Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

yodi skrev 2011-02-13 21:14:31 följande:
    det är just sitdelen som behövs en ny, chassit är ok men sittdelen börjar krångla
    Ah. Då skulle jag ta en ozone, för vanliga sittdelarna kommer det upp på blocket lite nu och då, efter att folk kört sönder chassina de har sina olika för och nackdelar båda sittsarna.
  • stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-02-15 21:40:38 följande:
    fler som köpt o sålt vagnar "bara" för att tjäna en hacka på det, eller har alla använt sina vagnar? Jag har köpt en del på ebay i tyskland, en del har jag använt ett tag, en del har jag sålt direkt... även köpt en scooter o fixat ill o sålt, fast jag var bra sugen på att behålla den till lilleman när den blev så fin :) Men jag ska kolla in en kronan ist när d blir dags :)
    Hittills har alla utom en vagn använts (och 5 är fortfarande i användning....) och det var en paraplyvagn som vi skulle ha i båden som jag köpte begagnat. Testade sonen i den vid köpet, allt gick bra, köpte. Kom hem, fällde upp den och skulle kolla om den kunde "pimpas" eller så, sonen provligger och upptäckte att knäbygeln rörde sig om amn sparkade den... Han sparkade så att vagnen nästan fällde ihop sig (framhjulen blev hälften närmare varan och sätet blev som en V-formad ruschkana) så den sålde jag nästa dag för samma pris, till en mormor vars barnbarn var på väg och de just hade ringt och sagt att de glömt vagnen
  • stor grön drake
    Tröttimössan skrev 2011-02-16 15:18:40 följande:
    MEN inga barn än :-S Fick mf igen i söndags... Jobbar vidare på bäbisverkstaden medans jag rår om min lilla vagnpark. Älskar barnvagnar!!!! {#emotions_dlg.flower}

Kul att läsa om era "laster"
    Nejmen usch vad jobbigt! Hoppas en ny bebis flyttar in permanent (eller 9 månader iallafall) snart!

Välkommen till tråden!
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-20 15:52:42 följande:
    Wintear: En till dansk, en Emmaljunga Big Star Supreme:

åååå Hjärta
    skulle vara -så- häftigt att se den fottad med en edge med classic chassi och en CC med city korg och helst då alla i samma färg (känner hur "nörd-varnings" lampan ovanför huvudet tänds)
  • stor grön drake
    Princepesa skrev 2011-02-20 22:23:53 följande:
    Alltså nu måste jag få till det med fotona. Maken har semester i veckan så då borde det bli tid att....
    Jag satte Nitro sittdelen på Big star-chassit - Superläckert! Dessa stor hjul till sittdelen... Bara så fint!!
    Vi är jättenöjda med vår Big Star, som är svart och inte riktigt lika fin som den Uliise visar. 
    Åh, du har inte möjlighet att få till citykorg, edge och big star på rad Flört *flörtar vilt* Flört

Jag har faktiskt lyckats övertyga mannen att jag ska få köpa en big supreme/star när vi far till skåne, om det ligger någon på blocket då just för att vi har använt våra liggdelar (ja, jag har ju två edge...) långt efter att vi bytte till sittdel, den ena hade vi liggdel på tills sonen verkligen inte fick plats mer (79lång på 1 års kontrollen, 83 vid 15 månader)
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-02-27 12:06:41 följande:

Åh vad kul med en sånhär tråd! Jag spanar barnvagnar varje gång jag är utomhus och tillbringar en hel del tid på ebay och blocket, hehe. Trodde jag var ensam om det  

Vi är ännu fler i verkligheten, hit kommer bara de som kommit så långt att de kan ställa sig upp framför gruppen och säga "hej, jag heter Ninna och jag är vagnmissbrukare..."
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-07 15:40:15 följande:

IIIIH, nu funkar det! bilden va för stor innan :P Va tycks ? Emmaljungas edge liggdel på CC chassi :P
    gah! vill ha din vagnfärg! den är sååå snygg!
  • stor grön drake

Jag har en trekko ... oxå...

Trekkon är väldigt stötig i dämpningen när den är ny, men våran är använd ett år, och då väldigt sällan, och ahr blivit mycket mjukare. Jag föredrog  den när sonen var liten, vi använde medföljande åkpåsen och en kudde så passade den perfekt som liggvagn. Till sommaren när påsen blev för varm sydde jag lite tillbehör

sover sött i trygghet från vind och solpimpad och klar
    Hemmasydda sommarsettet

graco trekko soom liggvagn med åkpåsegraco trekko som liggvagn med vanligt regnskydd runt
    Med åkpåse, samt ett vanligt regnskydd för att täcka in de väldigt öppna ställena (vi hade det när det blåste mycket, orginalet var så bökigt att ha med)

Trekkon är inte en liten vagn, den är -väldigt- bred, och lång. Både längd och bredd är större än emmaljunga Edge. Oss gjorde det inget, vi har edgen och är vana
    Den känns lite "plastig", speciellt sufletten, men den är samtidigt fantastisk när man kan vända över hela sufletten. Varukorgen är ENORM! och hänger högt upp så den inte släpar i mark, men man kan fälla ner den så den är lätt att komma åt.
    den känns lite "raklig" i jämförelse med emmaljungan, vet inte hur andra vagnar känns.
    den är helt bekväm att köra och kommer fram överallt utomhus, i vilken teräng som helst. Stock, sten, snövallar, bring it on

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare