-
Åhh, jag läste nog lite snabbt!! Fast det var ändå lite synd att det inte är i Värmland, Gotland är lite långt bortUliise skrev 2011-04-25 22:35:15 följande:Haha, nej jag ska då inte öppna museum, det är "jag af" som ska det, hon bor på Gotland! Här kan du läsa mer om det www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html
-
Nu har jag hittat second hand affären som även har några retrovagnar (även andra vagnar också)!!
"Dornröschen Second Hand" heter den! Och skulle ni ha vägarna förbi Berlin så ligger den efter Schönhauser Allee (en ganska stor gata). -
t0va skrev 2011-05-13 22:58:43 följande:Mannen borde egentligen vara tyst, för han har ett helt eget rum för sina datorprylar och tvspel... så jag med mina vagnar och barnprylar ligger i lä, jag har ändå endel omsätting på prylarna.
-
Kolla in Koelstra! De har en trehjulig modell med svängbart framhjul och man kan vända sitsen mot dig. Sufletten är väl möjligen (ser i alla fall ut så) lite liten, men man kan ju hänga ett "solsegel", det har vi använt på vår trehjuling med väldigt kort suflett.Alexis mamma skrev 2011-05-14 19:22:15 följande:det vet jag inte riktigt, har aldrig haft en trehjuling :) Tycker att de verkar smidigare men gillar inte att de bara är framåtvända. Har tittat på quinnys vändbara men tycker den är lite för bred o klumpig o har för liten suflett...herregud vilka ilandsproblem man har!
-
Det trodde inte jag hellerElinor90 skrev 2011-05-14 19:22:47 följande:HAHAHA!!! Jag trodde inte det fanns fler än jag!!! xD <3
-
Retrovagnsvetare!
Det här är kanske inte nån retrovagn, men är det någon som känner igen vagnen som min syster låg i? Den är från slutet av 80-talet/början av 90-talet och jag har inte lyckats komma på vad det är för märke... Vet inte ens om det är Emmaljunga eller Brio.
Skulle vara jättekul om någon härinne vet vilket märke det är -
Självklart! Vi är fler än vi tror!imsel skrev 2011-05-16 10:05:29 följande:Shit, en tråd för mig!
Får man vara med? -
Åh tack för infon!!! Ska genast kolla runt efter lite mer information!Uliise skrev 2011-05-16 11:07:18 följande:Måste tillägga att den är helt underbar den där vagnen, neele!
Jag tycker den är jättefin och jag är så ledsen att mina föräldrar slängde den på soptippen Jag hade mer än gärna använt den idag! Fast å andra sidan förvarade de den i uthuset bland fåglar, getingbo och liknande -
Angående retrovagnar, anses den här vagnen som retro?
Enligt säljaren är det sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Men om man kollar på "Emmaljunga" märket på chassit så måste den vara från tidigt 90-tal.
http://www.blocket.se/stockholm/Liggvagn_33457543.htm?ca=7&w=3 -
Jag fastnade på blocket igår kväll nämligen, lite längre än jag egentligen bordeUliise skrev 2011-05-17 09:19:58 följande:Det stämmer, det är en Concord från tidigt 90-tal