-
Jag vet inte, men jag tror det Har en känsla av att det är mer Emmaljunga, Brio och så. Här är det mest Quinny, Teutonia, Hartan, Hauck och tretusen olika "plastvagnar" som ska likna något populärt märke. Fast jag vet inte, jag har inte varit i Stockholm sen 2005JwJw skrev 2011-06-08 10:58:03 följande:haha ja de är säkert lite annan "vagnkultur" ;)
-
imsel och wingtear: I byn där jag växt upp har de flesta Emmaljunga eller Brio med ligg- och sittdel. Lite tråkigt, de flesta är dessutom från 2003 eller liknande och allra helst i grått eller mörka färger. Tycker dom är så tråkiga. Ska kolla mer noga när jag är där i sommar, det kanske har ändrat sig lite
När vi var på promenad en gång gick vi förbi en tjej med en Teutonia Mistral S (det är nog den enda jag sett där). Mamma blev helt paff och sa bara "Men gud så små hjul!!! Hur ska man kunna köra en sån??"
Hon blev ännu mer förvånad när jag sa att det är exakt en sån vi har hemma som vi använder dagligen
Jag ser fram emot Stockholm, tror definitivt på att det blir "exotiskt". Jag får väl skriva några sammanfattningar här efteråt -
Uliise skrev 2011-06-09 22:54:21 följande:Tänkte skriva i emmaljunga-tråden men det här hör nog mer hemma här...
Blir såå glad över folk som lägger in tydliga, fina bilder och som dessutom har med serienumret! Snacka om pluspoäng. Och Äntligen kan jag nu konstatera att den modell jag misstänkt vara från 2003 faktiskt är det.
www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_duo_combi...
Jag irriterar mig också på dåliga blocketannonser. Men det drabbar nog mest de själva, det borde väl nästan bli svårare att få någonting sålt när man lägger värdelösa bilder och skriver "barnvagn 400 kronor".
Jag slet mitt hår för ett tag sen eftersom jag aldrig fick fram vilken årsmodell det är på Emmaljungan hemma hos mina föräldrar. Den ser ut ungefär som den på bilden där, och fram tills just nu trodde jag att vi hade en av modell 2003 eftersom det står "020617" på vår, men då är det en 2002 alltså Tack för infon!
imsel skrev 2011-06-09 12:28:58 följande:Det finns nog flera anledningar till att det bara körs emmaljunga eller briovagnar här.
Dels för att många köper i butik, och det finns bara såna vagnar där. Tidigare har vi bara haft ett ställe med vagnar, men nu finns iaf en till. Men det är inte mycket variation där.
Och dels för att vi har så lång vinter med massa snö här, och knappt nån sommar, så dom flesta väljer ju 4 fasta hjul, helst luftdäck.
Innan vi köpte Kronansulkyn så funderade jag på Scootern, men jag gillar inte såna plastiga däck. Grus fastnar och dom går inte så bra på snön.
Har ju en Teutonia med liknande däck.. Var inte alls kul att köra i snön när det inte var nyplogat, helst inte ju tyngre han blev.
Jo det är klart, jag har tänkt på det också, även om vintern nog inte är lika lång i Värmland som i Kiruna. Samtidigt är terrängen man kör i är annorlunda än här nere, men tex. en Urban Jungle är ju egentligen ganska bra - lufthjul och kör jättebra i terräng. Vi har ju vår EasyWalker och den körde helt okej i snön på de oplogade gatorna och vi har kört den i terräng som jag inte tror Emmaljungan hos mina föräldrar skulle klara överhuvudtaget - tack vare tre stora lufthjul
Men skulle man ställa in en UJ eller Bugaboo i den lokaka leksaksbutiken där man kan köpa vagnar där så skulle det nog inte heller bli någon efterfrågan. Jag tycker bara att många av dessa fyrhjuliga vagnar från 2002-2007 ser likadana ut -
Nu har jag nog gjort mitt livs största impulsköp - jag klickade just hem en bugaboo på ebay! Vet inte rikgit vad sambon kommer tycka om detta... Men det var ju ett fynd!
-
Idag kunde jag äntligen hämta vagnen! Jag är så glad! Skulle kunna ge mig iväg på en promenad just nu! De små hjulen skulle dock behöva bytas ut, och de stora sa hon att de var "skumfyllda". Jag vågade inte fråga vad det innebär, är de punkteringsfria eller vad?
Nu är det enda jag funderar över om jag ska flyga med den till Sverige om tre veckor... Skulle ni göra det? Vi har ju en Emmaljunga hos mina föräldrar men den är ganska klumpig nu när dottern börjar bli lite större. -
Ja visst är det konstigt att man alltid råkar klicka hem nånting på ebay Min sambo blev också galen och är fortfarande lite irriterad men det går nog snart över hahaAlexis mamma skrev 2011-06-16 21:49:28 följande:OOps, råkade visst oxå klicka hem en vagn på ebay, en peg perego pliko P3....verkade vara i fint skick men det var inga bra bilder så vi får väl se...den var ju billig iaf....maken kommer att bli galen haha...får väl sälja casualplay:en... ;)
-
Denna gillar jag! Jag är också inne på en brio spin, men nu måste jag nog tänka om!! Kommer denna nästa år eller?Uliise skrev 2011-06-17 11:43:17 följande:Instämmer med t0va, kolla här Imsel:
Nya Emmaljunga Scooter S!
-
wingtear: hahaha! detta måste jag ge som förslag till mina föräldrar som har kennel!
-
Lägger in länken här som ni säkert även sett i retrovagnstråden
http://www.blocket.se/lund/OrbitBaby_Stroller_G2_Bassinet_barnvagn_Black_33846199.htm?ca=19&w=3
Vad tycker ni om denna? Ska det föreställa någon framtidsvagn?
Jag gillar den inte, tycker den är lika hemsk som Stokke. Skulle aldrig i livet betala det priset. Däremot är den "eko-vänlig" och har en del bra fuktioner
Något annat som är väldigt bra är att den har paparazziskydd -
Fanns Twin Huskyn som singelvagn? Då måste den väl ha ett annat namn än Husky?
-
mk7: Lite roligt, vi har också haft en Teutonia Fun (och några andra).
Just nu har vi vår gamla trotjänare EasyWalker Sky och så det senaste nytillskottet en Bugaboo Cameleon. I Tyskland är EasyWalker ganska vanlig men jag tror inte den är det i Sverige?
Har inte hört någon mer svensk som har en EW, vad tycker du om den? Jag älskar ju våran Bugaboo såklart, men EW:n vill jag inte göra mig av med, jag älskar den på sitt sätt -
Vi har också en 09:a. Jag älskar att den är så lättkörd och stabil. Visserligen är den lite mindre stabil nu när dottern börjat klättra i den. Men nu kör vi mest med buggan.malo1234 skrev 2011-07-21 06:33:02 följande:neele: Ja, jag är också väldigt kär i min. Den är stabil som en pansarvagn fast så lättkörd!! :D
Har tittat längtansfullt på nya Plusmodellen, med nättare chassi och omdesignad sittdel. Ser fin ut, men känns onödigt.
Har en Sky -09 med solblekt grön klädsel. Har precis slaktat liggdelen och tänker klä om den och modifiera lite. Jag har ingen vidare syvana, så det blir spännande att se hur jag lyckas... ;) sonen har ju vuxit ur liggdelen nu, men jag tänker ändå försöka, som ett kul projekt. Har också planer på att göra detsamma med min sufflett till sittdelen. Den är ganska värdelös, skyddar varken mot sol eller vind. Men det är inte så bråttom, har ju min fina Frog nu. :) Har sett en bild på nån som sytt egen sufflett till sin Sky, och folk gör ju det hela tiden till sina buggor.
Vilken årsmodell har du?
Har du sett nya June som kommer? Den ser så himla fin ut, som en korsning mellan mina favvovagnar, EW och Bugaboo... :D Har förvarnat mannen om att vi kanske måste ha en sån sen, om den ser bra ut när den släpps. ;)
Har du några bilder på EW June? Den har jag inte sett och jag hittar inga när jag googlar.
Suffletten på de nyare modellerna är ju helt klart bättre, samma sak med varukorgen! Jag tycker den nya loggan också är snyggare, de verkar även ha ändrat handtaget på Sky Plus.
Vi har den klassiska röda vagnen, finns bilder i mitt galleri Vi kommer behålla den EW:n vi har nu, så har vi ju buggan också. Så längtar jag lite efter en Brio Spin också Den skulle i så fall stanna hos mina föräldrar och då är frågan bara om man verkligen kan köra den på grus, annars kan vi glömma den direkt.
Igår var vi inne på Barnens Hus i Karlstad för att kolla om den fanns men nä. Å andra sidan är det inte direkt brådskande heller -
Åhh vad kul med en bildtråd! Ska bidra med lite bilder jag också
Jag såg bilder på en rollerbug för några veckor sen, tillverkas de än? Jag tycker den ser väldigt bred ut men det är säkert en "synvilla" eftersom man är van att se den med tre hjul.
Vad heter förresten det där medlet som man kan ha på sufletten när den har blivit solblekt?