• neele

"anonyma" vagnmissbrukare

Åh vad kul med en sånhär tråd! Jag spanar barnvagnar varje gång jag är utomhus och tillbringar en hel del tid på ebay och blocket, hehe. Trodde jag var ensam om det

Hemma hos oss finns just nu en EasyWalker Sky, som jag snarast tänker byta ut. Nån som har erfarenhet av Brio Spin eller en Cybex castillo?

Har inte haft så många vagnar som ni andra, men kan i alla fall lägga till Teutonia Fun -09, Teutonia Mistral S -10, Emmaljunga Classic Chrom
    Har dessutom använt Quinny Buzz och Quinny Zapp mycket (båda var de gamla modellerna och användes inte till min dotter).

När än nästa barn kan tänkas komma så ska jag i alla fall ha en Bugaboo Cameleon

• neele
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-06 22:55:54 följande:
    Vad tror ni om att ha EL edge liggdel på ett CC chassi?? Är det "lagligt" ? tyckte d blev snyggt o lätt! :P
    Äh, d går ju inte o ladda upp bild här! :S
    Jag skulle också gärna se en bild på det Det blir absolut snyggt! Vi har ett CC chassi men med en annan sittdel.
  • neele
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-07 14:55:33 följande:
    Bara det att jag kan inte ladda upp bild här i tråden! vet inte varför, nån som vet? har laddat upp bild i annan tråd men d går ej här :(
    Konstigt... Du kan inte lägga in det i ditt galleri då? Skrattande 
  • neele

Hakar på Victorsmamma och lägger ut en bild på min Emmaljunga. Tyvärr hittade jag ingen bättre bild (inte min dotter på bilden). Vagnen är nämligen hos mina föräldrar i Sverige och används väldigt sällan  Provade den här hemma hos oss i Tyskland några månader men jag tyckte den var lite för klumpig att ha här.

• neele
    stor grön drake skrev 2011-03-08 20:24:42 följande:
    Jag har en trekko ... oxå...

Trekkon är väldigt stötig i dämpningen när den är ny, men våran är använd ett år, och då väldigt sällan, och ahr blivit mycket mjukare. Jag föredrog  den när sonen var liten, vi använde medföljande åkpåsen och en kudde så passade den perfekt som liggvagn. Till sommaren när påsen blev för varm sydde jag lite tillbehör

Hemmasydda sommarsettet

Med åkpåse, samt ett vanligt regnskydd för att täcka in de väldigt öppna ställena (vi hade det när det blåste mycket, orginalet var så bökigt att ha med)

Trekkon är inte en liten vagn, den är -väldigt- bred, och lång. Både längd och bredd är större än emmaljunga Edge. Oss gjorde det inget, vi har edgen och är vana
    Den känns lite "plastig", speciellt sufletten, men den är samtidigt fantastisk när man kan vända över hela sufletten. Varukorgen är ENORM! och hänger högt upp så den inte släpar i mark, men man kan fälla ner den så den är lätt att komma åt.
    den känns lite "raklig" i jämförelse med emmaljungan, vet inte hur andra vagnar känns.
    den är helt bekväm att köra och kommer fram överallt utomhus, i vilken teräng som helst. Stock, sten, snövallar, bring it on
    Vilket snyggt sommarset du har sytt! Men jag får ingen riktig bild över liggdelen. Tycker det ser ut som den lutar bakåt?
  • neele
    stor grön drake skrev 2011-03-09 19:51:32 följande:
    Trekkon har inte platt liggläge, utan det är kanske 150 grader eller så. Använder man liften lägger man den på knäbygelnoch då blir den rak mott toppen av ryggstödet. Vi la en liten kudde i "gropen" som blev på sätet, och vek åkpåsen runt knäbygeln, det fungerade precis lika bra.
    Ah okej, då förstår jag. Ser i alla fall väldigt mysigt ut därinne
  • neele
    Equal skrev 2011-03-24 10:42:21 följande:
    Här var en tråd för mig det inser jag!

Just nu sitter jag här med 2 Phil och Ted vagnar, en Emmaljunga Ozone, en typ paraplyvagn från babyproffsen med liten varukorg och suflett på ich en paraplysulky. Nu håller jag dock att spana efter en Urban Jungle, och så måste jag väl sälja en av Phil och Ted vagnarna då då :P

Jag är helt besatt! Min man blir tokig på mig :P
    Välkommen hit

Häromveckan sprang jag förbi en affär med massor av gamla retrovagnar på utsidan! Hade bråttom så jag hann inte kolla närmare, men om det nu skulle vara en liten affär med gamla barnvagnar och barnprylar, då lever jag farligt Jag har inte hunnit kolla närmare men i eftermiddag tänker jag ta en promenad och undersöka saken närmare
  • neele
    Equal skrev 2011-03-24 13:59:55 följande:
    Uliise haha, ja det är jag! Färgen är underbar, en nackdel dock, smutsen syns rätt tydligt!

Jo för min äldsta ska sluta åka vagn, dessutom vägrar bägge tjejerna sitta där nere i vagnen, så jag har alltid en sittandes uppe i sitsen och en unge på fotstödet :-S INTE maximalt!

SÅ en UJ med ståbräda, vad tror ni om det?

Funnit en jag är kär i , en Urban Jungle design en 07:a Med regnskydd och en väska att bära den i, de vill ha 3000 kr för det, låter det rimligt? För mig gör det det, men vad tycker ni?
    Har de vägrat syskonsitsen på P&T länge? Jag tycker annars det skulle vara praktiskt eftersom man slipper köpa en bred syskonvagn. Men har hört av många att barnen går med på att sitta där nere bara ett litet tag och sen vill de inte mer. Och är den inte "ivägen" för fötterna när man går?
  • neele
    Tröttimössan skrev 2011-03-24 14:25:01 följande:
    DU MÅSTE FOTA! ÅÅÅ I VILKEN STAD?! Förvånad Skrattande
    Har satt kameran på laddning Beger mig strax iväg, håll tummarna att det är nånting bra!
    Staden är Berlin, så tyvärr är det ju inte Sverige
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare