Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • stor grön drake

vad trevligt att fler än jag surfar vagnporr Solig

och jag vet mycket väl att södra sverige har ett jädra överflöd av vagnar i nyskick för priser som man kbnappt får en rosthög för här *tjurar*

Min knarkarbana började i mitt förra liv, där vi ca 1 helg i månaden hade ett extra barn i familjen. När det planerades bebis måste vi söka vagn som funkade som syskonvagn, men även som singel. Detta var innan P&T osv hittade hit i någon större utsträckning. Föll pladask  för Quinny 4XL plus/tandem (den hette olika i olika länder) och såldes givetvis inte norr om Polen.
    Hade faktiskt en deal på gång med en kille som skulle bila ner med sin fästmö om att de skulle köpa en åt mig, när förhållandet sprack. Men jag blir fortfarande svag i knäna när jag bildgooglar den och det kommit nya bilder... Detta är verkligen min ultimata vagn om man har 2 år mellan...

• stor grön drake

Jag gillar iof de nya med, fast på ett annat vis. blir inte knäsvag av dem, utan ser det praktiska i att i en sån hade sonen accepterat liggdel längre, för han vägrade efter att ha åkt extravagnen i några veckor (pga att den var framme, för jag sydde tillbehör) och den har fönster i huvudhöjd när man använder den som liggvagn.

• stor grön drake

jag söker en Ora sulky till sommaren, liknar sitty/softy, men bred som en scooter i sittdelen, men väldigt hög över benen Eller kanske en scooter av gamla modellen. Eller kanske sälja 3hjulingen, fast den var underbar  när sonen var mini. eller....

Jag gillar rejäla vagnar med 4  fasta hjul, men har inget emot 3hjulingar heller, de är väldigt praktiska  ibland. 

• stor grön drake

om begagnat är ett alternativ så har de äldre emmaljunga softy/scooter viktgräns på typ 25 kilo om jag inte är felinformerad.

Vet att babyjogger city mini har gräns 22,5kilo

Viktgränserna är satta som de är för att de som testar har en storlek på docka, 15 kilo. Innan testades inte med eu-normer, så då fick de testa med hur tunga dockor de ville.

• stor grön drake
    yodi skrev 2011-02-12 14:33:57 följande:
    har en city jet som börjar bli sliten och funderar på att skaffa en annan vagn med swirwel hjul.

jag luta lite åt  nitro city eller ozone city (emmaljunga) men är även nyfiken på några av teutonas modeller.

är det någon här som har provat  båda märkena och har lust att dela med sig av lite åsikter och erfarenheter?
    Om du inte tänker kränga iväg city jetten kan du köpa en Nitro och behålla het sittdelen, den passar, så får du både ozone och nitro

Kliade i vagnfingrarna igår när jag såg en EL softy (tror jag) för 200kr. MEN hjulen var bedrövliga, så jag ska fundera. Slitet tyg gör inget, jag kan sy nytt, men jsut hjulen... de är attans dyra nya
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare