• neele

"anonyma" vagnmissbrukare

Min sambo sa för ett tag sen att man inte kan ha barnvagnar som intresse!
    Nu är han tyst för jag har bevisat motsatsen de senaste åren

• neele
    Uliise skrev 2011-05-17 21:37:06 följande:
    KLART man kan! Om man kan gilla tex. bilar (gillar jag lite också) så varför inte barnvagnar?
    Exakt så sa jag! Bilar är ju ett transportmedel, det är ju barnvagnar också, haha! Då förstod han väl inte riktigt vad barnvagnsintresse innebar, men det vet han nu
  • neele
    imsel skrev 2011-05-17 22:03:09 följande:
    Visst har jag

Jag har försökt sälja den blåa retrovagnen, men ingen har köpt (inte många här i min lilla stad som är så intresserade av sånt )
    Och funderat på att sälja teutoian..men dels så orkar jag inte tvätta den (lite små matfläckar här och var) och dessutom så är det inte ens vi som betalat för den, det har svärmor gjort :-P  Så jag tror hon skulle tycka det är lite fräckt att sälja den..
    Men jag skulle hellre vilja ha en bugaboo om/när vi får nästa barn..haha

Jag drömmer också om en Cameleon! Brun liggdel/sittdel och sandfärgad sufflett! Drömmer 
    Sen igår vill jag även ha den där Emmaljunga Lovelinen som jag la in bilder på...

Med nya vagnar kör jag och sambon kompromiss, jag får köpa en ny vagn - om vi säljer den gamla. Men vi skulle inte ha plats med flera vagnar heller, vi kan inte släpa upp någon i lägenheten, källaren är redan full och jag tror inte grannarna skulle uppskatta om det stod tre vagnar i trapphuset till endast ett barn Tungan ute

• neele
    imsel skrev 2011-05-20 23:17:36 följande:
    En sånhär har min son

Det var var visserligen inte jag som köpte den, han fick den av mormor i julklapp.
    Han äälskar att köra omkring på grejer (ALLT som går att flytta typ )
    En sån har min dotter också, fast med ett vitt och mörkblått rutigt mönster. När jag letade sulky till henne var mitt enda krav att den inte skulle vara rosa, haha.
  • neele
    JwJw skrev 2011-05-22 19:41:00 följande:
    haha inne på min 5e sonen är 8 månader och jag är less igen problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken som skulle passa mig bäst ;)
    Vad har du haft för olika vagnar? På vilket sätt har du inte varit nöjd med dem?

Jag har oftast egentligen varit nöjd med den vagnen jag haft, men så har jag sett någon vagn på stan och provkört den efteråt och sen "måste jag ha den"  Drömmer
  • neele
    JwJw skrev 2011-05-22 21:32:37 följande:
    haha lite så kan ja väl va...när jag har 4 fasta hjul är de jobbigt men med snurrhjul så saknar jag gunget som vanliga vagnar har......har haft

City cross: hatade den kändes bred och klumpig uusch
    Edge: älskade faktiskt men. blev så himla tung som sittvagn men saknar den nog lite
    3-hjuling okäntmärke: Kändes för instabil usch och så va den framåtvänd
    Teutonia fun: usch bara stör mig på den sufletten är liten och inte rymlig, sonen sitter som en säck potatis och bara glider ner hela tiden....
    Sing: toppen vagn egentligen förutom bredheten som är lite störande ibland samt att den är lite skranglig jämfört med emmaljunga och teutonia.
    Jag har också upplevt det där med Fun. Redan när min dotter var 11 månader såg det ut som hon mer satt "på" vagnen än i... Okej, den gången bytte jag för att jag var lite missnöjd (i och för sig till en Mistral S, som jag trodde var större men inte var det ändå... *vissel*)
    Annars har jag oftast varit nöjd med mina vagnar.

Nästa vagnbyte blir nog pga. att hon kan klättra i och ur själv numera. Jag är hela tiden livrädd att trehjulingen ska välta bakåt när hon ställer sig upp, och hon blir ju inte lättare heller.
  • neele

Uliise och Bejbie: Jag gillade min Fun jättemycket, men sittdelen är verkligen alldeles, alldeles för liten. Förstår inte varför Teutonia inte har ändrat det? Annars gillar jag Teutoniamodellerna. Men anledningen till att jag bytte bort min var som sagt att den blev för liten, och att jag även tyckte att den blev lite tungstyrd när dottern började väga mer.

Ellabay skrev 2011-05-23 13:19:55 följande:
    Sådärja! Nu har jagköpt en bugaboo cameleon till dottern. Har en bugaboo gecko sen tidigare men de va inte min typ av vagn så nu måste jag få den såld. Vi har även en citycross från 07 som jag inte kan göra mig av med. Måste ju även ha en vagn för dessa vintrar uppe i norrland. ;) min mamma kommer bli gaaaalen. ;)
    Spännande! Vad blev det för färg på Cameleon? Varför gillade du inte Geckon? Är det inte egentligen bara storleken som skiljer på dom?
  • neele
    Mamilla skrev 2011-05-23 21:56:31 följande:
    Oh ja! Jag har kollat in den vagnen ett tag nu, det känns som den är liten och smidig. Jag funderar på hur stöt tåliga de är och hur mycket de klarar av osv. Jag vill ju inte att den går sönder efter en flygresa. Fast om man köper en ny så finns det väl garanti och sånt?

Hur fungerar det med sånt egentligen, om vagnen går sönder när de "kastar" runt med dem vid incheckning osv? Är det flygbolag eller liknande som står för det eller är det affären? Ja ni fattar nog vad jag menar?
    Ja, om vagnen går sönder när du flyger (du måste kunna bevisa det så ta foton för säkerhetsskull), då är det flygbolaget som står för det. En kompis flög med Lufthansa och deras vagn fick gick sönder på suffletten, handtaget och mest lite småsaker, de fick till och med en ersättningsvagn under tiden som de lagade den andra.

Med Quinny Zapp kan man ju i vissa fall få ha med som handbagage in på flyget eftersom den blir så liten när man fäller ihop den (beror på flygbolag). Vet inte om det är samma sak med Zapp Xtra.
  • neele
    Mamilla skrev 2011-05-23 22:30:52 följande:
    Jag tycker nog inte heller riktigt om utseendet på den vagnen även om den verkar vara jätte bra!  Känns som den kanske blir lite större när man fäller ihop den?
    neele skrev 2011-05-23 22:03:30 följande:
    Ja, om vagnen går sönder när du flyger (du måste kunna bevisa det så ta foton för säkerhetsskull), då är det flygbolaget som står för det. En kompis flög med Lufthansa och deras vagn fick gick sönder på suffletten, handtaget och mest lite småsaker, de fick till och med en ersättningsvagn under tiden som de lagade den andra.

Med Quinny Zapp kan man ju i vissa fall få ha med som handbagage in på flyget eftersom den blir så liten när man fäller ihop den (beror på flygbolag). Vet inte om det är samma sak med Zapp Xtra.
    Okej, bra så om det händer något med vagnen så ska jag ta kort!
    Ja, jag förstod det som att man kunde ta den som handbage med vissa flygbolag och det vore ju jätte bra, smidigt. Men vad är den stora skillnaden på Zapp och Zapp xtra?
    Kolla bilderna som Uliise lagt upp, det kan man göra med Zapp Xtra. Med den gamla Zapp kan man inte göra någonting, inte fälla ryggstödet eller vända den mot dig. Är inte heller säker på om det finns någon varukorg på den?
  • neele
    imsel skrev 2011-05-27 19:27:09 följande:

Hej

Vad har du mer för vagnar?
    Jag vill också ha en phil&ted..fast jag bara har ett barn än så länge :-P
    Och när vi (förhoppningsvis) får en till så kommer säkert sonen vara för stor för vagn..men en sån kan man ju använda som singelvagn också. Och nångång behöver säkert sonen sitta också fast han är lite större, för jag är väldigt anti ståbräda..

Det är en myt att man måste ha två barn till en Phil&Teds Självklart kan du använda den som singelvagn! Bara att beställa
    Jag har gjort erfarenheten av en kompis P&T vagn att den är jättehemsk att köra när den inte är "fullastad", då svängde hjulet jättedåligt trots att det inte var låst. Tror ändå att det på något sätt är just hennes vagn som är så. Eller mera hoppas kanske, för jag blev ganska förvånad och lite besviken när jag körde den. Ändå tycker jag inte att det ser ut att vara så på andra P&T vagnar när jag ser dom, de behöver i alla fall inte lyfta vagnen när de ska gå runt hörnet.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare