Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

t0va skrev 2011-11-10 23:14:30 följande:
    Vi kommer behålla nitron så då kan jag växla mellan 4 fasta och 2 svängbara, fast en nitro med lufthjul skulle vara häftigt. :)
    jag hittade 2st emmaljunga lufthjul på secondhand butiken, och bara -måste- pröva om de passade på nitron, men de fastnade inte. Dumma emmaljunga som gör olika hjulsystem...
  • stor grön drake
    imsel skrev 2011-11-12 18:59:16 följande:
    Fast jag tycker att kronan kunde gjort så man kan pumpa däcken med vanlig cykelpump!
    Jag får antingen låna kompisens kronanpump eller promenera till OKq8 med punka och pumpa..

Skulle beställa pump när jag beställde nya innerslangar, men då var den givetvis slut.
    Samma nu när vi hade ganska gott om pengar, då var den också slut.
    Frakten är ju så hila dyr om man bara ska ha nåt billigt.     
    är det bilventil? är ju standard på barnvagnar numera, sånna pumpar kan köpas på vilken mack/cykel/sortbutik som helst. tror vår kostade 30kr...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-11-13 09:19:29 följande:
    japp, men det är så trångt vid ventilen den står inte ut utan pekar rakt upp så man måste ha en med ett litet munstycke eller med mjuk spets. Jag stannade på en mack påväg hem när vi hade köpt vagnen för att pumpa. Testade sen när jag kom hem men det gick inte med våra pumpar. 

Men här finns en som borde fungera www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164... tänkte åka och köpa vajerlås och sätta på vagnen, kan se om pumpen kan passa också. 
    det var ju dumt. iof var inte edgen lätt att pumpa mellan ekrarna, men det gick. och nu kör vi opumpat för pumpen gick sönder och jag glömmer hela tiden köpa ny
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-11-13 11:19:43 följande:
    ha, ha... ja så kan man ju också göra, fast jag måste nog ha en pump på vagnen, jag får allergiska utslag när jag ser folk med lufthjul där man inte har luft i. Samma med cyklar, varför ens försöka ta sig fram. Eller alla äldre som har rullstolar där det inte finns luft i så gnälls det om att det är svårt att knuffa. 

Förra våren kliade det i fingrarna, jag var så sugen på att sätta mig på gården här utanför med pumpen och pumpa ungarnas cyklar.

Vinterhjulen tror jag det går att pumpa med vanlig pump men de små sulkyhjulen är trångt, var lite krångligt att bara köra med slangen till bilpumpen.  
    ja, edgen har punkteringsfria/slanglösa däck, så de håller formen endå, jag missar när luften förvinner, men jädrar vad lätt den rullar när man pumpat
    Cykel och rullstol håller jag helt med. Just denna årstid är dock lömsk, luften i däcken "krymper" så fast det var fullt i däcken när man var i cykelrummet...
  • stor grön drake

Välkomna ni nya

Kände mig lite skamsen idag när vagnar kom på tag. det pratades om nej men, varför har man så många vagnar, varför nöjer man sig inte osv innan jag var halvvägs till mina 13 (det är ju otursnummer, borde jag köpa en vagn till bara för att komma ifrån det?) samtidigt som en erkände att hon borde kanske byta för hon gillar ingen av deras vagnar (en kronan duo, och en okänd sulky)

• stor grön drake

Hm, iom att duoS är så nytt är det nog svårt att hitta någon som provkört den ordentligt, men rent generellt gillar jag edge mer än city cross. Den stora liggdelen är ett plus om man har stort barn som gillar att sova i vagn.

• stor grön drake

Hittar du en inte llt för omöjlig säljare går det, men det blir inte billigt. Då betäller du duoS chassit som reservdel, och city cross sittdel som reservdel och liggdel+suflett som reservdel. Alt city korgen supreme. Det går att göra så (jag kommer göra så med nästa barn) men tyvärr finns det återförsäljare som inte vill.

Egget13 skrev 2012-12-03 19:50:49 följande:
    Jag är lite orolig att vagnen ska vara för stor... den är dock smalare än citycrossen, väger lika mkt (sittdelen väger fakiskt mindre) men liggdelen är större.. Jag är 157 cm och pappan till barnet är 174 cm.. Det jag gillar med duo s är punkteringsfria hjulen, svängbara hjul OCH funkar i terräng :) samt känns den väldigt stabil.  skulle dock vilja ha olika färger på sitt resp liggdelen men det går inte ...  

• stor grön drake
    moto skrev 2013-03-17 12:45:17 följande:
    Några tips till mig? Det var länge sedan jag hade barnvagn nu och jag hade några st under tiden vagn behövdes. Vi funderar på syskon och jag som älskar vagnar är redan igång och funderar på vagn! :) jag hatar(!) vagnar med 4 fasta hjul, gillar inte Kronan och EL tex! Vill gärna kunna fästa ett babyskydd på chassit och gärna att sittdelen går att ha mot sig. Tycker om Bugaboo, kanske mest Buffalo då eftersom de små små hjulepå donkey verkar svåra. Men den verkar man inte kunna ha så länge? Till 2-årsåldern eller? Joolz är snygg men varukorg!? Brio smile kanske? Hjälp!

moto skrev 2013-03-17 12:45:17 följande:
    Några tips till mig? Det var länge sedan jag hade barnvagn nu och jag hade några st under tiden vagn behövdes. Vi funderar på syskon och jag som älskar vagnar är redan igång och funderar på vagn! :) jag hatar(!) vagnar med 4 fasta hjul, gillar inte Kronan och EL tex! Vill gärna kunna fästa ett babyskydd på chassit och gärna att sittdelen går att ha mot sig. Tycker om Bugaboo, kanske mest Buffalo då eftersom de små små hjulepå donkey verkar svåra. Men den verkar man inte kunna ha så länge? Till 2-årsåldern eller? Joolz är snygg men varukorg!? Brio smile kanske? Hjälp!

Både kronen, brio och emmaljunga har vagnar med rörliga framhjul. Bugaboo donkey har störst framjul av alla buggor. De flesta vagnar numera har adapter för babyskydd till chassit, men det är då till vissa märken.
  • stor grön drake
    Fanaya skrev 2013-05-11 00:23:31 följande:
    Vad menas med ergonomisk sits? Sitter inte barnen ergonomisk riktigt i övriga vagnar lr vadå?
    En ergonomisk sittdel har en fast position hela tiden, och sedan lutar man hela alltihop för att ändra läge, i en traditionell sittdel ändrar man bara ryggstödet.
  • stor grön drake

Vill man ha stor liggdel är det Emmaljunga, Brio, Kronan som gäller. De är alla relativt smidiga, ev måste man ta bort liggdelen innan man fäller, pga av att den är så stor. Dock väger de en del

Av brio och crescent hade jag valt brio.

• stor grön drake

Nja... Däremot är det en ganska klockren orbit kopia, fast orits korgar fälls ihop mot chassit när de inte används

yodi skrev 2013-06-14 10:09:20 följande:
    det kom jag också att tänka på, att det verkligen känns som att dom har fått inspiration från buggabo den där nya korgen är ju tämligen lik iden med sido korgen till donkey men samtidigt så gillar jag att det kommer finnas lite mer möjligheter att förnya vagnarna. får erkänna att jag blev sugen på super viking tror ni man kan ha en vanlig supreme liggkorg på dom eller måste man ha viking korgarna?   

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare