22,5 kg? 
    men det är ju för syskonsittsen det. tittar du på en dubbel BJ (vilket är vad du måste jämföra med om du ska göra på det viset) är ju givetvis maxvikten högre.
    Vet ej om ståbrädan, finns det ingen info om sånt på deras egen hemsida?
  • Uliise
    neele skrev 2011-04-25 16:04:41 följande:
    uliise, vart ska du öppna barnvagnsmuseum? Såg att du är från värmland, så om du öppnar i Karlstad så kommer jag komma förbi i sommar!
    Haha, nej jag ska då inte öppna museum, det är "jag af" som ska det, hon bor på Gotland! Här kan du läsa mer om det www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html
    Majken 100421
  • neele
    Uliise skrev 2011-04-25 22:35:15 följande:
    Haha, nej jag ska då inte öppna museum, det är "jag af" som ska det, hon bor på Gotland! Här kan du läsa mer om det www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html
    Åhh, jag läste nog lite snabbt!!  Fast det var ändå lite synd att det inte är i Värmland, Gotland är lite långt bort
  • Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-04-25 22:26:03 följande:
    men det är ju för syskonsittsen det. tittar du på en dubbel BJ (vilket är vad du måste jämföra med om du ska göra på det viset) är ju givetvis maxvikten högre.
    Vet ej om ståbrädan, finns det ingen info om sånt på deras egen hemsida?
    nä det står inget om det på hemsidan, finns inte som tillbehör heller. Nja, alltså det fanns ju en syskonsits till elite single oxå, iaf så satt det en på en elite i affären där vi var o kollade..på hemsidan står att den har en viktkapacitet på hela 34 kg?? det kan väl inte stämma för single eller? vi har väl i princip fastnat för bj men isf måste det funka att ha ståbräda på den eller kanske funkar uj's freerider va tror ni?
  • neele

Nu har jag hittat second hand affären som även har några retrovagnar (även andra vagnar också)!! Skrattande

"Dornröschen Second Hand" heter den! Och skulle ni ha vägarna förbi Berlin så ligger den efter Schönhauser Allee (en ganska stor gata).

• stor grön drake
    neele skrev 2011-05-04 17:56:11 följande:
    Nu har jag hittat second hand affären som även har några retrovagnar (även andra vagnar också)!! Skrattande

"Dornröschen Second Hand" heter den! Och skulle ni ha vägarna förbi Berlin så ligger den efter Schönhauser Allee (en ganska stor gata).
  • Alexis mamma

Teutonia prestige...

Nån som tycker ngt om den? Positivt/negativt? Vi måste verkligen köpa en ny vagn snart, lillkillen är 9 månader o vi e nu nere på bj city elite, p&t eller teutonia prestige. Vill ha en smidig vagn som är lätt att lyfta in i bilen, lätt att köra men har rejäla och gärna punkteringsfria hjul. Lilleman verkar inte bry sig nämnvärt om han sitter bakåt eller framåt men jag tycker själv att det kan vara skönt att ha honom emot mig. Vagnen måste också fungera med ståbräda och det gör väl inte p& t? Fast då finns ju syskonsitsen iofs...O då känns det ju oxå kul om bebis e vänd mot mig så att han kan "prata" med storasyster...annars satt han jättebra i bj:n...men nu såg jag att prestige hade vändbart handtag, fullt liggläge och lättviktschassi...kan vara ngt då? Ävcen om jag eg tycker att teutonias hjul är gräsligt fula,,, 

• t0va

Nu hittade jag en emmaljunga softy från 2000, jättefint chassi och klädsel men slitna hjul. Letar efter andra hjul och sen ska jag klä om klädseln. Sonen satt så mycket bättre i den än i de nya sulkysarna vi provade i affären. Sambon muttrade något om 1 leksak in 5 ut... jag sa något om att det ju var bra att jag lämnade en barnstol till svärmor att ha när vi är där. Att vi nu fick lite mer plats men han tyckte att jag ju släptat hem en vagn istället... 

Fast jag hittade en barstol vid stora vägen som jag plockade med, den såg ut att ha trillat från en bil... Sambon blir galen på alla fynd, nästa mål är nog en EL scooter tror jag.  

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare