-
Menar du någon av Fun, Spirit, Cosmo eller Lambda? De har små svängbara hjul framme. Annars kan jag inte komma på nån Teutonia som har hjul som sitter jättetätt fram?Jessika82 skrev 2011-05-28 22:03:51 följande:Det är fyra hjul men de sitter jätte tätt fram så det blir nästan en trehjuling....
-
Ja just det! Den första har jag inte sett, men den andra däremot. Den skulle jag nog säga är en trehjuling ändåUliise skrev 2011-05-28 23:29:23 följande:Här: www.blocket.se/stockholm/Teutonia_Spirit_X4_b...
Och här en annan variant: www.blocket.se/jamtland/Teutonia_kombivagn_33...
På tal om gamla teutoniamodeller, jag hittade en annons med en "Teutonia Pixxel" häromdan.
http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=74543875 någon som vet mellan vilka år den tillverkades? Det måste väl vara föregångaren till Fun, eller? Hade aldrig sett den modellen förut. -
Oj, har du bara använt den i en månad? Köpte du den ny? Är det Fun-vagnen som du inte gillade så mycketJwJw skrev 2011-05-29 14:17:57 följande:När ni ändå pratar om teutonia ;) ska göra mig av med min sittvagn med skötväska,fotsack o regnskydd köpt 31/3 och använd en månad vad är rimligt tror ni?=)
-
Sandär sufflett har vi ocksa pa var EasyWalker. Helt värdelös när hon sitter upp, men när hon ligger ner är den bättre. Pa den nyare modellen har dom ändrat det i alla fall, men om jag inte minns fel sa var suffletten pa Quinny Buzz förut mycket bättre. (Om jag minns rätt, vill säga)
När jag var au-pair körde jag barnet i en san av modell 2005 och jag minns inte att vi hade problem med suffletten (kan lägga in en bild senare), däremot det sa kallade "svängbara hjulet". Ärligt talat hatade jag den vagnen och körde honom hellre i den gamla Teutonian fran 2002 eller nagot, den var betydligt mer lättstyrd! Men jag är inget fan av Quinny heller, möjlgen Zapp. -
En bild på Quinny Buzz modell 2005. Suffletten ser betydligt bättre ut även om den kanske inte är tillräckligt. Tror att vi brukade lägga en handduk framför. -
Fast kolla upp det närmare. En del som är för två barn kan man "bygga om " så att ett barn kan sitta i mitten. Då kan du ju även använda den om ditt barn skulle ha med en kompis hem någon gång, eller om ni får ett barn till. Vilka märken finns på Coop? Jag vet att en familj jag känner har en Chariot och den är för två barn men det går jättesnabbt att ändra.imsel skrev 2011-06-03 21:52:27 följande:Men ni med "krälbarn" MÅSTE ju köpa en cykelvagn ju! Alltså en sån man kan använda som vanlig vagn också. Där kan man ju stänga in ungen så kan den kräla och krypa bäst den vill! Finns på Coop tex (under 2000 tror jag den kostar nu eller strax över). Vi har funderingar på att köpa en sån men mest för att ha som just cykelvagn för att underlätta dagishämtning och lämning. Vi har ingen bil.. Fast det känns så onödigt tungt att cykla med en dubbel när man bara har ett barn.. Har hittat nån enkel på nätet men då är den svindyr.. Den är väldigt lätt att köra iaf min kusin har en sån till sina 2 barn som jag har provkört
För övrigt tog det jättelänge innan jag kom på vad en cykelvagn är för något Jag har alltid trott att det heter anhängare -
imsel: Okej, jag vet inte hur det funkar att göra om på de vagnarna.
Vet att dom här av märket Chariot går att göra om så man kan ha ett eller två barn i. Vi ska köpa en sån av en kompis, då kan jag kolla hur det funkar. -
Jag ser aldrig några Emmaljungavagnar här nere, vad är skillnaden på City Cerox 360 och Nitro City? Om man kollar på google så ser dom så lika ut.
-
Jaha okej! Fram tills igår visste jag faktiskt inte ens att Emmaljunga hade fler modeller med svängbara hjul, jag trodde de bara hade Nitro City, och Kangaroo med ett stortJwJw skrev 2011-06-08 08:47:29 följande:Handtaget är lite format på nitro, ceroxen har vändbart styre, är bredare väger lite mer och sen har ja för mig den har en annan broms. Det är ju nitros föregångare
-
Ozone hade jag inte heller sett! Ärligt talat gillar jag inte utseendet på de vagnarna, gillar mer de klassiska Emmaljunga med fyra fasta hjul. Ska bli intressant att komma till Stockholm i sommar och kolla in vagnarna därJwJw skrev 2011-06-08 08:59:14 följande:haha inte lätt dom har även ozone de är samma chassi som nitro men annan sittdel. Funderar själv på o köpa en cerox 360 men svårt o avgöra om man ska köra på 4 fasta eller två snurrbara allt har sina för och nackdelar;)